Lyckad träning - stolt matte!
Träningen idag gick sammanfattat, kanon!
Instruktören tyckte Eros var jättefint byggd och trevlig. Hon tyckte även att vi hade en fin relation till varandra och att jag lyckats bra som fått till det under det här dryga året jag haft honom. Vad glad jag blev! Eros fick ju jättemycket beröm! Blev lite förvånad faktiskt. Hon tyckte han var lyhörd, följsam och lyhörd. Ahhh, jag bara suger i mig berömmet och blir superstolt över min gris! 
Till träningen, så fick vi bra hjälp tycker jag. När vi var där kom en hund och gick förbi - knappt ens en reaktion från Eros. Och på vägen hem mötte vi tre hundar och han gav inte ett ljud eller rörelse emot någon av dem. Han riktar uppmärksamheten på mig nu.
Självklart måste vi träna massor, men det ska bara bli kul! =)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

grattis vad kul! =)

Vad kul att det gick bra på träningen =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
va kul att d går bra, o berömm e alltid lika kul o höra =)

Va bra att det gick bra.
Kul för er :)
Ja, jag är så glad =) Tänk att det kan vara så enkelt ibland, när man får rätt hjälp.
Hade ju tänkt gå en kurs i Allmän lydnad efter det här, men hon tyckte inte vi behövde det. Så nu funderar jag över vad vi ska hitta på istället, förslag välkomna =)
Eros?
Vill du köra samma kurs med Alfons?
Ja va f.. Sänd upp han!
PS. Till Lotta! - Fick träffa fyra ståtliga schäfrar och en fisförnäm papillion, skulle väl vart nåt för dej att varit med på? 

Varför sa hon så? Att hon inte tyckte att du skulle gå allmän lydnad? Jag menar det är ju jättekul att gå klass 1 och sedan tävla sig uppåt.
Förmodligen för att jag sa att jag ville gå för att jag trodde jag och Eros behövde mer vardagslydnad. Alltså hon sa inte att hon inte tyckte vi skulle gå, hon sa att vi inte behövde gå =)
Är inte intresserad av att tävla nåt med honom, vill göra något för vår egen skull bara, som är kul! =) Så blir förmodligen agility, som jag velat prova ända sedan jag fick honom. Försöker välja mellan det och en aktiveringskurs =)

Grattis Grattis, vad roligt!! :)

#11# Man ska bara tävla inom klubben för att visa att man kan det. då ska man ha en viss poäng för att gå vidare till klass2 . Har man inte gjort det så får man fortsätta i klass1.
Jag har gått i klass 1 i tre terminer nu. Funderar på en aktiveringskurs och ev mer agillity. Körde det i våras. Det är jättekul men jobbigt för den egna kroppen. :)
#13 Okej, men hennes kurs i allmän är privat, så det blir ingen tävling alls där =)
Tycker det är jättesvårt att välja mellan aktivering och agility.. Ska då gå på ett annat ställe och det blir för dyrt med båda när man lever på studielån =(

Jaha, men det är väl ännu dyrare att gå på en privat kurs. Bättre med hundklubbar där har dom ju det mesta. :)
Nej, det här är en privatperson med eget företag, billigare än alla andra (vettiga) ställen här iaf =)
Men agilityn och aktiveringen är på ett annat ställe, Dala Hundservice. Deras kurser är dyrare än bruks, men bruks har inte klart vilka kurser som kommer bli i vår ännu. Så får se vad de ska ha också innan jag bestämmer mig.

Ok! Jag går inte heller på bruks eftersom jag har blandraser. Men vi har även andra hundklubbar i vår stad. Länkar till den jag är med i:
http://hem.fyristorg.com/ehdk/
Detta är en idiell förening.
Verkade kul =)
Här finns det inte inte så många ställen, ganska liten stad. Det är väl bruks eller Dala Hundservice som gäller.

Ja, det är synd för er. Vi har jättekul där. Har sommarfester och julfester ihop också. Sedan träffas vi även när det inte är kurser på klubben.
Ja det är tråkigt faktiskt. Men man får göra som jag och leta på andra hundägare som vill träna och ha kul ihop =)

Ohh vilken underba läsning på här på nattkvisten. Så glad för er skull.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Kommer du nu Åsa när man ska gå och sova?????????
#12 Tack! =)
Tack Åsa, är glad jag med. Och man blir ju ännu gladare av att vara inne här och få så söta kommentarer. Som vanligt =) Detta forum är så underbart =)

Jag har gått en aktiveringskurs, först med Vidar, sen fick raksha ta över de sisat gångerna, för jag gick dubbelt några gånger. När aktiveringen var skut hade jag 45 min paus till Vidars avancerade vardagslydnad började.
Aktiveringen borde ju ger massor av idéer på saker ni kan göra för att bygga upp ett bra förhållande. Saker ni gör tillsammans, som får dig att verka vara toppencool i hans ögon, och han får vara duktig och ha en "huvudroll" och visa vad han kan i spår od.
Var jag du skulle jag börja med akrivering, för det borde ju ge massor av bra att bygga på, till en agilitykurs. I alla fall var den aktiveringen jag gick sådan.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Berätta lite mer Vattnadal!
Jag har fortfarande bekymmer med min bångstyrige Alfons. Just det där med okända saker o andra hundar.
Han skulle vara mycket hjälp med en aktiveringskurs. MEN han är som en vilde (när han har koppel) o träffar andra hundar.
Tips?
Åhhh Eros varför sa du inte åt mig att följa med…men du ville behålla dom för dig själv 
Grattis tiill en lyckad träning…men du hade inte behövt tala om att det gick så bra…för det visste jag redan innan ni var dit ;)
Krama superhunden Eros från mig =)
#24 Det lät ju jättekul! Kanske ska satsa på aktiveringskursen då.. Det är ju bredare än agilityn också.
Lotta: Hihi, ja dom var så mysiga så!
Tack tack =) Och Eros blir glad när han får en kram!
Usch vad du frestar en gammal schäferälskare…inte snällt, vilken tur att du har en förstående hund ;)
Dumma, dumma dig *dregglar* Fan va snygg den mörkaste var…blääää vill ha ;)
*ASG*
Kollade du länken? Hon hade mycket fina, roliga bilder faktiskt! Säger jag utan att retas, jag lovar =)

Verkligen snygga hundar. Fy och visa dom så här.
Flexz såg precis ut som min första schäfer Ricky:) Och valpisarna ska vi inte ens säga…jag blundade *ler* Sedan fanns det faktiskt en tik som såg ut som min Akila som jag tog från Åsa, hon vart tyvärr inte mer en 9 månader
Men du vad snygga schäfrar hon har…lär nog in och dreggla vidare =)
Retsticka där ;)