Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 2046 ggr
indaa
0

Min hund vågar bara vara i hallen

Min hund på 1 år och 4 månader har sedan helgen fått för sig att han absolut inte vågar gå in i köket ellet vardagsrummet.. Vardagsrummet är lite mer okej. Om man sitter två stycken bredvid honom och peppar honom tillräckligt så vågar han till slut fort springa in, men med huvudet och svansen ner i golvet…
Sen vågar han inte gå ut igen heller.

Min syster var ensam hemma den helgen med honom och hade en minifest (hon fick absolut inte det men vad ska man göra). Och det var efter det han var rädd.

Nu har de nästan gått en vecka då, och han vågar fortfarande inte. Så han vågar ju inte ens gå in för att äta eller dricka så vi har ställt en vattenskål i hallen..
Så ligger han där i hallen och låter och gnyr för han hör att vi andra är i vardagsrummet och köket, och då ledsen för att han inte vågar komma in.

Har absolut ingen aning om vad som orsakat detta, men jag antar att han har blivit skrämd.. då han är ganska lättskrämd och fjantig.
Men hur i hela världen ska jag få bort detta? :( har lockat med det godaste han vet och vart jätterolig i köket osv, men han står bara i öppningen och skäller…

reverse
4

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Värt att testa:

//Lina

Gia91an
6

Korsförhör din syster och ta reda på EXAKT vad som hänt. Sen tror jag att någon vettig hundmänniska här på forumet kan ge dig behjälpliga tips!

Jag hade varit SÅ ARG om det varit min syster!

Hoppas det löser sig för dig och din hund!

[Murvel]
7

Ja det vore en klar fördel att veta vad som hände egentligen, för att kunna utreda om hunden är rädd för något särskilt föremål eller rummen i sig. Ni bör också fundera på om hunden fick i sig något dåligt på festen och därmed är sjuk på något sätt?

Hur reagerar hunden om ni lyfter in honom i vardagsrummet? Springer han ut igen då? Är det kanske dörren mellan rummen han är rädd för - blev han i så fall klämd där??

vallhund
5

Du får köra tredje gradens förhör med systern, något har hänt o hon borde veta på ett ungefär vad.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Teddies matte]
1

Tala med systern, sen kan det ju vara värt att kolla med vet. också ifall det hänt hunden något under festen.

Vattnadal
0

Kika på filmen i #1 och träna så.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

JenniferFahlander
0

De låter skumt.. Vad ja har hört av vänner osv som haft ungefär samma problem fast gällande garaget så har dom försökt o vara så mycket som möjligt där o busa o leka för att visa hunden att det inte är farligt o sen gett den massor med godis osv o de har funkat hur bra som helst men det kan ta sin tid. Lycka till o hoppas ni löser problemet. :)

mikkan01
1

Känner en vars hund är rädd för hala golv, något hon inte var innan men insåg när hon blev rädd, sprang och halkade på golvet.
Nu kör dom på fasttejpad matta genom köket.

Det bästa är nog att träna hunden att gå på golvet och inse att det absolut inte är farligt. Glad Videon som #1 länkade verkade väldigt bra.

~mikkan

[Timantis]
0

Men hunden har ju förut varit i alla rummen eller har jag missuppfattat det? Något måste hänt på festen som gör att dne inte vågar gå in.