Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 822 ggr
lillalycka
0

En fråga om VoH

Precis köpt en 500g laxkorv från VoH för att testa på min lilla. Nu är det så att han bara ska ha ca 1/4 del av denna om dagen och tänkte börja med att servera både detta och torrfoder då han har rätt mycket sådant kvar.

Frågan är hur länge en sådan här håller sig i kylen? Hade helst bara lagt halva i kylen under tining men en fryst sån korv är ju i princip omöjlig att dela.. Och det är väl inte bra att frysa den igen efter den tinat?

Något tips? Kanske någon annan småhundägare som haft samma problem?

:)

[Iyen]
3

Låt korven ligga framme lite, ev i kallt vatten, så att den bara blir liiiite upptinad- inte rakt igenom. och så väljer du (enligt mig) en brödkniv med tydliga tänder. Så "sågar" du av halva.

Blir super

lillalycka
1

Tack!! Funkade utmärkt! :D

[fabienne]
0

Precis, som ovan säger. :) Du kan ju dela dem i fyra bitar och tina en ny varje dag så minskar risken att något blir dåligt. Jag skulle säga max två-tre dagar i kylskåp men helst skulle jag ta fram bara dagsbehovet åt gången. Hoppas lillen blir nöjd! :)

[Iyen]
0

Gött Skrattande

Belimas
1

Tinad mat håller upp till 5 dagar i kylen men personligen tycker jag att den börjar bli lite ofräsch vid det laget så en 3 dagar, max 4 skulle jag säga.