Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 886 ggr
Ellinor_ludde
0

Telepatisk kontakt

Har du någon gång uppleft Telepatisk kontakt med din hund vid ett eller flera tillfällen? Tycker det är lite läskigt eftersom det verkar så himla övernaturligt. Som tex när jag skulle komma hem från stallet och hämta ludde, när jag var hemma hos mormor så berättade hon att ludde hade stått enda från klockan 5 och suttit och gnällt framför
dörren och gått fram och tillbaka till dörren och balkongen och absolut vägrat att sluta. Så då kom jag på att det var just klockan fem jag började gå hemåt från stallet. Och det läskiga var ju att han kunde inte lärt sig tiderna jag kom hem eftersom den dagen var jag mkt tidig än vad jag brukar vara. En annan sak som var läskig var det att (detta handlar inte om hundar) när min morfar dog för 2 år sedan så stannades mormors alla klockor i hela lägenheten på just den tiden han avled. Någon annan som har upplevt något liknande? Berätta isådanna fall :)

Ellinor_ludde
0

Fast det där med att klockorna stannade, är det Telepatisk kontakt?

AnneN
0

Har inte haft det med Velvet men däremot med en kakadua som vi hade förut, då jag flyttade hemifrån så vart hon jätte deppig men alltid bara några minuter innan jag skulle ringa hem började hon ropa mitt namn och det var bara då jag ringde inte då nån annan skulle ringa.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Nä, det där med klockorna är inte telepatiskt. Bara övernaturligt.

Karmatarerskanise
0

Det finns just en sådan sida inne på iFokus. Övernaturligt. Där kan du berätta det.

Faxlin
0

Sådant här är jätteintressant. har en hel el att berätta om sådant bara jag får tiden till det. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

caro
0

Min mormors klocka stannade också när hon dog faktiskt..fast det var ett armbandsur… Det kan tydligen bli så (vad gäller armbandsur) pga att det är så mkt som händer i kroppen så mycket energier på samma gång. knasigt det där…

Vad gäller dobbie så är det enda att han hör min bil på jättelångt håll.. (det är en sportbil så den har ett speciellt brummande ljud) och han kan höra den när jag är ca 1,5 km hemifrån! Inte telepati men dom har grym hörsel vovvarna! :)

Lotta
0

Natten efter att min mamma gick bort kom hon och hälsade på mig…hon stog och letade tidningar i en kasse som jag hade bredvid sängen (hon var totalt nojjig på tidningar när vi vakade hos henne). Och kvällen före hon dog tittade vi på Who saywing Amy…mamman i den serien är otroligt lik min mamma, så jag satt bredvid hennes säng och hade en tv-kväll med henne. En vecka efter hon dött låg jag och tittade på den serien och rätt som det är sätter stereon igång på skyhög volym, jag fullkomligt studsade ur soffan så rädd vart jag. Det var precis som hon ville säga "jag tittar med dig" jag var helt ensam hemma så ingen hade satt på den…jag vet att hon var med mig, det är jag fullkomligt säker på :)