Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1205 ggr
[Crazy Rabbit's]
0

Överviktig hund

Hej! Har en Labradorkille på 7år som inte har haft det så bra innan, vilket har lett till att han är väldigt överviktig.

När jag fick honom för ca 3 månader sen så vägde han hela 45kg, han har nu minskat i vikt och det syns.

Men jag vill gärna ha mer tips på bra saker att göra med en överviktig hund för att han ska gå ner i vikt? Han äter just nu Bozita Robur Light and Sensitive, och vi är ute och går mycket + leker i hundparken med massa kompisar.

Men som sagt, vill gärna ha mer tips och så för att han ska gå ner lite mer :)

linda88
0

Simma! :)

[Crazy Rabbit's]
0

Har faktiskt tänkt på det, men vet inte vart jag kan hitta sånt? Bor i Värmland, får kika om det finns! :)

thilda-
0

Solstaden har :)

[Crazy Rabbit's]
0

Jaha, det hade jag missat! Vet du vad det kostar? :)

[Crazy Rabbit's]
0

Någon som har mer tips förutom simning? :)

Renor
0

har inget tipps men vill bara säga att viktminskning är en lång process, särskillt om det är en kraftigt överviktig hund.
För övrigt är simmning en väldigt bra träningsform för överviktiga just för att lederna inte belastas lika mycket som under en snabb promenad och ledproblem är ju väldigt vanligt för tunga hundar, oavsett om det är en stor ras eller om det bara är en överviktig individ.

Lycka till så mycket! Glad

[Crazy Rabbit's]
0

Jo, det är ju det :)
Precis, har funderat på simning innan just för leder och sådär, så ska prova det :)

Tack så mycket! :)

thilda-
0

#4 jag vet faktiskt inte :) du får åka dit och fråga el ringa

Renor
1

Dessutom tycker de flästa hundar det är jättekul, och du har ju en labbe Tungan ute