dålig i magen ätit ute??
Min lilla 9månaders hund har antagligen fått i sig något ute,hon ligger bara vill inte gå ut har krkts rejält men bajsat en gång normalt,tacksam för tips.Lena
Hälsningar LENA

Vad är det i det hunden kräksupp?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag skulle rekomendera att du inte ger nån vanlig mat iaf detta dygn utan koka lite buljong som du kan ge i små portioner så får hunden i sig både vätska och lite näring.
Vet du vad h*n kan ha ätit i sig?
Om det inte blir bättre eller om du är orolig så kan/bör du ringa veterinären för råd
_**/Mvh Anne
o vätska e viktigt att hunden får i sig..
Vet inte men det är väl någon hundbajs kanske det tycker hon om,hur brukar ni vätska era hundar man kanske få köpa vätskeersättning till henne.Lena
Hälsningar LENA

Brukar bara koka upp en vanlig buljongtärning i ca 1 liter vatten och sedan ge kanske 1dl varje eller varannan timma det första dygnet
_**/Mvh Anne
gör du så som Biobio säger så får ju hunden i sig vätska =)

precis + att de flesta hundar brukar tycka att buljongen är god
_**/Mvh Anne

Hälsningar LENA

Du får gärna meddela hur det går för sjuklingen
_**/Mvh Anne

Jag har även hört att det går någon hundkräksjuka nu! Min kompis hund har nyss haft det. Hoppas inte det är det som din vovve har…
Viktigt
* Se till att hunden får i sig vätska! Det är A och O vid kräkningar / diarréer
Kramar/Carro
Pågår diarren mer än 3 dagar ska man väl uppsöka vet?
Ni är för gulliga Kramiz Lena
Hälsningar LENA

Klart att vi är
Man måste ju hjälpa sina medmänniskor då deras små fyrbenta är sjuka
_**/Mvh Anne
Hej. Jag och min sambo har typ haft samma problem med vår amstaffvalp. Han fick hög feber och orkade knappt gå ut en morgon då vi skulle rasta honom. Han var lös i magen och bajset var liksom blodblandat. Efter att veterinären undersökt honom fick vi höra att han hade en infektion i magen, förmodligen efter något han ätit ute. Nu går han på antibiotika. Din valp kanske har fått något liknande? Åk till veterinären med honom omedelbart, då de kan bli riktigt sjuka av detta!
/Lotta
Veterinären väntar på dig!!
En hund med mycket kräkningar torkar ut ganska snart och tillståndet kan bli både livshotande och kostsamt.
Förutom en maginfektion, kan det vara tecken på att något olämpligt fastnat i mage/tarm.
Valpar och gamla hundar har generellt sett mindre kapacitet att klara vätskeförluster - sök snabbt hjälp. Om hundens allmäntillstånd är så nedsatt att den är märkbart trött och tagen av vätskeförlusten bör veterinärvård också sökas snabbt.
Men får din vovve i sig vätska, i små portioner, utan att kräkas upp det så ge honom t.ex. vatten blandat med en matsked druvsocker eller honung samt en tsk salt, och denna blandning ger man mycket små portioner av.
Lycka till!
Hör av dig o tala om hur det går.
#16.Tack för goda råd,har gett Majken den vätskan hade allt hemma,hon har inte kräkt något sen 2-tiden och verkar mycket piggare nu,men om hon fortsätter under natten så åker jag till djursjukhuset imorgon,Ån en gång tack LENA
Hälsningar LENA

hoppas det går bra för vovven :) riktigt söt var den oxå
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Vad gott att hon är piggare.
Om du vill vara lite extra försiktig så ge henne bara lite att äta. Kokt ris är perfekt, gärna med lite kokt fisk i.
Berätta hur det går!

#19 barnmat tillexempel med kokt fisk i är också bra mat när magen är risig om man inte orkar stå och koka själv..
Har jag aldrig tänkt på. Tack för tipset!

#21 så lite så=)
Nu ikväll är Majken bättre och har även lekt idag men vill inte ha nån vidare mat,har kokt ris o fisk.Jag har inte sett om hon har bajsat något men det tror jag inga kräkningar,troligtvis så har hon ätit något olämpligt den lilla rackarn.Ha en skön helg med vovvarna.Lena
Hälsningar LENA
Vad skönt att det vart bättre. Känner igen det där med valpar som käkar både det ena och det andra…Skorpan var exakt likadan *URK*