Tips på leksaker, vad har era hundar?
Hej!
Jag behöver tips på olika bra och uppskattade leksaker. Vad har era hundar? Tänkte köpa en gäng nämligen men det finns ju massor!
Tänkte köpa någon form av "Skineeeez" eller vad dom heter, sen är jag sugen på en Kong "tennispinne" också.. Det är till en 10-veckorsvalp men dom ska funka att ha sen också helst :P
En grej som blev populär här, är att jag tog en … tja.. ekorre eller vad det ska vara, där fyllningen var utsliten, stoppade in en tom petflaska i den och sydde igen hålet. Herregud va kul den är. Har bytt petflaska, då den var tuggad platt :)
#1 - det finns tygleksaker till hund där det just är en mindre PET-flaska inuti - som går att byta ut vid behov. Såg dom på en utställning
SEn är det så olika från hund till hund och olika mellan raser vad dom gillar.
Mina tidigare shar-pei gillade endast mjukisdjur och ingen av dom förstörde någon.
Nuvarande heeler älskar oxå mjukisdjur, men helst genom att slakta dom och sita ut stoppningen….
Absolut bästa och mest uppskattade leksaken här - och som oxå är mest hållbar, är Kong Wubba. Som en mjuk Kong insydd i rejält tyg. Finns som avlång med flärpar i båda ändar och som typ "bläckfisk". Den sistnämnda är bästa belöningsleksaken här
har även lagom dämpat pipljud.
Skinnisar (eller roadkills) är bara kul här en liten stund, sen tröttnar mina - men alla hundar är olika.
Albin (dvärgpudel) förstör allt, ALLT. Minns när jag gick in i en djuraffär och frågade efter den tåligaste leksaken de hade, de tog fram en asful illblå stor gummikatt och berättade att en sån hade en rottweiler och den höll minsann. Här tog det sisådär tio minuter innan katten var gnagd både här och där, det var oändliga mängder fluffstoppning i den *suck* Kong Wubba köpte jag en, gissa hur hel den är? 
Pixie (toypudel) däremot gillar mjukisar, så hon får ha dem när Albin inte är med.
Överlag har mina valpar gillat:
- Stora saker man kan släpa på och slänga runt med, jag har rivit isär ett gammalt lakan och gjort en fläta av. Kalaskul!
- Skramlande saker, typ petflaska. Gärna med lite torrkulor i, de sprutar ut över golvet så kul om valpen får till ett riktigt slag på den 
- Saker man kan förstöra. Toarullar, kartonger, papperstussar…
- Diverse tuggisar, jag har alltid flera olika sorter så de kan välja själva.
Jag har inte alla leksaker framm - vissa saker är förbehålla lekstunder med mig/träningsstunder.
Framme finns billigare saker som inget gör om dom går sönder + massor med ben
Min hund älskar pet-flaskor. Gamla strumpor som man stoppar i varandra och knyter, IKEA-råttan, toarullar & kong-wubban är också väldigt poppis! Roligast är de billigaste grejerna som tur är, för ingen leksak "lever" särskilt länge här hemma 
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Min hund gillar alla möjlig leksaker.
Han har ett gummiben framme som han nästan har tuggat sönder + tuggben.
När jag köpte Izor fick jag med mig hans träningsleksak som han fullständigt älskar, den är hållbar och är skön att hålla i när han kampar.
Sen har han en leksak från Dollarstore som jag är nöjd med, det satt en boll på leksaken från början men den tuggade han sönder på någon minut men själva leksaken i sig är jättebra. Den har ett rejält och skönt handtag som är perfekt vid kamp.
Han älskar att kampa så rejäla leksaker som håller är viktigt.
Han han några pipleksaker som han sällan får leka med då det låter så hemskt.
Jag har även fått en bollslunga som jag inte testat än men de ska vara riktigt bra. När jag tänker efter så har jag inte så mycket leksaker åt honom.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Just det, här är en pipleksak som Pixie älskar och som Albin inte förstört
Såg att det finns snarlika nu på Djurmagazinet. När en av mina kompisars hund är här får jag gömma den, hon blir helt hysterisk
för den piper något så vansinnigt, det är en pip i båda ändarna…
Jag råkade sätta mig på den en gång, naturligtvis mitt i natten. Hela huset var tyst, hundar och söner sov. Att försöka ställa mig upp försiktigt så att leksaken inte skulle pipa alltför mycket var bara att glömma, tror den skrek-pep i minst en halv minut. Vet inte om jag ska varna för den eller rekommendera, välj själva *lol*
Denna är en stor favorit hemma hos oss: http://animail.se/latexdjur-med-svans.html Fick med en från uppfödaren då han älska den så mycket^^.
Han har även små mjukisdjur som tex råttorna från IKEA och en Arla-ko, dessa är också uppskattade.
Bollar älskar han också men det leker vi bara med när vi är ute.
Strumpor med knut på är ocksp en höjdare.
Han har även en kong som han älskar.
Och så har han en rep-leksak (en sån med knutar) som vi brukar använda vid sök av leksak och lite apport lek. Kan även kampas med!
