Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 17432 ggr
lillalycka
8

Vad kostade eran hund?

Ja, som frågan lyder, vad betalade ni för eran hund?

Kan vara intressant att få en inblick i prisklasserna hos de olika raserna :) Även ni med blandisar!

Ni får också gärna motivera om ni tycker priset var rimligt, dyrt, eller om ni kom undan billigt & varför.

Skriv vilken ras ni har!

[YukiOni]
1

Köpte vår jakt-Basset för 9000, han skulle gått för 14000 men p.g.a. överrörlighet i v.f. tass vart han lite på "rea" :P

[fabienne]
0

Min olde english bulldogge kostade 7000 kronor, då köpte vi henne som omplacering när hon var ett år gammal.

Min mamma har en welsh corgi cardigan, han kostade 12000 (eller var det 10? Nu blev jag lite osäker…) Som valp då. :) Väl värd de pengarna i alla fall, uppfödaren är mycket seriös och hjälpsam.

Blue_Ice
1

Min labbe tik köpte jag för 11000kr. Vilket jag tycker är helt ok pris. Uppfödare följer skks och labradorklubbens regler så jag tvekade inte att köpa min ögonsten :-)

Noa-Nisse
0

min grandis kostade 10.000 kr och värd varenda öre :) jag tyvkte det var ganska billigt.

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Zorita]
3

Inget.

Jag har två fd. gatuhundar från hundhägnet i området och betalade ingenting för mina hundar. Dock gav jag en donation till deras verksamhet som tack för att de tagit hand om mina bus. Det var ganska billigt iom att vi hjälper till mycket där och den ena var en ren kostnad för dem (han var sjuk och stor, dvs han krävde mycket i pengar och resurser).

Annars skulle jag vara villig att ersätta de som tagit hand om dem för veterinär- och vaccinationskostnader samt en donation, men jag skulle aldrig betala för en omplacering. Egentligen tycker jag detsamma om renrasiga hundar, fast då ersätter man uppfödarens kostnader. Ett djur är ingen vara vars värde kan uttryckas i pengar Glad

linda88
0

Norma irländsk röd setter köpt 2010 köpte jag för 5000 eftersom uppfödaren har bibehållen avelsrätt på henne. Ordinarie pris är 10 tusen.

Flora engelsk springer spaniel köpte jag på halvfoderavtal för 4000 när hon var ca 1,5 år. Året var 2005

[Teddies matte]
0

Köpte min Lagotto för 1300 €(tingpeng inräknas) för 2 år sedan, tycker inte det var särskilt dyrt, idag är de ofta dyrare.

Loveradio
0

Min Boxer kostade 14000. Tycker det är ett okej pris för en renrasig hund från en seriös uppfödare. Men det är nog också det mesta jag skulle kunna tänka mig att betala för en hund.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Malva92
0

5.500 kr betalade jag för min "gatukorsning" från Irland. Jag tyckte det var ett bra pris då de pengarna endast ersatte föreningen för vad de lagt ut på henne för att få henne till Sverige. Dvs vaccination, chip, pass, flyg etc. :)

Driva
0

Jag köpte min Podengo valp för 15'000 kr. Det är det dyraste jag kan tänka mig betala för en hund i dagsläget.

Besök min blogg: http://bumpi.se

iita
0

5200 betala ja för min blandning från en förening. Han var 1 svensk valp. Vist är han värd varenda öre men skulle inte betala det igen för en blandis.

sarae
0

Önska köpt för 1 år sedan för 5000 kr. Blandras mellan Sheltie, whippet & dvärgpudel. Renrasig och reggad sheltie pappa, blandis mamma.

Chippad, vaccinerad, besiktigad samt dolda fel-försäkrad.

Hade lätt betalat det dubbla för en valp efter den kombinationen då jag var på jakt efter en blandis - men hade specifika krav på vilka raskombinationer jag ville ha samt krav på uppfödaren.  Och jag fick allt och lite till i min lilla pärla.

SamanthaJones
0

Jag betalade 14.000. Ett helt ok pris och jag hade utan tvekan betalt de dubbla eftersom han har en stamtavla som verkligen är guld. 

Nästa hund kommer säkerligen bli betydligt dyrare eftersom jag har kollat in en import (en kombo som är sjukt lovande) jag är sugen på. För se hur det faller ut med parning o valpar osv. 

