Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 841 ggr
LillPom
1

Jag blir galen!!

Hej alla!

Måste skriva av mig lite.. Min lilla ängel Inez har fölt med till min pojkväns familj och hälsa på osv…

MEN! De känns som hon blir väldigt stressad?? När hon är ute med min och min pojkvän(i hans flygel) Så är de inga problem alls… vi försöker ju få henne att bli lugn omkring katterna och de går jätte bra!

Men så fort vi går in till de stora huset som är hans föräldrar så blir hon tokig? Alltså hon springer fram och tillbaka … flera gånger om och om igen? Hon har aldrig varit så hemma! Hon är ju lekful hemma och vi leker och bussar med olika saker… sen blir hon trött och har inga problem att somna… men hon verkar ha svårare när hon varit i de stora huset och blir helt hypad? Hon glömmer allt och bara får liksom panik?!

Alla tycker de är så gulligt men jag vet inte… jag tycker inte de verkar bra allts!! Är de stress??

teezan
1

det kan nog vara lite stress, ett överslag för att hon säkert blir glad och uppspelt. min var likadan när han var valp!

har din vovve någon plats hon kan vara på där det är lugnt, tex en speciell filt eller nåt som hon vet att hon kan vila på? :)

det är viktigt att inte alla gullar och uppmärksammar henne när hon är stressad och springer runt. be alla belöna genom klappar och gos när hon har lugnat ner sig, så får hon fördelar med att vara lugn istället :)

Driva
0

Jag hade mitt knä som "ryggsäcken" så när hon blev stressad och upp i varv så fick hon sitta i mitt knä tills hon lugnat ned sig och sedan somnat.

Fungerat jättebra för oss. MIn valp blev ofta modigare om hon fick sitta i mitt knä ett tag och ta in omgivningen först eftersom hon kände sig trygg där.

Besök min blogg: http://bumpi.se

teezan
0

#2 ja, ryggsäcken är bra :)

[eeklund]
0

Min tjej är också helt till sig när hon är hos andra. Hon är mest glad för hon springer runt på mattor och hittar saker att leka med, leker med barnen osv. Jag tycker hon kan få göra så :). Hon är bara glad.. när hon blir trött så lägger hon sig och vilar.. hon sov även på en fest hos samma människor, mitt i hög musik och liv och rörelse så somnade hon pladaskt för hon var så trött efter all lek och alla nya människor :).

Hade hon däremot inte haft harmonin att kunna slappna av så hade jag oroat mig men när jag sett hur hon kunnat varvat ned så får hon vara hur glad och sprallig som hon vill :)!

LillPom
0

Ja jag har gjort så mycket :) Men alla gillar att agga upp henne…..

Fridaaaa
5

#5 Jag hade inte åkt dit med henne om de gör det, hellre stannat hemma med henne i så fall :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Winta
0

Kanske ni kan ta in hunden flera gånger i huset / en period tills hunden börjar vänja sig. Hundinsuktören berättade om att deras hund skriker av glädje när de närmar bruksklubben men i stället när de närmar framme så vänder de tillbaka så hunden funderar över vad som händer? Gjorde några ggr tills hunden inte bryr sig lika mycket längre..