Hurtta regntäcke eller overall?
Jag tänkte köpa ett regntäcke ELLER regnoverall av märket Hurtta till mina hundar. En varsin alltså. Men jag undrar om man ska köpa täcke eller overall, vad är bäst? Jag vill ha nåt som håller smuts och slask borta från hunden så den inte är så skitig efter en promenad, och även för att hunden ska hålla värmen. Jag har en Tax och en havanais. Taxen är bara 8 veckor, vågar man köpa redan nu eller sa man vänta tills den är fullvuxen så man får rätt storlek? Annars står det atts trl 42 är för taxar, den är såklart för stor nu men om några månader kanske den passar.
Jag tror att overallen kommer sitta dåligt på taxen, om den inte finns speciellt i taxstorlek? Benen kommer nog vara för långa. Dessutom så fastnar det nog inte så mycket smuts på en Tax att du behöver overall :)
Jag hade kört täcke till taxen och overall till havanaisen :)
Men jag hade köpt ett billigare täcke till valpen nu medan den växer (och kanske inte heller är ute lika mycket) och köpt ett hurtta sen när den är färdigväxt.
Har en hurtta overall på min havanais, är lite halvnöjd med den. Den sitter skapligt bra på honom men ibland så trampar han ur med ena benet. Benen är väldigt korta på overallen skulle jag säga. Jag har en storlek 302 och den är lite för kort i benen, och havanaiser har ju kortare ben.
Men du kan inte gå in på någon djuraffär och prova ut på dem? Sedan kan man köpa det billigare på nätet om man hellre vill det.
Jag har även det fodrade täcket till min havanais och det sitter jätte bra.
Först en bild på värmetäcket.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Overallen, men jag måste säga att annars så tycker jag att den fungerar bra. Han blir inte lika smutsig på mage och så. Sen ser den inte så kort ut i benen på bilden, men jag vet inte om det kanske är runt bröstet som den är lite stor vilket gör att han kliver ur benet.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Håller regntäcke och värmetäcket smuts och slask borta bra?
#4 Jag har värmetäcket till min jack russell och under magen skyddar det ju ganska bra. Däremot så blir hon smutsig på benen (men hon är så himla lätt att torka av ändå, så det gör inget).
Jag skulle inte chansat och köpt ett "vuxentäcke" till valpen redan nu, det är bättre att du väntar och mäter hunden när den är färdigväxt. Täcket ska sitta ganska exakt på längden för att sitta bra i övrigt :)
Storlek 42 betyder att täcket är 42cm långt, och raserna dom skrivit är bara så att man ska ha ett hum. Längden på taxar kan nog variera rätt mycket bara mellan hane och tik :)