Blir det inget med den övre kombon så har jag en annan på G och då blir valpen gratis eftersom prinsen isf är pappan och jag tar en valp i avgift. ;)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

[Empisen]
0

Jack russelln kostade 8 000:- , han har stamtavla i JRTC, och jag tycker det var ett rimligt pris.

Amstaff/Dobermann/Rottweiler blandningen skulle uppfödaren egentligen ha 6 000:- för, men vi fick köpa honom för 3 500:- .
Var väl rimligt.

brukshundar
0

Jag har Rottweiler och betalade 11 000 kr för honom när jag köpte honom vid 8 veckors ålder. Helt rimligt pris för en brukshund.

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus

[tiffitott]
0

Papillonblandis - 2000:- (2001)
Lhasaapsoblandis - 4000:- (2011) 
Vit herdehund - 10.000:- (2012)

[madelaine]
0

Har en JRT utan stamtavla (blandras) som jag köpte på Irland för 150 euro. Helt normalt pris på Irland, men väldigt billigt enligt mig.
Andra hunden är en omplacering för Rumänien, 5000 kr, rimpligt pris enligt mig.

lillalycka
0

13# Vad har du för hundras?:) Vad är det för kombo? :)

Lilllens
0

Både rottisen och mopsen kostade 8500kr

Belimas
1

Tibetansk spaniel

Tindra - 8000:-
Chicko - 10 000:-
Mimmi - 12 000:-
Pärlan - inget

brukshundar
0

#19 Är det en reggad rottis? Lite väl billigt…

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus

Lilllens
0

#21 Haha ja hon är reggad.

Misarn
0

Alice (Leonberger) kostade 11,000:- hade utan tvekan kunnat betala det dubbla för henne om det hade behövts :-)

[Tess86]
7

Vår jämte kostade 4000 kr, alldeles för billigt tycker jag. Vår blandis, som kommer ifrån Hundar utan hem, har jag för mig kostade 5000 kr, eller 4500 kr, och då var hon vuxen. Det tyckte jag också var väldigt billigt och vi brukar skänka pengar till Hundar utan hem ibland, som ett tack för vår fina tjej och som en tanke till de hundar som fortfarande behöver ett hem.

Malva92
1

Åh, min blandis är också från Hundar utan Hem. Ville bara säga det Flört

[eeklund]
7

Ja köpte min Chinese Crested Hairless tik för 8500 kr :). Hon har stamtavla också, det känns bra!
Jag är nöjd med priset, men kommer kunna betala upp till 10.000 kr för en fin Chinese Crested Hairless i framtiden om det är så :).

Uppfödaren sa att hon hade anpassat priset till mig för hon såg sig själs i mig när hon skaffade sin första hund.. hon hade fått bud på cirka 12.000 kr för min tjej men jag kändes rätt så hon ville sälja Molly till mig. Hennes ord var ''Dom andra var rika och jag kunde tjäna pengar på Molly, visst. Men du har kärlek, det är det viktigaste!''

LinaK
0

Algot, bichon havanais kostade 12000:- och det är ett rimligt pris för det är ungefär vad rasen ligger på. Sigge, Jack russell, 6000:- fick neddrag på ca 2000:- då jag känner uppfödaren sen innan och sen var han 4 månader ungefär när vi tog honom så det kändes väl rimligt tycker jag.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Tess86]
0

#25 Vad roligt! Kommer din hund från Irland eller är det en svensk hund?

[Nightcat]
0

Min blandis tik köpte vi för 2000:- Eftersom det var en tjuvparning, tycker det var ett rätt billigt pris men rätt rimligt.

Erika89
0

Dolly, chinese crested powder puff -6000kr hon var på "halva priset" för att hon har navelbrock och alldles för stor för sin ras.

Loke, chinese crested hairless - 10000kr, var absolut beredd på att betala mer, då de brukar ligga på 12000 så jag blev överraskad. :P

DinJejja
0

Dvärgpinscher. Betalade 5000kr för honom. Han är omplaceringshund, så han kom inte till mig föränds han var 8mån.

