Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 1022 ggr
jasmina.p
0

Taste of the wild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte hem en påse taste of the wild till min tibbe som är världens kräsnaste när de gäller foder, vi har prövat iams, royal canin, eukanuba och bozita blöt fodet men detta verkar han gilla vi har blandat ner lite taste of the wild foder kulor i hans mat nu i några veckor och gått sakta helt över till den nu men har hört mycket om att vissa vovvar blir super tjocka, min hund har alltid haft maten stå framme men nu tänkte jag ge regelbunda tider så han inte har fri tillgång till detta foder.

Vad tycker ni om Taste of the wild, har ni några tips om det osv?

Mountain Canine Formula köpte jag.
Min hund är en tibetansk spaniel på ca6kg, kastrerad och normal byggd i fett och muskler :)

Jag ville gå över till det här fodret just för att de är spannmåls fritt och mera "köttigare"

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

rebz
2

Jag ger Taste of the wild till min hund, Japansk Spets på ca 7kg. Tycker det är bra då det är mycket kött och inga spannmål. När det gäller utfodring så har man en hund som inte slänger i sig maten och inte äter hur mycket som helst så är det ingen fara att ha maten stå framme. Har man däremot en hund som lätt går upp i vikt och älskar mat så är det nog bättre att portionera ut maten under dagen. Själv har jag en hund som äter när han är hungrig, ibland äts allt upp o ibland hälften. Har brukar krafsa på underlägget till skålarna när han är hungrig och är det tomt i skålen så brukar jag fylla på. Annars fyller jag skålen varje kväll och så får han själv äta när han vill. Allt handlar om hur just din hund är.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

joheck
0

Mina får också TotW. Kör samma som rebz eftersom mina inte heller äter mer än vad de behöver. Ska jag träna mycket en dag tar jag dock bort matskålen och använder fodret som belöning istället.

Mina hundar är i fint hull båda två.

Noa-Nisse
0

Fast det finns både potatis och sötpotatis i så helt spannmålsfritt är det inte.

Men det är ju ett av de bästa på torrfodermarknaden =)

Mycket fin tibbe =) så söt :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

malinroth
2

#3 Fast potatis och sötpotatis är ju inte spannmål…

Har inte gett fodret själv men har bara hört bra av dom som gett det. Såg dock på animail att någon skrivit att hunden inte gillade det, men fler hade skrivit motsatsen dvs att deras kräsna hundar gillar fodret. Men det där med smak är ju individuellt så det är ju bara att  hoppas och se om han kommer fortsätta äta det, :)

jasmina.p
0

Då tror jag nästan att jag fortsätter ha hans mat framme som vanligt med mat i skålen så fyllet jag på lite då när det behövs som vi alltid gjort eftersom han äter så lugnt och när det passar honom :)

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

Kitten86
0

Jag köpte ToW till min dvärgpudel som alltid varit mycket kräsen, men detta foder åt han redan från första dagen. Slickade tom rent skålen! Höll sig jättefint i hull på fodret med….

När jag sen skaffade min andra hund så blev ToW ganska dyrt, så gick över till Acana som också är ett spannmålsfritt foder. Även det fodret har båda hundarna ätit utan problem och håller sig jätefint på i både hull och päls!

Jenniferri
0

Wille får ToW. Han åt ekanuba förut (uppfödaren hade det) men Wille pruttade väldigt mycket, var i dåligt hull även när jag testade att ge dubbelt/tredubbelt så mycket som han skulle få så blev han INTE i bättre hull, bajsade flera gånger per dag, hade ofta diare och ibland fick han för sig att han inte ville äta så han satt och pep och backade undan när maten serverades men åt efter några minuter senare när jag lät maten stå framme. Så jag beslöt mig för att byta foder, förstår inte varför jag inte gjorde det för länge sen.

Började ge ToW för några veckor sen och han börjar äntligen lägga på sig vikt och bli i bättre hull, pruttar nästan aldrig och hans mage mår toppen. Han har aldrig bajsat diare hittils Skrattande Han ÄLSKAR fodret så mycket. Hoppar och viftar på svansen och är allmänt ivrig när maten ska serveras vilket känns toppen att han älskar fodret så mycket! Han är galen i det. Kan rekommendera ToW starkt Glad

// Hannah

rebz
3

#3 potatis är inget spannmål ;)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Zvintos
0

Våra hundar får ToW och det är helt klart det enda torrfodret som vi provat som funkar bra och som vår kräsna hane äter med god aptit. Visst kostar det lite, men samtidigt så är det värt det. Fri tillgång har dem också och det funkar kanon för just våra.