Jippie! :)
Min kompis lyckades få tillbaka mina bilder till min dator!
Så nu börjar jag lägga in bilderna på skivor. Vill inte att det händer igen.. 
Men det var inte därför jag skrev "Jippie" i rubriken faktiskt. Det är därför min Catteldog är så otroligt duktig tycker jag. Som ni kanske vet så har jag en egen Agility bana på gården här hemma. Och jag tänkte testa på lite Agility med min Catteldog [som är ca. 5,5 månader gammal] Jag tog det lite lugnt eftersom han inte är så gammal, och tänkte att han kunde testa att hoppa över ett hinder. Han har sett hur mina vuxna hundar hoppat m.m. Men inte visste jag att han var en sådan begåvning! Då han hade hoppat över hindret sa jag "ohh vad duktig du är" på redan första försöket hoppade han alltså! Men innan jag hann stoppa honom var han påväg över A hindret, sprang över det. Över balans bomen, igenom tunneln och hoppade igenom däcket! 
Begåvning eller rena turen? 
En naturbegåvning måste jag säga…den där lilla lymmeln har säkert snappat upp ett och annat från dom stora pojkarna =)) Fortsätter han så där så blir han oslagbar….och då ligger dom stora grabbarna illa till 

HaHa, jag har alltid sagt att det lilla pyret är smart.
Han lyfte på benet första gången då han var 4 månader [otroligt tidigt] och härmade då troligen de stora hundarna. Han härmar nästan allt de stora vovvarna gör helt enkelt. Både bra och dåliga saker såklart.
Vem vet kanske har jag hittat en framtida Agility champion? *ler* 
haha va kul när dom kan av sig själva.. haha =) lycka till i framtiden me killen =)
… Vill du byta hund? Idelma är livrädd för A-hindret och vippbrädan.. Tunnlarna är dock otroligt kul! 

Naturbegåvning!!!!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Och sen är han ju så attans söt också ;)
ja väldans söt e han =D

#3: Ja, otroligt kul! Ett litet geni har vi här hemma kanske? 
#4: Näe, jag vill inte byta hund. Texas är ju endast 6 månder. Inte ens året gammal. 
#6 % 7: HaHa, det kan jag faktiskt hålla med om. Beröm får man hela tiden också. Dels för att han är så vackert byggd [många domare har sagt det], och för att han är så lydig.
Tyvärr så finns det människor som inte gillar hundar. Har hört en del ryckten om att Texas är rena byrackan enligt vissa. Ush. Hatar människor som dömmer en hund som de inte ens känner. 
kanaske hundtricket fungerar me honom;)
Ibland är ju folk inte riktigt klok i huvudet…dom kan väl inte bilda sig en uppfattning om en hund dom inte umgås med. Skulle se ut om vi gick omkring och sa att vissa folk var tattarpack…undrar hur det skulle tas 

#10: Instämmer!