Han kostade 12000kr från kenneln.

kodex
0

Tilla kostade 6000. Hon skulle kostat 12000 men hon har kroksvans så uppfödaren sänkte priset i kombination av att hon verkligen ville att jag skulle ha den valpen :)

Flora är en hund jag har på foder, så hon kostade ingenting :) Skulle jag köpt henne skulle hon kostat 13500.

Jag har två kooikerhondjes och priserna tycker jag är rimliga. 2007 när jag köpte Tilla var 12000 en vanlig summa för rasen. Att sänka till halva priset var dock lite häftigt och är inget som uppfödaren skulle göra idag har hon sagt. Men det var lite speciella omständigheter.

Floras pris ligger till och med i undre prisklassen vill jag påstå med sina 13500, i slutet på 2012. De kan gå för 14500-15000, vilket jag tycker är för häftigt.

JessieS
0

Jag köpte min tervueren för 8000kr. Det tycker jag är ganska billigt för en renrasig hund. Jag vet inte var priset brukar ligga på tervar. Jag köpte henne för ca 3½ år sedan.

Jenniferri
0

15.000 kr för Wille, han är av rasen Lagotto Romagnolo och föddes under 2012.

// Hannah

Qepta
0

Jag köpte min Tervueren när han var 11 månader gammal och krypt. (Hade han inte blivit krypt hade han inte sålts)

Betalade 6000kr för honom.

Det är ett helt ok pris för en omplacering som inte fyllt året än tycker jag, men ska man räkna med resan för att hämta honom så gick det på 2000kr samt att kravet för att få köpa honom var att han kastrerades (7000kr) så det blev inte så lite i slutänden. Men värt vartenda öre.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

swapp
0

Vår mops kostade 18.000. (Han har väldigt fin stam.)

rebz
0

Japansk Spets som kostade 10.000kr. Absolut rimligt då de ligger runt 10-12.000 ungefär. Reggad i skk och med stamtavla o så. Absolut rimligt ;)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Nalle-]
0

Köpte Hugo för 5500, blandras mellan lhasa apso, shih tzu, bichon frisé och Pudel.

EDIT: Köpte honom 2007.

LillPom
0

Nappe blandras: Schäfer 75 % och flat 25% gav vi 4500kr 2003.

Inez, renrasig pomeranian kostar mig 0kr har henne på helfoder. Men att köpa lost kostar de väl 18.000-22.000kr.

Malva92
0

Hon är en liten Irländare! Bodde i jourhem i cirka 1 vecka innan jag fick henne. Då var hon 10 veckor :)

EDIT: bodde i jourhem i Sverige i cirka 1 vecka alltså. föddes på hägnet på Irland. ursäkta otydligheten. :)

Intehärutandär
0

Chinese Crested, 5000 kr. Köpte den av min kusin, därav priset.

Michaela-N
0

6 500 kr. Blandrashane på 8 v.

Alex92
0

4500, blandrashane bc/samojed, han var 8 veckor när vi fick hem honom. Tyckte att det var ett bra pris. :)

RedMonsters
0

Tollaren: 12.000 kr, 2010
Kelpien: 10.000 kr, 2012

Bra priser. Skulle kunnat betala ännu mer för dom om det så krävdes.

Medarbetare på brukshundraser.

Jamie+Engla
0

#10 Var kommer den ifrån? Podengon Engla: Köptes för 15 000 och det är ganska billigt för en sådan bra hund som hon blev ;) Mopsen Melody: 20 000 och är imp från ungern, 20 dagar äldre än engla. Våra akitas ligger på 15-20 000 ;)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Flaxa
1

12 000 kr betalade jag för min Schapendoes, hade definitivt kunnet ge mer för honom då jag är väldigt nöjd med arbetet som uppfödaren lagt ner/lägger ner på sina valpar och valpköpare!

Millahh
0

Rottweiler/Labrador blandis, 8500:- Flatcoated reteriver, 2000:- (omplacering) Cavalier king Charles spaniel, 12000:-

Zaviie
0

10.000:-  2006

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Jetaime
0

Australian shepherd, (2012). 12.000:-

Lilllens
0

Kanske ska skrivs lite utförligare, Troja(rottis) köpte vi för snart 8 år sen, tycker att 8500 var ett bra pris. Holly(mops) köpte jag som vuxen omplacering(2 år) därför var hon så billig.

