Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 5327 ggr
[postmortum91]
0

Kan ha svalt en skruv

Inatt vid 2 tiden så kan vår hund ha svalt en skruv.
Vi vet inte än, vi har letat efter skruven men eftersom han tuggade upp föremålet med skruvar ovanför en ryamatta så är det väldigt svårt att hitta en skruv.
Skruven är isåfall 1 cm lång och spetsig. Han mår bra än så länge, jag gav honom massa mat och blodpudding i hopp om att den isåfall skulle lindas in fint i magen på honom. Detta gjorde jag inatt, men jag är fortfarande orolig som bara den. Någon som varit med om liknande?

Vi hade ingen sparris hemma inatt, annars hade vi gett honom det då jag hört att det kan hjälpa när hundar ätit glad etc.

[Teddies matte]
1

Har ni inte kontaktat vet?

Åk genast och köp sparris och ring vet, kan bli riktigt farligt och gå snabbt ifall det vill sig illa.

[postmortum91]
0

Men tror du sparris hjälper nu? Jag tänker skruven kan ju inte längre vara i magsäcken väl?

Jo jag testade ringa för en timme sen, men eftersom de typ stängt så sa de: "Om det gäller akuta fall, och observera endast akuta fall, dröj kvar"

Och jag visste inte om detta räknas om verkligen akut :S

Stephanie
6

Givetvis räknas det som ett akut fall! Man vill ju inte gärna vänta och se om hunden förblöder Obestämd Dock vet jag inte om det räknas som akut längre, eftersom det gått så lång tid. Du borde ha ringt så snart du upptäckte det, med andra ord inatt.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

cupcakes
4

Ring nu med! En skruv kan ställa till med stor skada och det är inte vackert. Risken finns för både den ena och andra komplikationen, bl.a. blodförgiftning. Det är absolut akut, så ring och hör vad de har att säga.

[postmortum91]
0

Jag har ringt, de sa att vi skulle kolla igenom hans bajs när han bajsar, men för övrigt skulle vi hålla koll på honom och höra av oss om han visar några symptom

[Teddies matte]
1

Tycker det låter rätt allvarligt, kan som sagt bli riktigt farligt, tycker du borde ringa någon annan veterinär och få deras synpunkter också.

Nathalie-G
0

Se till att alltid ha vit sparris på burk hemma om det skulle ske igen, ge hunden så mycket den kan äta, sparris bildar trådar som lindar in föremålet. Vid nödfall funkar bomull, ska ges så fort som möjligt.

vallhund
0

# 7

Den långa oklippta varianten är bäst.

I brist på sparris kan man ta vanlig bommull o dra isär trådarna ordentligt (badrullsbommull då, inte tyg), doppa i något som hunden tycker är smarrigt o stoppa i hunden.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[postmortum91]
0

okej, tack för tipsen, ska komma ihåg det till nästa gång. Han har bajsat 3 gånger sedan han eventuellt svalde skruven, han mår bra än så länge så vi får hålla tummarna :)

vallhund
0

Hoppas det var falskt alarm o se till att ha sparris hemma!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.