Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 964 ggr
palomino4
0

Min kompis lurad!

Min kompis har blivit lurad när hon köpte sin hund, hon fick inte alla papperna när hon köpte den nu när hon försökt ringa dit och frågat om dom kan skicka veterinär intyget så svarar bara kvinnans man och han säger att det inte finns någon som heter så och lägger på luren! Nu är hon tvungen att köra dit och prata med dom!

Fattar inte att det finns så oseriösa uppfödare! man blir ju bara förbannad!

[eeklund]
18

Hon kanske skulla kontrollerat alla papper innan hon åkte hem med valpen?

Driva
8

Visst det är jättejobbigt med oseriösa uppfödare, men jag kan ändå tycka att man har ett ansvar själv.
Man lämnar över pengarna MOT att få alla papper och då kollar man igenom de på plats för att se att allt är okej.

Besök min blogg: http://bumpi.se

LinaK
8

Håller med övriga här, man ska ALLTID få med sig pappren när man hämtar hunden. Så där har din kompis ett ansvar, dock så är det som du säger ingen seriös uppfödare som gör på det viset. Är denne uppfödaren ansluten till SKK eller är det en blandras?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Murvel]
8

Din kompis har tyvärr både blivit lurad och faktiskt lurat sig själv. SÅ lång tid tar det inte att läsa på innan om vad man ska tänka på vid ett valpköp. 10 minuter på google.

De mest oseriösa uppfödarna hade i princip inte funnits om folk inte var naiva nog att gå på det hela tiden.

[eeklund]
0

#4 Words.

jasminrex
0

Vad är det för papper som hon inte fick då?

palomino4
3

Det är lugnt nu, hon har fått papprena som saknades nu, det var veterinär intyg, uppfödaren lovade att skicka via posten intyget men det gjorde dom inte, men nu har hon alla papper iallafall.

Ni kan ta bort denna tråd nu.

oskartoller
2

Skönt att det ordnade sig för din kompis. Du får önska henne lyvka till med valpen :-)

[Forest]
1

Det är lätt o vara efterklok sa alltid min mamma när det var något bus eller sak man köpt. Som 1 sa så ska man se allt innan man betalar valpen, men skönt att hon nu fått alla papper och det var i sin ordning :)

[Murvel]
1

#7. Vad bra! Hoppas valpis var frisk och kry och att de får det fint tillsammans.