Knöl på bakben
Nu på kvällen när jag skulle gå sista rundan med stora vovven så såg jag att han inte hade päls på ett ställe på ena bakbenet. Kollade gensast närmre och kände att det var en knöl.
Knölen är nog lite större än en ärta. Tycker det är lite flagigt runt knölen.
Han ska till veterinären i veckan för att operera bort tre tänder som han skadat och vi tänkte be dom kolla upp knölen samtidigt men det kan ändå vara skönt att höra vad ni tror att det kan vara. (jag vet att man inte kan bedömma sådant via en bild)
Ska ladda upp bild på den.
Kan ju vara en vårta/finne/vagel av något slag. Min jack russell har nån liten utväxt på manken som nått vårtaktigt.
Men det är ju ändå bra att du ska till veterinären i veckan, då kan du ju höra med dem.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#2 Nu när du säger det ser det faktiskt väldigt likt ut en vårta! Visste inte att hundar kunde få det.
Vet du hur dom får det?
#3 Om det är som hos oss människor så orsakas ju vårtor av ett virus av något slag. Vet inte mer detaljerat eller så 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Det är ju svårt att säga när man inte kan känna på den. Kan vara en vårta/fettknöl.
Vår tvååring hade en knöl typ i knävecket på ena bakbenet från att han var rätt liten. Den var ungefär som en oskalad jordnöt i storlek men knölig ungefär som en valnöt. Vid ettårsvaccinationen kollade veterinären på den men sa bara att vi skulle hålla koll om den förändrades. För 1-2 månader sedan satt min syster och kollade på den och provade klämma, det visade sig att det var en stor fettknöl som nu är borta. :P
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Idag tog dom bort dom tre skadade tänderna. Visade sig att dom var riktigt dåliga. Iallafall så tog veterinären bort knölen samtidigt. Jag kommer inte ihåg vad han sa att det var men min pappa gör det nog. Men det var helt ofarligt. Men veterinären frågade om dom skulle ta bort den när han ändå var sövd och det gjorde dom. Nu är han hemma och äter och dricker. Han är pigg men lite fundersam på vad som hänt.