Allergi foder!
var och trimmade hunden idag och eftersom jag var tidig och detta ligger i en djuraffär så gick jag runt och kollade på fodren. Jag ger min hund Royal Canin hyper allergic men inte för att jag ska byta foder så såg jag att Hills perceptipon hade ett allergi vänligt också. Nu undrar jag om det är någon skillnad mellan dessa två?? Om det ena är bättre än det andra??
RC skall du byta bort från iallafall, inte alls något bra foder.
Hills känenr jag inte till så bra, själv använder jag Brit Care lamm & ris som även sägs vara bra för känsliga och allergiska hundar. Men du bör ju ta reda på vad hunden är allergisk för för att kunna veta vilket foder du skall använda, varför inte köra med färskfoder istället?
Hills är ett utmärkt foder :)
Vad är hunden allergisk emot? Skulle ge dig rådet att pröva vom og hundemat, många hundar med allergiska besvär som blivit riktigt bra. Fodret är fritt ifrån spannmål och tillverkarna är mycket noga med kvaliteten på maten.
Inget foder är bättre eller sämre om ingen utredning är gjord och man vet vad som framkallar allergin.
För att utreda foderallergi så uteslut olika proteinkällor x. spannmålsfritt foder, och foder med den enda animaliska källan från kyckling, lamm, nöt etc…
Veterinärernas allergifoder är behandlat så att proteinet inte känns igen av kroppen och därför kommer förhoppningsvis inte djuret att reagera på det.
Sedan är det inte ovanligt med luftburen allergi som kvalser, pollen etc.
≧◔◡◔≦