Förberedelser
Om 23 dagar kommer min pudelvalp hem :) Längtar väldigt mycket!! Eftersom detta är min första hund måste jag köpa in allt som behövs. Tänkte höra lite mer er vad jag kan ha glömt att tänka på för saker. Det jag har köpt är
Halsband/koppel
Spårlina
Bädd
Mat/vatten skålar
Foder(samma som uppfödarens)
Tuggben
Massa leksaker och aktiverings saker
Borstar/Kardor
Sen är det saker jag änu ska köpa men inte riktigt vet vartifrån. Kan ni ge tips?
Kompostgaller(valphage)
Bajspåsar(Vi har bajspåsar från ÖoB på jobbet. Tycker dessa är ganska bra)
Förstahjälpen kit(Vad ska en sådan innehålla?)
Klotång
"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Kompostgaller finns nog på ÖB till bättre pris än tex på Granngården. Det är jättebra att stänga in tex skohyllan med kompostgaller.
Jag tycker att bajspåsar med knythandtag är att föredra.

Här finns det ett första hjälpen kit:
http://hundkompanietk9.se/visa_produkt.asp?t=F%F6rsta+Hj%E4lpen+till+Hund&id=415&lang=sv
Tack för era svar :)
handdukar är ett hettips!
om man inte vill använda sina vanliga handdukar till hundhandukar också.
Besök min blogg: http://bumpi.se
Såg ut som om du hade typ allt!
Ett annat tips som är väldigt viktigt, som jag själv upptäckte i tid som tur var, är att aldrig ha rakhyvlar i badrummet nere på golvet! När man valpsäkrar tänker man ju mest på sladdar och så, och tanken slog mig inte ens att min valp skulle vara där inne ens och härja, men så en dag så kommer hon trippande ut från badrummet stolt spatserande med rakhyveln i munnen… (som tur var i rätt ände och jag fick ju tag på henne direkt som tur var). Men hua vad det var läskigt!
Så alla med hundar/valpar - kom ihåg att aldrig lägga rakhyveln på golvet efter att ni duschat!
Här kommer några förslag: Sax som du kan klippa tasshåret med så att det inte bildas isklumpar under tassarna lika lätt Sparris, att ge till hunden om den ätit något olämpligt (gammalt knep) Kanske bilbälte eller bur till bilen En liten matta att ställa matskålen på så att valpen inte halkar när den äter Reflexer och/eller halsband som lyser i vintermörkret Extra fäll eller filt är alltid bra att ha
Kompostgaller finns förresten även på Plantagen!
Vad kul med en till pudelvalp! Min har varit hemma i fyra dagar nu, men det känns verkligen som mycket längre tid.
Jag tänker milt shampo. Du kommer vilja börja vänja henne vid att badas ganska snart. Extra fäll/filtar skriver jag också under på. Undrar också vad du ska göra med spårlinan. Undrar av nyfikenhet alltså, ifrågasätter inte.
Tassalva! :) Bra att ha också när trampdynorna blir torra!
Tandborste och tandkräm.
#4 Tack! :)
#5 Tack för tipset, ska absolut tänka på det!
#6 #7 Tack för tipsen :)
#8 Tack för tipsen! Spårlinan är till när jag ska träna henne att vara lös på ställen jag inte vågar släppa henne helt(Jag vet att man helst ska låta dom vara lösa från början, att dom följer efter och nästan aldrig springer iväg, men ibland kommer jag nog bli lite nojjig :P)
#9 Tack! Det lägger jag till på min inköpslista!
#10 I så fall säger jag att du behöver sele också. :)
#11 Jag har planerat att göra det, men väntar nog tills valpen kommer hem så att jag kan pröva olika och se att de passar :)
#12 det är nog smart. Jag har också planerat att fixa en sele snart till min lilla pudel. Även om jag gör mitt bästa att hänga med så blir det ändå ryck i kopplet när hon får fnatt ute. Kan tyvärr inte ha henne lös för det mesta pga trafik. Var det en storpudel, eller hur var det?
#13 Ja en storpudel, som förhoppningsvis kommer att bli silver :) "Problemet" är dock att hon ska ställas ut och kommer då ha Am. lejonklippning. Jag vet inte hur det går att ha en sele på allt fluff :P Men det kanske kan gå med en vanlig spårsele
#14 Kul! Men nej, det blir nog tovigt skulle jag tro. Det brukar ju krävas speciella halsband t.o.m. för att bevara pälsen.
#15 Mjo jag har hört det.. Ska ta och höra med uppfödaren vad hon tycker :)
Bajspåsar
Hur är det med pälsvårdsutrustning? Skall du sköta pälsen själv lär du behöva en del verktyg och några ordentliga saxar och ev. maskin ifall du kommer hålla hunden nerklippt mellan varven.
#17 Jag ska ha hunden på halvfoder. Så i början innan jag lär mig ska min uppfödare ta hand om trimmningen.
Tass ;P
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .