Är detta djurplågeri?
Som en del av er vet så har jag ju problem med Diva och hennes kissande inne.
Och jag vill inte göra mig av med henne.
Har jag henne instängd på små, små yter på natten, så gör hon det inte.
Men det känns inte bra. En hund ska ju kunna gå fritt och röra sig.
(på dagarna är det lättare att hålla kolla på henne så hon inte smiter iväg och kissar)
Men om jag sätter på henne ett sånt där löpskydd varje kväll då..
Vad tror ni om det?
Är det elakt att natt efter natt ha på henne det?

men kan du inte börja med och ha henne på små små ytor, och seda efter ett tag bygga om ytorna till lite större.
Det finns hundar som bara vill vara i hundbur om nätterna:-)
Lika så på dgarna så kanske du ska göra samma sak om du inte kan ha 100% koll.
En hund känner sig tryggare på mindre ytor.
Tänk om hon skulle kissa i tikskyddet? ,-)

Jag har en hane som kissar inne, o han har blöja hela dagarna inne. Sen ti natten så sover han i sin bur, o då låter jag han vara utan. Han trivs bra i sin bur, o får inte ro att sova nån annan stans, ligger även mycket i den på dagarna… :)
#2 Har din hund blöja? Det där tycker jag inte låter bra.
Träna bort att han kissar inne. Hundar ska inte ha blöja!!!
#0 Många hundar trivs som sagt på små ytor och de sover ju på nätterna. Så fortsätt du med det till din hund är rumsren. Inga blöjor!

Hera!
Det handlar inte om att min hund inte är rumsren!

Så där! Nu har jag händerna fria. Försökte mig på att skriva med min ettåring i famnen.
Funkade inget vidare kan jag säga
Så här är det Hera.
Diva är rumsren (eller vad man nu ska kalla det)
Men i perioder så kissar hon inne. T.o.m bajsar inne ibland.
Har varit i kontakt med både vetrinär och en hundpsykolog.
Enligt vetrinären har hon ingen fysisk sjukdom som gör att hon inte kan hålla sig.
Och hundpsykologen hittade heller ingen uppenbar anledning till hennes beteende.
Men eftersom hon håller sig då du har henne på småytor under natten tycker jag du ska firtsätta med det. Det finns ingen anledning för en hund att springa runder då alla sover.
Jag tror också att du ska ha henne på små ytor till att börja med…och som dom säger så kan man ha dom liggandes i hundbur på nätterna. Det där med blöja på hunden låter inte som ett bra alternativ…har inte ens hört talas om det. Hoppas det löser sig med lilla Diva, det måste vara jättejobbigt för dig med en liten kotte och en hund som både bajsar och kissar inne, inte kul att bada kotten varje gång han har klivit i det där…
Jag är lite nyfiken på om det är någon som har rekomenderat dig att ha blöja på hunden ? Men ska han då kunna bli rumsren ? Men ni kanske har någon annan teknik ?
Hälsningar 
Att ha en hund på små ytor under natten är absolut inte djurplågeri. Mina hundar ligger gärna i burar, dom kan t.o.m välja buren framför sängen ibland. :) Och när alla andra sover ska ju även hunden sova. :) Min filosofi är att under natten och medans jag är i skolan, eller borta i något annat ärende, ska hundarna vila. Det finns ingen vits med att ha dom rännandes omkring i hela lägenheten eller huset just då. Det är ju ändå jag som ska aktivera dom.. och inte dom som ska hitta på egna aktiviteter om jag säger som så ;)
Jag skulle behöva en sån där blöja, som #2 pratar om, till min gosse. Han är lite inkontinent och kissar ofta på sig i sömnen. :( Blev tyvärr så när vi kastrerade honom. Det är ju absolut inte hans fel men ni kan ju tänka er hur kul det är att måsta tvätta hans bädd hela tiden..
#10 stackars liten…usch vad han måste skämmas, dom brukar ju inte vilja kissa där dom sover =)
Jo det är väldigt synd om honom.. en natt fick han sova i sängen med mig (då hade han inte kissat på sig på ett tag) och på morgonen hade det blivit en fläck och hundkraken var jätteledsen, jag sa såklart ingenting men man såg på honom att han skämdes. :( Han älskar att sova i sängen men det går ju bara inte. Tur att han har sin kompis Bamse att mysa med i buren :)
Jag kan bara tänka mig vad piningt för honom…är det vanligt att dom blir så vid kastrering?
de hoppas jag inte de är:S
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
nej då! det är inte alls vanligt. :) otur att just min hund skulle bli sån bara. tror faktiskt att det är vanligare hos tikar.. vet inte riktigt. kanske borde kolla upp det? har ju tänkt plocka ut Indras livmoder här nån dag

Min hund har aldrig kissat inne fast han är kastrerad. Så inte hör det ihop.
gejsa: Alla hundar är inte lika dana. Så på hennes hund kan det höra ihop.

Jag svarade på #13# s inlägg.
Jo, men det kan höra ihop med kastrering på andra hundar.
Inkontinens ÄR en risk när man kastrerar sin hund. Det är inte vanligt men förekommer absolut. Jag har varit in med Oliver till veterinären och hon sa att det antagligen var pga kastreringen eftersom vi inte har hittat något annat fel.. han började dessutom kissa på sig en liten tid efter operationen så jag har ingen orsak att misstro veterinären. :)

Ja, undantag finns det ju alltid. Min vet sa inte att det kunde bli så. Tycker väl att dom ska berätta det isf innan en kastrering. Han sa bara att nu kommer Ludde att bli lugnare och inte springa bort så mycket och gå upp i vikt. Inget av detta stämmer än och det är snart 4 år sedan. Hur länge ska man vänta? :)
Det är väl för väl att det inte var så, men det är ju konstigt att vettarna säger olika kan man ju tycka…konstigt skulle ju jag vilja säga 
Så länge man motionerar sin hund och håller koll på maten behöver de inte gå upp i vikt. Men jag trodde de blev lugnare?

Jag ger honom jättemycket mer mat än hans syster. Han är fin i kroppen och hon är fet. :)
Hahaha men Gejsa då håller du på att göder henne?

Nehej hon får mycket mindre mat än hennes bror. Och han är jättefin i kroppen. Jag förstår inte varför hon är så pass fet faktist. :)
*ASG* Det kanske är som här…husse kan inte stå imot hennes bruna tiggande ögon ;)

#27# Jo, nog ger husse lite gottgott ibland fast jag säger nej. Men det får ju båda två isf.
Inte under bordet hoppas jag? ;)

Inte så att han smusslar ner det men efter att han ätit tex glass eller så ska dom få en bit ja. :)
Som min gubbe då…han kan absolut inte motstå hennes bedjande ögon ;)