Vaccin vid 2 år?
Jag har fått höra att hundar ska vaccineras vid 2 års ålder, men hittar ingen info om detta. Jag ska till veterinären på måndag och kan kolla med dom då, men jag blev nyfiken på om det var så då jag bara hört om vaccin upp till 1 års ålder.. Någon som vet? 
// Lise
When nothing goes right, go left!
här kan du läsa lite http://blandrashundar.ifokus.se/articles/4d7160d6b9cb4622390713c0-vaccination
Hunden ska vaccineras vid 8 v, 12 v och 1 år. Sen är det upp till var och en och man vaccinerar varje år eller vartannat. Finns inga krav på att hunden ska vaccineras vid 2 år.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Efter 1 års vaccinet så måste hunden vaccineras minst vart 4:de år om du ska tävla eller ställa ut. Detta mot parvo o valpsjuka mm. Vill du ha hunden vaccinerad mot kennelhosta ska det göras varje år.
Tack för svar!
Jag varken tävlar eller ställer ut, men man vet aldrig hur det blir i framtiden.. Ska börja träna något - vet inte vad än - så kanske blir någon tävling i framtiden. 
// Lise
Jag vaccinerar min hund årligen mot kennelhosta då jag bor i ett hundtätt område och umgås regelbundet med många olika hundar.
Ska man vaccinera vid 2 års ålder, så handlar det endast om kennelhostevaccinering. Parvo, valpsjuka och HCC behövs inte mer än vart 3:e år ( tom med vart 4:e enligt vissa tillverkare av vaccin).
#6 Okei, bra att veta 
// Lise
#6 Alltså när hunden fyller 3 år? Jag förstår inte så mycket av det här med vaccinering, Hugo fick senast vaccin när han fyllde 1, han fyller 3 i april. Är det dags i april för nytt vaccin, om han fick Nobivac DHPPi senast?
#8 - precis. När hunden fyller 3 är det tid att ge trippeln (parvo, valpsjuka och HCC) och ev kennelhosta om man så vill (finns vacco med allting i samma) 
Ska du vaccinera vid 2:års ålder är det kennelhostavaccin som gäller, vaccinerar min mot kennelhosta varje år.