ledsen :(
Gud vad lyckliga ni borde va.. Ni alla har hundar och som ni kan göra TUSEN olika saker med,, men tänk på dem som inte har en hund (som vill ha).. tex jag ;_;
skulle göra allt för att få en hund!! Men kmr aldrig få en så läng som jag bor hemma…
// ledsen tjej :/
Tänk dem som aldrig kommer att få kaniner så länge dom bor hemma?
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
#1 synd om dem :(
Och tänk på dem som har mer än 4 år att vänta tills dem är vuxna? 
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
#3 som jag? ;P
Håll ut! Det är mitt enda tips :)
Fick aldrig heller några djur när jag bodde hemma, men när jag var 18 år flyttade jag hemifrån och skaffade direkt en kattunge. Nu, 1,5 år senare så sitter jag här med 2 katter och 1 hund. Det lönar sig att vänta! :)
Och tills dess kanske du kan hjälpa till med någon annans hund?
#5 Mmh:/
nej, tyvärr..
Jag har velat ha hund hela livet men det är först nu det funnits tid. Som barn hade jag marsvin, något annat fick jag inte ha. Vill du ha hund så kommer du kunna skaffa en sen och det är inte så illa (även om det kanske känns så nu)
#7 det är ju hemskt!! P:
Jag överlevde :) Är glad att jag väntade, mina föräldrar ville inte ha andra djur och det hade inte blivit bra om jag hade haft hund när jag bodde hos dom.
Förstår hur du känner. Fick inte heller skaffa hund när jag bodde hemma utan fick vänta tills jag blev 18 och flyttade ut, och då skaffade jag en hund direkt. Det är jättetråkigt när man så gärna vill ha en hund men håll ut några år till :) sen kan du skaffa en.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#10 får se om jag okar det :/ ;)
Kan du inte kolla om du har någon kennel i närheten som du kan hjälpa till hos? Det är nästan alltid uppskattat med promenadsällskap och hjälp hos alla hundägare, var inte rädd att fråga :)
#12 Precis, jag hade gärna haft promenadkompis eller nån som kan hålla Sune sällskap nångång emellanåt när jag har mycket för mig.
Hej! Min mamma var ensamstående (änka), lågavlönad och hade fyra barn. Djur var aldrig en möjlighet överhuvudtaget, det fanns inte pengar till sådant. Det vägrade jag förstå och gud vad jag tjatade. Inte så snällt, ellehur? Vi kunde ju inte ha djur.
Men vet du vad? Det finns andra som har hund och katt och marsvin och kanin. Besök dem! Fråga granndamen om du kanske kan få ta ut hennes hund ibland. Låna böcker på biblioteket om hundar. Ta den här tiden till att lära dig allt som går att veta och umgås med djur på andra sätt. Det kan hända att dina föräldrar ändrar sig när de ser hur hängiven du är. Barn har annars en tendens att plötsligt tycka något är tråkigt, och så är det föräldrarna som måste sköta djuret till 100% - trots att de kanske inte var särskilt djurintresserade från början. I det här fallet får du tyvärr acceptera att dina föräldrar också är människor med åsikter och viljor. Fråga dem VARFÖR de inte vill ha djur? Är det för att de inte gillar hund, eller är det för att ni inte har råd? Är det för att de inte har tid? Lyssna och förstå dem. Och om du sparar pengar så kan du köpa djur när du flyttar hemifrån, med fördelen att du också då redan innan har en massa kunskap om djuret.
Jag är 23 och ska köpa min första hund till sommaren. :) Har önskat en sedan jag var sju!
jag tror det är bra att vänta, för jag märkte nu när jag var 20 och skaffade en hund, att jag hade antagligen aldrig orkat med allt det ansvaret när jag var 13 och ville ha en hund.. så jag är glad att jag inte fick en då :)
så är de ju för alla nån gång i livet ju och allra mest när man bor hemma de kan va en hund, katt, TV spel vad som..
.. även när man flyttat är de så… jag får ALDRIG mina miljoner!! 

…tänk på alla rika som har många miljoner och kan roa sig, köpa vad de vill utan att kolla va de kostar m.m 

…. men inte jag.. 

