Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 514 ggr
CelsiusT
0

Bilbur, vilken?

Ja, jag sitter här och funderar och drömmer om att köpa mig en ny hundbur till bilen. Jag har några krav och vet inte riktigt vad som passar in och vad som är bra så tänkte höra lite med er här.

Kraven jag har är att den ska hålla inne hundhår så gott det går, alltså har jag varit inne på en plastbur som är så tät som möjligt med ventilation högt uppe. Den ska passa i min V70 och vara så liten och smidig som möjligt men ändå så stor att hunden får plats (liten av två skäl, både att hunden vill ligga trångt och dels att jag vill kunna ha mer grejer/folk i bilen). Jag är inte helt säker på att jag vill ha buren just i bagaget (bla pga skaderisken vid en krock då bagaget är till för att "ta smällen" + att hunden verkar bli oroligare längst bak) så det vore bra om den går att ha i baksätet på något käckt sätt utan att ta upp hela baksätet, men kanske ändå att man kan altinera så den även passar i bagageutrymmet om det skulle behövas nångång. Vore bra då om den inte är så tung, men ändå står stabilt, kanske att man kan sätta fast den med säkerhetsbälte?

Hunden är en BC av ganska normal till liten modell.

Så vad tror ni? Går det att hitta vad jag söker eller har jag för fantasifulla krav? Vad har du för förslag som kan passa mig?

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
0

Praktiskt hade ju varit också om den inte var så tung så kanske man kan använda den som "resebur" om man ska sova borta eller gå på kurs nån gång eller så.

Medarbetare på westernridning.ifokus