#2 Jo jag vet, svindyra. Därav att jag gjorde egna. Jag tänkte stoppa in en pet i en vanlig strumpa, och det ska jag göra när dotterns sambo kommer med ett gäng tubsockar som är trasiga :)
Debbie är en retriever så hon uppkattar mjuka leksaker som hon kan bära på, t.ex sin mjukisand, ikea-råtta, mjukisboll och numer även sin lilla pipiselefant som hon fick av "hemliga tomten" här på HIF 
Men när vi är utomhus gillar hon leksaker som hon kan kampa med, som olika kong-snören.
- Mvh Emma
#3 Min hund förstör också ALLT! vi beställde en "kong extreme" vilken påstås vara oförstörbar…. Liam knäckte den på 10 minuter ;-) Vi klagade och fick en ny eftersom säljaren ansåg att det måste varit fabrikationsfel, den nya höll 5 minuter!
Då fick vi vara testpatrull åt en "fun ball starmark" (en grön boll med hål i där man kan lägga i godis). Den har nu hållt i ca 3 månader trots att samtliga hundar har fri tillgång till den och Liam dessutom använder den varje agilityträning. Helt sjukt hållbar!
Det här är alltså en hund som dödat varenda tänkbar leksak oavsett material!
Skineeezz kostar runt 99:- på hundutställning..
Det har kommit en ny leksak från Kong. Vi har låtit en kund prova den. Hon har en drever som har isönder ALLT. Denne håller än och det är ca 4 veckor sen hon fick den. Dessa leksaker är super i alla fall.. =) Har en oförstarbar pip. Kanske kan va nåt för en tuggsugen valp?
Iofs så finns det inga leksaker som bör eller ska användas till att tuggas på, det bör man ha tuggben till.. =)
12. och såna kostar 29kr på öob
jag kallar dom för roadkill. det finns 3 olika djur med pip i vardera ände. Mina hundar gillar dessa leksaker =)
Bollar vill jag säga är bra leksaker, jag har olika bollar även i latex med pip har jag. Väljer mina hundar är det någ mjukis som de väljer oftast ibland ahr de valt latex-leksak. Bollar brukar jag köpa eftersom dom gillar leka med varandra med boll.
Indra har kamprullar, det är hennes ögonstenar dom där leksakerna!
Ozzi älskar gosedjur :)

JAg köpte faktistk ett roadkill på öb, mycket uppskattat! Vill dock ha tag på en med både prassel och pip, det måste vara jackpot liksom. Såg att ÖB hade ljusrosa kampstockar också :P
15 stämmer bra det finns nytt sortement fast det har ju vart ett litet tag :) Det finns en del bra annat bla en mjuk liten sött djur med pip i för ca 29kr (mönstrad och öron har den) oxå den gillar mina busar här hemma. Så den kan jag rek att du tar en titt på.
Den lilla ikea råttan är storfavorit här hemma men även Ikeas morot med en pipis i är populär samt en "roadkill" i form av en tvättbjörn ;)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Jag har inte så mycket leksaker åt mina faktiskt. Nån kamptrasa, två pipleksaker som jag vann (men dom är egentligen bannlysta i mitt hem för det finns inget värre än det där jäkla pipandet), massa tennisbollar och några kampsnören där det varit bollar men kvaliten på såna är ju sällan bra så bollarna har lossnat efter lite för hårda ryck.
Dom har varsitt gosedjur, Arach har en drake och Smilla har nått konstigt murveldjur, men det är ju mest mys med dom. Jag föredrar att göra egna kamptrasor av gamla handdukar eller lakan, håller oftast väldigt bra och då kan man variera i storlek och tjocklek.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Texas har en sån där Skinneeezz med prassel och pip och han ÄLSKAR den! Han är dock rätt bra på att skrota sina leksaker så det här är nog den tredje jag köpt. Han har i nuläget en "knölig" boll som studsar åt alla möjliga håll och en Kong pipleksak som ska vara lite mer hållbar :)
13.. Dom säljer inte Skineeezz på öb. Det är kopior. Bara så du vet.. =) Jag säger inte att kopior är sämre, men rätt ska va rätt..

21: ahh! Där är ju en skinneeez flamingo! Dom ha rjag kollat på..
men om man vill ha en skinneeez med både prassel och pip, var hittar man det? För det finns väl massor olika?
Jag var i Ullared/g-kås o köpte faktist en del saker där, bla fanns det liknade 21 visar både prassel o pip i så det köte jag en, 4 kattbollar som var som tennisbollar och en amerikansk fotboll med pip (samma stuk som bollarna fast oval). Dessa saker var kanon för hundarna är trött på vanliga tennisbollar då det är förstora för hundarna.
bollarna kostade 15 kr/2 st i varje paket, djuret med prassel/pip 39kr/1 st boll med pip 15kr/ 1 st
Det absolut bästa leksaker som finns enligt Önska är fårskinn eller pälsspill! Finns för mellan 39-49 kr för 500 g (en rejäl påse) hos ex slöjddetaljer. Bra kampleksaker, men även kul att apportera, ligga och gnaga på elle rbara tjurrusa med i munnen genom hela huset ;)
http://www.slojd-detaljer.se/product.aspx?productid=4455&deptid=137
Annars samlar jag mjukis ankor med pip i på hög eftersom tösen har en obotlig förstjusning för jus "bankor"
elizaz.devote.se
Hundleksaker gjorda av rep! hållbara!