…ledsen tjej! 
Jag har också velat ha hund hela livet. Började tjata om det som 4 år och nu är jag 18. Men när ekonomin håller och jag flyttat blir det vovve. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Säger väl som de flesta andra, det känns garanterat hopplöst, trist och väldigt långt kvar tills du kan skaffa hund. Men det är värt det, jag lovar dig! Under tiden du väntar på att kunna köpa hund har du hur mycket tid som helst på dig att läsa på om raser, träning och allt annat som hör till!
Jag ville också ha egen hund när jag bodde hemma, är nu 21 och väldigt glad över att jag väntade då det ansvaret man har som hundägare är mer än vad jag skulle klarat av i mina yngre tonår! :)
Ett tips är att läsa annonser osv, finns nästan alltid folk som behöver hjälp att rasta sin hund :)
Jag ville ha hund i 15 år! Mamma vägrade köpa en till mig (väl förståerligt) men i höstas hade jag pengar och allt planerat och jag köpte min nakenfis som är det underbaraste jag har :). Det lönar sig att vänta :D.
Vill också ha en hund.. Har velat ha en i 7 år men vet att jag aldrig någonsin kommer få en för vi har inte råd :(.
I can't drown my demons, they know how to swim.
Din tid för hund kommer också såsmpningom ska du se. Det är värt att vänta på det!

När jag var ung en gång i tiden ville jag oxå ha hund, fick aldrig nån för mamma var hundrädd, fick ha vad jag ville i övrigt i djurväg men absolut ingen hund, ficj häst när jag var 7, kaniner, marsvin, hamstrar ja allt möjligt. När jag var 16 träffade jag min blivande man o han hade en Golden, lyckan var gjord, efter det har jag alltid haft hund. Nu har jag 2
Jag ville också ha djur hela min barndom, men både mamma och bror är allergiska, så det blev aldrig ett husdjur. Dessutom fanns inte pengarna. Fångade en larv när jag var 5 och hade i en burk bara för att jag ville ha någonting att ta hand om ^^
Men så fixade jag lägenhet i Stockholm som 20-åring, och ett år senare, i höstas, köpte jag min fina Alessa. Ingenting i mitt liv har gjort mig lyckligare. Värt att vänta på det rätta tillfället!
okej alla ;) Men de vill inte ha hund för attde tror att man inte kan åka utomlands som vi typ aldrig gör xD och jag vill bara vara hemma ändå, hehe.. De är hårigt, dyrt, kostar mycket…
jo jag har(/gör) läst massa hund böcker och läst här på hif och i härliga hund tidningar mm heheh
DIREKT när jagflyttar ska jag köpa hund!! ;P
Det finns ju vissa lösningar om man inte kan eller får ha egen hund.
Har du någon kompis eller släkting som har en hund som du kan få låna ibland ? Eller så kan man ju alltid sätta upp en annons på affären eller nått om att vara hund passare :) Hoppas du kommer på en lösning. :)
jag provade att säta lappar och sånt men skulle d låta någon ''unge'' ta och tex promenera med din hund när du inte enskänner h*n, h*n kanske inte kan något om hundar men vill änå gå ut med em..
nej nu 'r min dator kn'pp igen AH den byter vart saker sitter p[ tangentbordet och s[nt, f;rs;ker skriva 'nd[..
vi k'nner ingen som har hund baa min moster men hon tror hon kan typ att om hundar, men hon kan inte alls mycket,,, och hon l[ter mig inte..

