Bra foder utan potatis
Kollade på innehållsförteckningarna på Taste ofh the wild (som vissa är nöja med) och orijen, bägge innehåller någon slags potatis.
Finns det ens torrfoder utan potatis av något slag, som helst också är fritt från spannmål?
Standardt. Rekomenderar det fodret varmt. Enda spannmålet i den är ris. Och ris är ett skonsamt spannmål.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
För att göra torrfoder behövs antingen ris eller annat spannmål eller potatis, för att kunna binda en kula 
Så leta efter torrfoder med ris som kolhydrat om du iinte vill ha potatis.
Annars finns färskfodret Vom och Hundemat som består av 100% animaliska råvaror.
Provat standardt, var inget bra för hunden.
Jag ger ju som sagt färskfoder som käk, men torrfoder som belöningsgodis. Jag ger oftast av Brit Care. Växlar mellan två sorter. Hjort och potatis samt lamm och ris - den sistnämnda vore något för dig att kolla upp.
Ziwipeak har rätt bra innehåll men är otroligt dyrt!
#" 4, tack ska titta på Brit care varianten.
# 5 japp, ca 200 kr för ett kg, för dyrt, men bra innehåll det lilla jag läst.
Ger min hund Brit Care lamm & ris, är jättenöjd!
Som Lokatt säger är det alltid något som behövs som klister, har man en hund som tål ris så är det leta efter foder med ris :) Är den allergisk mot spannmål då ris även så är det potatis i foder som klister :). Jag tycker orijen är mycket bra foder även taste ofh the wild har mina gillat.