Idioter! Mår illa!!
Hittade denna på en blogg:(
Bild + text är borttaget då vi inte tillåter att man lägger ut fullständiga namn och bilder på personer, vill man ha bilden+texten får man kontakta trådskaparen eller så får trådskaparen lägga upp texten och stryka över namnen på dessa personer // Sajtvärd LinaK
FYFAN VAD VIDRIGT! Blir så fruktansvärt arg! Har folk varken vett eller hjärta?
Att det finns så sjuka människor…
Min källkritiska sida måste gå in och säga: det här bör inte spridas om det inte verkligen är kontrollerat att det är sant. Det kan nämligen bli tal om förtal annars. Och man ska inte tro på allt man ser!
Vilken tingsrätt blev de dömda i? Man kan skriva och fråga denne om det stämmer. Innan dess bör man inte dela namn och bild överhuvudtaget, tänk om det bara är någon sur expojkvän/exflickvän som vill straffa killen/tjejen hen blev dumpad av..
#3 finns på höglundsnytt tidningen. Det är i jönköpingstingsrätt och dom har erkänt.
#4.
Man vill ju inte att det ska vara sant.
Det är ju en skam vilket lågt straff de får för den handlingen
Hade detsamma gjorts mot ett barn så hade det blivit ramaskri men så fort det handlar om "bara" djur så är det på sin höjd lite böter, ibland skäms man för att bo i Sverige….
Dessa personer lär säkert göra om samma sak någon gång i framtiden, kanske inte mot just en hund men säkerligen ett annat stackars djur som kommer i deras väg.
Jäklla svin!!! Och de kom undan så lätt?, herregud de borde få ett mkt värre straff än det där, förstår inte att det finns så hemska människor!!!

De var någon som slog killen ochså, han fick 20000 kr i skadestånd har jag för mej och tjejen fick 5000 i skadestånd för hemfridsbrott. Då dom gått in i bostaden.
#3: Och jag måste tillägga att förtal kan det bli även om det som sägs är sant. Vilket det som sagt tyvärr är i detta fallet.
Bild + text är borttagen av mig, ni kan läsa om det i huvudinlägget.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#9. Hehe jag är så inne i de pressetiska reglerna och särskilda lagar för press. Där får man lov att sprida det mesta om brottslingar (namn, bild) - så länge det är sant. Även om man inte borde. Tack för rättning.