Öva inkallning.
Just nu har jag bara tränat smått inne och två gånger utomhus i korta stunder. Första gången utomhus så sprang hon till mig halvvägs sen åt andra hållet. Men nu undrar jag om jag gör rätt.. Inomhus så har jag antingen en godbit eller en torrfoderkula o säger hennes namn och tittar hon då på mej så får hon den. Och ute har jag gått med ryggen emot och vänt mig och kallat eller satt mig ner på huk och kallat. Men hon verkar inte förstå. Rätta mig om jag har/gör fel. Och är väldigt tacksam för tips :) Hon är 10 veckor på måndag om de spelar roll.
Mitt bästa tips: Var rolig! Hoppa, tjoa, vifta med leksak och händer, mata med godis och gör ALLT för att hon ska tycka att du är spännande. Släng dig ner på marken och gör dig så fjantig som möjligt, det kan ingen valp motstå
Och belöna jättemycket när hon kommer, det ska vara det roligaste som finns i hela världen! 
#1 Tack så jätte mycket! :)
Och ha tålamod! En annan smart sak är att kalla in henne innan hon ser något som du tror kommer få henne att springa iväg. Då slipper du springa och jaga och bli irriterad 
springer hon åt från dej vänd o spring åt andra hållet. Tror itne en 10 veckors valp vågar dra på upptäcksfärd så längt utan matte.
Precis! Och backa när hon kommer mot dig