#24 Åker dina föräldrar utomlands och du är minderårig måste du nog ha vuxet sällskap för att få stanna hemma, men det går ju att ordna hundvakt då. Hårigt är det beroende på hundras, pudel fäller ju inte direkt. Kostar mycket kan det göra om hunden blir sjuk, kan det göra med alla djur.
Min familj skaffade hund när jag var 11år, jag var den som ville ha hund och hade intresset, men jag fick aldrig hålla på med hunden.. När jag var 13 ville jag ha en egen hund, och när jag väl fick det kunde jag inte ta hand om henne när jag gick i skolan. Hon gavs bort efter 6månader.. När jag blev 18 skaffade jag min hund jag har nu, jag bodde inte hemma då så mina föräldrar hade ingenting att säga till om, jag bodde hos min pojkvän :) Dock tog det slut och jag kom hem med min hund till föräldrarna som båda är totalt kära i min galna plutt.. Du kommer kunna skaffa hund tillslut, och någon i din närhet lär vilja ha hjälp, börja med det :D
#27 ah.. men oftast [ker vi inte tillsammans, som jag och pappa [kte till Caada en g[ng och en g[ng [kte pappa och syrran till frankrke, mmma och syrran [ker till ullared mm >( och dn d'ra saken'r en glad smiley lol
Självklart låter man inte bara vem som helst ta hand om ens hund, så det har du rätt i. Men om du anstränger dig och skriver en bra annons, eller hittar annonser och skriver bra svar/ringer och presenterar dig väl, så har du ju iallafall en chans.
Som hundägare vill man såklart lära känna den potentiella dagmatten/hussen, och se hur hen funkar ihop med ens hund. Och där har du ju en toppenchans att visa att du verkligen vill detta, och visa hundägaren att du besitter grundläggande kunskaper.
#29, ja men vat kan man hitta s[nna annonser d[
Jag har aldrig kollat efter sådana annonser, och har därför inte stenkoll. Men kanske i olika djuraffärer? Mataffärer? Googla tex "dagmatte sökes" så får du kanske upp något.
Var bor du? finns kanske något hunddagis i närheten där du kan söka praktik?
#30 www.grannar.se, där efterlyser folk hundrastare och man kan även lägga in en annons själv :).
tack! ska kolla p[ det, jag bor utanf;r karlstad, v'rmland
Det är bara hålla säger jag oxå. Jag har själv fått tjata om häst sen jag var 10 år men efter ihärdig tålamod fick jag köpa mig ett 4mån föl, av bekant på avbetalning för mina pengar + ridhjälp på dennas gård tills han var färdig betald då var han 1 år :) Jag var 16 år och då visat verkligen hur bra jag löste skolan,kompisar o hästar.
Så rent så här så kan man bevisa lite hur bra man är eller hur villig man är på ta hand om hundar, så promenadtjej alv lite dagmatte/helsmatte för bevisa att du kan ta hand om hund är ju kanon. Men då behöver de andra i hemmet oxå ge godkänt för släppa in hunden om du ska vara lite hundvakt :) promenadmatte går man ut med hunden tränar om man vill och får för ägaren. Lägg ut en anonns det tycker jag låter bra :)
#35 ja, det kommer nog bli \\rastare\\ d[ ja ALDRIG ALDRG ALDRIG kommer f[ in en hund i detta hus,, hehe
kunde tyv'rr inte bli medlem d'r d[ det var [ldersgr'ns, s[ man var tvunge att vara ;ver 16…
om du bor utanför Karlstad, har du ju några hunddagis i närheten som du kan söka praktik på. Bor själv i Karlstad, så vet att det finns några stycken i allafall :)
Ett tips om tangentbordet: Pröva trycka på tangenten Num Lock, då brukar tangentbordet bli normalt igen :)
Lite ot men ;)
#39 trycker p[ den men h'der inget tyv'rr
#38 okej!
Tips, åk på hundläger, dehar oftast lånehundar så får du iaf rå om en hund ett tag och äkert lära dej massor :-)
skicka fel länk :-/
http://www.stardogs.se/ungdomslager.html
"Lånehund
Du som inte har en egen hund men ändå vill delta på vårat ungdomsläger kan vi erbjuda en lägerhund som blir precis som din egen hund under lägret."
:-)
#42 tack, ska kolla p[ det
Vart utanför karlstad bor du? Har en storasyster som bor i Kristinehamn och hon har en rottis tik som är hur snäll som helst. Skulle nog säkert kunna fixa så du får komma dit och följa med på en promenad eller något. :)
När jag ville ha hund, som sagt i 15 år, började jag med att vara hundvakt :). Som längst passade jag han i två veckor.. mitt intresse för egen hund avtog aldrig men jag hade inte tid eller råd för det. Sen som sagt köpte jag min första, egna hund i höstas och har sparat pengar ifall nåt skulle hända med henne och så… Den som väntar på nåt gott väntar ALDRIG för länge :).
#44 jag bor i hammarö :)
#45 ^^
Edling skärp dig
#47 seriöst? ta hand om dig själv -.-
#47 Vad är felet med detta, om jag får fråga?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Jag som har två hundar kan faktiskt hålla med dina föräldrar lite.. Det ÄR svårt att bara åka iväg, även om det bara är en dagsutflykt. Eller ens en kväll ifall hunden har vart ensam mycket på dagen när familjen vart i skolan/på jobb. Och det ÄR faktiskt hår precis överallt vissa perioder..
Vågar knappt tänka på hur mycket hundhår man har råkat käka på mackan/i maten under sina år som hundägare. Säkert en halv vinterpäls.
Men, det är ju värt det.. OM man är hundintresserad. Vilket dina föräldrar inte är, så jag kan ju förstå att det bara känns som massa extra jobb och ansvar för dom.
Jag hoppas att du hittar något hunddagis eller någon annan hund att vara med och ta hand om litegrann tills du kan skaffa en egen, så kanske väntan blir lite lättare! :)
Jag har en "sköthund" (som jag kallar min här på iFokus, eftersom att det är enklare så ;) har pratat med hennes ägare och det var ok) som heter Sasha. Jag längtade också jätte mycket efter en hund innan. Nu när jag har Sasha så har jag i princip en egen hun som jag kan göra vad jag vill med! Du kan väl kolla runt, det kanske finns någon som har en hund som du kan ta ut?
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
#49, Bry dig inte om henne..
okej :P
det går att skaffa när du flyttar, men innan dess kan du planera!
kolla ras, kennel, kostnader, aktiviteter, träning, att lära ut, gå på tävlingar, fråga runt och bara ha kul!