[Cras]
0

jag tycker det är intressant hur priserna har stigit ganska snabbt senaste åren på rashundar!

min äldsta tik fyller tio år IDAG! *grattis bella* Hon köpte vi för 6000 för snart tio år sen då, prisneddrag pga överbett, hon skulle kostat 8000 annars och det var normalpris för hennes ras (och de flesta andra raser oxå! det var innan chihuahua-småhundar-hysterin blossade ut)

idag ligger de flesta inom hennes ras på 12000, ett fåtal uppfödare har 10000..

min yngsta 1 år gammal, köpte jag för 6000 oxå, med bibehållen avelsrätt, skulle kostat 12000 annars.

thilda-
0

Jag köpte akillez för 12.000kr men då var han en omplacerings hund. fick honom vid 7-8månader..

Ägaren före mig tror ja betalade nån stans 14-17.000kr kommer inte ihåg exakt…

och nu när exet tog över honom så var det 0kr …

Loveradio
0

#52 Har du inte kvar Akillez längre? :/

Triasta
0

Tristan Dalmatiner hane född 2009. Köpte han vid nyåret 2013 för 2000kr. Ganska billigt då jag är hans tredje ägare. Han har mycket fin stamtavla med föräldrar från kända kennel. Helt fullt frisk och livlig. Mycket snäll och lätt att göra med. Fattade inte varför förra ägaren sålde han så billigt men då skulle de flytta till mindre ställe och hade redan tre hundar förutom dalmatinern. Ångrade inget och han är värd mer än sina 2000kr! Ska hämta en 6mån valp från Ekryda Kennel imorgon, som även Tristans pappa kom från. Honom får jag betala 10000kr för eftersom han är valp och kom direkt från uppfödarn men ångrar inget heller. Låter helt rimligt tycker jag.

[Tess86]
0

#40 Mysigt att få hem henne så snabbt trots att hon kom från Irland, man kan ju tänka att man får vänta tills de blir äldre då.

Vår tjej är svensk. Hon sprang runt med scarf och koppel i Malmö och ingen ville ha tillbaka henne trots att hon stannade hos polisen där i flera veckor. Efter det kom hon till ett jourhem i Stockholm och sedan fick vi höra talas om henne. Vi kan ju inte säga säkert men vi tyckte att vi såg tecken hos henne av att hon kanske blivit slagen någon gång i livet, kanske  att personen som tappade bort henne i Malmö inte var så snällt mot henne.

Malva92
0

Ja :) när jag gjorde en intresseanmälan var hon dock redan i Sverige. Då hade hon väl vart här i några dagar. Sedan fick jag hämta henne cirka 1 vecka efter att jag anmält intresse. Så det gick fort! :)

Okej, har ni någon aning om vad det är för raser i henne? Om det nu är så att personen som ägde henne innan har slagit henne, så kanske det till och med är så att han släppte henne med koppel och hela köret för att få det att se ut som en olycka? Man kan ju bara spekulera.. men skönt att hon fick komma till en familj som kan ge henne kärlek :)))

Förlåt för OT ;)

Asuna
0

Min gamla labbe blandis köpte jag för 1000 :- år 2000, Min chinese crested powderpuff för 15000:- och min yngsta BC blandis kommer från Irland och kostade mej 6000:-

Jag tycker väll att 1000 är lite väl billigt och misstänker att bonden vid familjens lantställe bara ville bli av med henne.

joheck
0

Kingpin, papillon 8veckor - 13 000 kr

Sansa, papillon drygt 1år - 8 500 kr

[Tess86]
0

#56 Ja, det verkar snabba med att följa upp när de har en som är intresserad av att adoptera. Vi fick också komma väligt fort och träffa Tyri tillsammans med vår hund Skade som vi hade innan, och efter en provpromenad och en pratstund fick vi ta hem Tyri samma dag.

Raserna kan vi bara gissa och eftersom hon varken var registrerad eller märkt på något vis har vi ju ingen aning om var hon kom ifrån. Hon har teckning precis som en schäfer, samma färg, den där mörka ryggen. Och hon har schäfergnället, som kommer fram när hon leker eller vill någonting. Men hon väger bara 17 kilo, är långsmal, låg och med korta, stabbiga ben. Lite samma kropp som en västgötaspets. Svansen hänger nedåt och har schäferform. Öronen är upprättstående och jättestora, större än på vår jämte som väger 30 kilo.

