Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 569 ggr
[schäfernronja]
0

Vad håller hon på med?

Jag har märkt på mina hundar att dom inte kan leka med en hund tillsammans. Tiken blir alldeles till sig, jagar hundarna som leker och skäller. nät dom lekande hundarna stannar upp säger hon till någon av dom genom att göra som tikar gör mot valpar typ. Är hon kopplad sitter hon och piper och skäller. Jag är rädd att hennes beteende ska orsaka ett slagsmål så kommer inte släppa ihop båda tillsammans med andra hundar men är nyfiken på om någon kanske vet vad hon håller på med? Finns det något jag kan göra än att ha henne kopplad eller inte där alls? Är hon ensam fungerar lek utmärkt. Tacksam för svar :)

Vizzla
0

jag är ingen expert men i mina öron låter det som ett stressbeteende. Vet ej hur du ska jobba med det.

Jag hade nog försökt ha henne kopplad och låta henne se på när andra leker, på avstånd. tittar hon men inte skäller så belöna! Skäller hon så backa och pröva med längre avstånd. Rör er sakta närmare. Låt henne inte hetsa upp sig.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[Forest]
0

Det är inte så att hon mer vill säga åt lekande hundar att sluta lite som lekpolis?

Här leker våra hundar jätte bra, men så fort en hund till är med o leker så är Enja snabb på säga åt den andre hunden ta det lungare, vid lek med Donna. Är det sen en pudelhane som verkligen leker bra o där båda hundarna älskar så säger hon inte till, han leker jätte fint o inte burdus han har fått ett par törnar av tikar o vet mycket väl hur man ska göra. Jag kan säga så här. Är det någon hund som D gillar och E ska leka lekpolis då får fröken E vara med matte i koppel o inte vara med.