Simma ?
Min sköthund så gillar inte så mycket vatten. Testade i somras att doppa hennes tassar men hon bara stod kvar på samma ställe och gick sedan upp efter en stund. Skulle jätte gärna i sommar kunna simma med henne eller alla fall att hon skulle simma och jag gå brevid. Nästan alla andra hundar simmar förutom hon och 2 till. Finns det något sen som jag kan göra för att få henne i vattnet. Hon har en gång simmat när jag lockade med godis. Men skulle vilja att hon gick i som utan tvekan. Vet att det beror på från hund till hund men frågar bara om man kan göra något så hon får vattnet som något positivt :)
För vill gärna simma med henne i sommar och om ingen vet gör det inget är bara en extra sak som jag bara tycker skulle vara roligt :)
Ida och hennes bror Emil (Ida är den som har upp ena tassen) som poserar framför kameran med en boll :) Hon som inte ens gillar bollar :/ (bry er inte om det vita :s)
Testat gå i själv före och locka med något gått samtidigt som du berömmer?
Säger som de innan; försök locka med nånting som hon gillar.
Min tjej tycker att det är lite obehagligt att gå i vatten, så i somras kavlade jag upp byxorna, gick ut en bit i långgrunt vatten och lockade med pinnar (som hon älskar). Efter en stund kunde jag stå på strandkanten och kasta en pinne en bit ut i vattnet och Lily hoppade glatt efter :)
En på ett hunsim sa att det oftast är bäst att simma med dem på ett hundsim eller i en pool (utan klor) första gångerna, om de är osäkra.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack alla för svar längtar redan till sommaren nu :)
Många hundar ligger fel i vattnet o då kan det vara obehagligt att inte bottna. Flytväst är ett hett tips!
Alla hundar kan inte heller simma, en del sjunker som en sten, detta är vanligt hos merlehundar, både enkel o dubbelmerle, alt sobel som kan dölja merle.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
min tik tycker inte alls om vatten, trots att hon går och simmar varannan vecka på rehab. man tycker alltså att hon borde vant sig vid det här laget, men icke.
Däremot kan hon, föga motvilligt förvisso, offra sig för en pinne eller boll, om
jag går ut före henne i vattnet och lockar på henne. haha
Lycka till!!
Den enda gången min ena tik frivilligt simmat var när kopplet gick sönder och en andfamilj simmade förbi.
Oroa er inte, som gammal tävlingsimmare var jag ikapp henne på ett par sekunder och fick tag på svansen, varpå hon upptäckte att hon höll på att drunkna och började frenetiskt fäkta med tassarna.
Hon har inte gått i närheten av vatten sedan dess.
Vad jag menar på är att alla hundar är inte vattendjur. Ibland får man acceptera att den hund man har är en torrboll och jag tror den mår bättre om man inte försöker få den att vara något den inte är.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Mixa var livrädd för vatten hennes första sommar, hon gick i med framtassarna sen sprang hon upp igen. Men hennes andra sommar, när vi var ute med två andra hundar som hoppade i vattnet efter bollar så hoppade hon helt plötsligt i och simmade runt i flera minuter! Hon ville inte komma upp sen! Om jag kastade en pinne som hamnade en meter ut i vattnet så simmade hon två meter innan hon tog pinnen bara för att hon tyckte om det så mycket.
Nu vill hon simma året om, det går inte att få stopp på henne. 
Så Mixa föll för grupptryck..
Du kanske kan testa att kasta boll med dom andra hundarna så kanske hon märker att dom tycker om det och kanske vill testa hon också
Hon kanske blir modigare i år och vågar hoppa i 
Min ena var jätterädd för vatten när vi adopterade henne, men sen gick jag i och vi kastade bollar längre och längre ut så hon fick vänja sig. Den andra är inte direkt rädd men han avskyr att simma. Vi har testat allt, men det enda han gör är att stå i vattenbrynet och sen sno pinnen när den andra hunden kommer tillräckligt nära efter att hon simmat ut och hämtat den. Värsta badkrukan 
Så, vänj långsamt in det men funkar det inte så är det helt enkelt så att du fått en badkruka också.
Okej tack för svar ska kasta en boll åt emil hennes bror för hon går alltid efter han och den vanliga metoden godis.