Ja, jag misstänker ju att det är någon som antingen har släppt henne för att bli av med henne, eller så är det någon som har tappat henne men inte vågade söka upp henne eftersom hon inte var registrerad. Eller så var det skönt att hon försvann. Vi skulle inte ens kunna tappa bort henne om vi ville, hon följer oss tätt i spåren när hon går lös och har gjort det från dag ett med oss :)

Ja, här får hon nog det mesta hon behöver, så mycket kärlek hon vill, kanske lite för lite apportering enligt henne :P, och massor med motion, eftersom hon får följa med på allt som vi tränar med jämten. Skade är hennes stora idol och hon vill alltid vara där Skade är, men går vi med henne lös har hon stenkoll på oss och springer inte iväg för långt även om Skade gör det.

yoanna
0

Köpte min toypudel för 8000:-, skulle kostat 10.000:- men uppfödaren visste att han skulle bli större än vad en toypudel ska bli så därför sänkte hon priset.

Malva92
0

Svårt att få en bild av hur hon ser ut, tyvärr! haha
Men jag är säker på att hon är bedårande :)

Låter i vilket fall som om ni fått en helt underbar familjemedlem!! Mysigt Glad

joheck
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan skriva lite utförligare jag också :P

Alltså,

Kingpin kosta 13 000 kr vid 8 veckors ålder. Ras papillon. Tycker det är ett rimligt pris. Hade antagligen gått att få en valp billigare med tanke på att det finns en hel del uppfödare i landet.

Sansa kosta 8 500 kr vid drygt 1 års ålder. Ras papillon. Alldeles för mycket! Men hon skulle bara bli min. 
Uppfödaren säljer tikar för 15 000 kr men eftersom Sansa är så liten såldes hon för 10 000 kr. Har nu på senare tid fått reda på att personen som köpte av uppfödaren sedan sålde henne (pga allergi) för 4 000 kr. Alltså mindre än hälften av vad jag betalade, då va hon dessutom ett par månader yngre. Så ja, jag betalade alldeles för mycket för henne.

[Tess86]
1

#61 Jag har precis bytt dator så jag har inte fört över mina foton men här är ett foto på henne som jag hade i min drop-box. Tyvärr hade jag ingen bild när hon står upp så att man ser hennes långsmala kropp och korta ben.

fidojunior
0

Min dvärgpudel utan stamtavla kostade 6000 kr. Min blandras dvärgpudel/phalene betalade vi 3000 kr för. Tycker att det är helt rimligt.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

thilda-
0

Nej Gråter

XxteZZxX
0

Min Amstaff/Rottis kostade 5000 kr, köpte honom 2012 och han var 11 veckor har jag för mig. Tycker det är ett helt okej pris för en blandras.

Familjens första hund, Jack Russell/Dvärgschnauzer, är köpt 2005 och hon kostade 4000 kr. Även det är ett bra pris för en blandras tycker jag.

Familjens andra hund, SKK-reggad Jack Russell, kostade 8000 kr 2007. Tycker det är ett bra pris för en SKK-reggad hund.

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

Kalli
0

Tiken som var en 3,5 år gammal blandras kostade 4.800 kronor från en omplaceringsorganisation. Tycker det är ett helt okey pris eftersom en större summa går till att bekosta omkostnader föreningen haft. Hanen en 11 månader gammal Amstaff/Rottweiler har jag inte betalat ett öre för, vilket jag tycker är ytterst lämpligt på grund av sutiationen. Om det handlar om en seriös hundägare hade jag kunnat betala en sybolisk summa. Hade han varit valp hade jag inte heller betalat, vill inte stödja oseriösa uppfödare med pengar. Sen är det väl i mina ögon ingen bra taktik att annonsera att skänker bort djur, risken finns att det lockar till sig fel personer och av fel skäl. Det är i så fall något jag skulle diskuterat med intressanta köpare i ett senare skede (om jag någonsin behövde omplacera mina älsklingar). Annars har Hittehund en bra filisofi, de tar inte betalt för sina djur men som ny ägare får man istället betala för ex. kastrering eller kurser.

Zvintos
0

Har två Staffordshire bullterrier (båda skk-reg).

