Kräsen valp
Jag har en 4 månaders valp som är en aning kräsen. Jag fick med royal canin från uppfödaren som han inte alls var förtjust i, inte jag heller för den delen. Därför köpte jag VoH som inte var någon favorit heller. Han kan gå och lukta på maten och sedan gå iväg. Visst äter han när han är riktigt hungrig, men ofta inte allt. Han äter dock Royal canin aningen bättre än VoH. Jag vill så gärna ge honom ett bra foder som han verkligen äter upp. Har ni några tips?

Mitt tips är att du mejlar olika hundfoderföretag och ber om gratis smakprov :)
Ecanuba är annars är bra foder som de flesta hundar gillar, en smula dyrt dock :)
Arion funkar super på min matvägrare till hund, det är det ända fordret som han äter hyfsat av! Alla vovvar som har fått smaka (brukar ha i fickan på promenaderna) har älskat det! Så kolla om du kan hitta någon återförsäljare, dom har provpåsar! :)
Hur är valpen i hullet ? Kanske den får för mycket mat/mat för ofta så den inte hinner bli hungrig.

Eukanuba avskyr min vorstehvalp i alla fall. Bytte till pro plan istället. Säkert inte världens bästa foder. Men hon äter iallafall och det luktar ju såå gott!
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Vi har samma problem här med vår hund som nu är 9 månader. Jag har gett VoH ett tag och från början åt hon bra. Nu måste jag dock variera det lite, både fruset (skär loss "skärvor" och ger henne direkt) även tillagat det lite i ugnen, klickar ut små 1-5 kr stora högar o låter stå i ugnen på ca 70grader i 30-45 minuter. Det får henne att äta. Börjar trappa ner på tillagandet så hon får kvällsmålet färskt, då hon är hungrig, men morgonmålet struntar hon hellre i än äter så där tillagar jag det fortfarande.
Det jag lärt är att inget verkar funka för alla så det är antingen bara att prova runt eller att köra på att vara stenhård och inte låta valpen få något annat än den mat som den ska äta. Innan den ätit sitt mål får den inget godis av något slag.
Lycka till, hoppas ni hittar nått som funkar!