Hanen fick vi för 7000kr pga nedsatt pris.
Tiken kostade oss 0kr eftersom jag är fodervärd, men skulle annars kostat 14 000kr.

Aninisen
0

Har en Dogo Canario. Fick betala 12 000 kr :) Värt varenda krona :)

Loveradio
0

#65 Åh vad tråkigt :(

[Clifford & Dizzy]
1

Dalmatiner 8 veckor 2009 10000:-

Shetland Sheepdog 10 månader 2012 10000:-

Fejhn
1

Köpte min hund som omplacering 2004, då fyra år gammal.

kostade 1500, eller egentligen betalade jag för att få honom chippad, det hade dom inte gjort än.

Bästa köpet jag någonsing gjort!

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

rebeckanystrom-
1

Betalade 2500 för min tjej här hemma, och hon är blandras.
(ägaren kunde inte hantera henne så dom ville bara bli av med henne)

Malva92
0

Aw, ser ut att vara en riktig sötnos!

Sofie-Marie
0

Jag köpte min schäferhane av en privatuppfödare 26/9-2010, dagen efter min nittonde födelsedag. :) Jag fick välja om jag ville ha stamtavla eller inte på honom. Med stamtavla skulle han kostat 8000kr, utan stamtavla 7000kr. Jag valde utan eftersom jag inte hade planer på att varken ställa ut honom eller tävla med honom. Detta ångrar jag lite idag för det är alltid bra att ha alla papper på sin hund. Det var ju ändå bara en tusenlapp det gällde och idag är jag lite sugen på att tävla i någon form av gren med honom, antingen lydnadsklass 1 eller agility, men då räknas han väl som blandras (trots att han är renrasig) - eller hur är det egentligen med det? Lite OT. :)

Kort sagt: Schäferhane, privatuppfödare, 7000kr. Det bästa köpet jag någonsin gjort.

Han är nu två och ett halvt år och fortfarande mammas lilla bebis <3

Pudelbus
0

Jag år dålig på att komma ihåg årtal så skiter i det :P

Elvis, storpudel omplacering - Gratis

Liselott, från cypern (gatuhund?) - 4500

Lisa, Pudel omplacering - Gratis

Buddy, Blandras omplacering - Gratis så länge vi betala nästa vacination

[Tess86]
0

#74 Ja, hon är en riktig liten sötnos. Alltid pigg, glad och med på allt man vill hitta på med henne, full av energi.

[Zlarviig]
2

Den här vovven kostade 6'000 kr. Hon är blandis mellan Pitbull/Staffe. Världens underbaraste hund enligt mig så jag tycker att hon var värd vartenda öre!

bright-star
0

betalade 9000 för min Chihuahua hane, båda föräldrarna hade stamtavla och var reggade, men hon ville inte starta kennel och hade redan haft 2 kullar så vi köpte honom utan stam då.

med tanke på att han är hane och utan stamtavla så kanske det var lite väl häftigt, men jag ångrar det inte en sekund, för han är ju trots allt världen finaste och snällaste hund man kan tänka sig!!

[Tess86]
4

Det roliga med hundar är ju att man pratar om ifall de är dyra eller billiga att köpa. Men oavsett om hunden kostade 4000 kr eller 12 000 kr så betalar man ju för hunden flera gånger om varje år! Och de är fortfarande värda varenda krona!

Jag räknade på att våra hundars vattengymnastik kostar 19 000 kr om året och maten 13 000 kr, och det är bara de två utgifterna!

rosahalsband
0

2500. 2010 i december. 75% schäfer 25% labrador :) Var dock bara jag och en till som fick hunden billigare då hon "tyckte så mycket om mig" för jag var så intresserad av hundar.och hon var valp då ja :D

Frida&Chira
0

Schäfer omplacering vid 9 månader 9000:- Australian shepherd vid 8 veckor 12000:-

sunnys
0

Vi köpte kenzo (staffordshire bullterrier)2012 från kenneln när han var 5 månader för 11000:-, tycker det var ett rimligt pris.

htt
0

Köpte min hund som 5-årig omplacering år 2012. Han är en blandning mellan Finsk Lapphund/Border Collie/Kelpie och kostade mig 1000 kr.
Tycker det var ett bra pris för en "äldre" blandrasomplacering.

Littlem
0

8000:-, whippethane m stamtavla, dock krypto.

Viccan92
0

Jason min dvärgtax kostade 9000kr men hade varit dyrare om hans sista boll hade kommit ner men det hade den inte. Hade den gjort det hade han kostat 13000 fast då hade inte uppfödaren sålt honom.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Susanna_w
0

3000 betalade jag för min blandras (Omplacering, 1 år) 2010, eller ja, jag betalade för hans saker och fick honom gratis .. Jäkligt dyra saker måtte jag säga ;)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Anibaz
0

Australian shepherd, 5 år när jag köpte henne som omplacering - 2000 kr.

Jag tycker det var billigt, men eftersom hon mest gått som gårdshund så var det helt klart ett rimligt pris. För mig finns det inga pengar i världen som kan mätas med hur mycket hon betyder för mig men jag hade absolut kunnat ge mer men nu var dom ute efter ett bra hem och pengarna var inte den avgörande faktorn för någon av oss.
Hon har dock kostat mig en hel del då hon är en liten olycksfågel så det har blivit diverse operationer och veterinärbesök.

Tervueren, 5 år när jag tog honom på livstidsfoder. Han skrevs över på mig efter några månader alltså betalade jag inget för honom i inköp.

Så ja, eftersom han var gratis på det viset så var han ju billig, och *pepparpeppar* jag har aldrig behövt besöka veterinär pga skador eller liknande.

russin
0

Båda mina kostade 12.500 kr

evelina1991
0

Vi gav 2500 för våran tjej. Hon hade en ägare innan oss som hade henne i ca en vecka , men hon som köpte henne skulle ner till Lund och plugga o kunde inte ta med Wilma och hennes pappa hade hjärt problem och orkade inte med henne. Därav priset!

Blandning med Schäfer/Border collie

[Tess86]
3

#90 Så hennes förra ägare kom på på en vecka att hon skulle plugga istället, och hann få plats på utbildningen? Jäkligt skumt måste jag säga…

Loveradio
3

#91 Reagerade på det också. Fyfan snacka om att inte tänka sig för innan man skaffar hund.

Knepig blandning också..

Ralktad
0

Australian shepherd, 13 000 ;-

Staffemixen kom som jourhund, men valde att behålla henne, betalade inget.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

tjoopa
0

Våran bichon havanais kostade 12 000:- när vi hämtade honom i oktober. Han var då nio veckor, renrasig och med bra stamtavla :)

UlrikaVonE
0

Vi köpte Allis renrasig Rhodesian Ridgeback med bra stamtavla, chippad, vaccinerad, dolda fel försäkrad, besiktad och allt det där för 13 000.- i höstas vid 9 v ålder. Anledningen att vår kennel tar lite mindre är att den är alldeles ny och det är deras andra kull så nu ska de registrera.

Allis har alltså inte lika fina namn på sitt registreringsbevis som sina föräldrar och övrig släkt ;-D

Hon är värd precis varenda krona, vi valde trots allt uppfödare och individ med omsorg. Hon är en fantastisk familjehund, jätteenergisk, tjuvaktig och ibland egensinnig men med ett fantastiskt stabilt psyke, humor och värme.

Har en vän som köpte en nyss från Stockholmsområdet från en mer etablerad kennel för 15000.- och en chef som importerat sin andra RR från Kroatien för 20000.- en levernosad som ska vara nåt alldeles vansinnigt extra i stamtavlan… ;-D

Fenix_Chicci
0

Bichon Frisé hanen kostade 7.000:- år 1999

Bichon Havanais-tiken kostade 12.000:- 2008

Båda har stamtavla.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[hästängeln-love]
0

Min Coton de tulear tik med stammtavla kostade 14.000kr. 2008.

Mammas Pekingese tik valp med stammtavla kostade 20.000 kr. 2013.

Alla våra hundar kommer från seriösa uppfödare.

Frosstis
0

8000 :-

Engelsk cocker spaniel

köpt 2004 :)

vallhund
0

Ingenting, fick inte köpa honom utan har honom på helfoder.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

MartinaLarsson
0

Yorkshireterrier, hane, 8 veckor - 12.000kr
Bearded collie, tik, 4 år, - Fodertik
Bearded collie, tik, 8 veckor - 10.000kr

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.