Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1275 ggr
[IdaSo]
0

Sele

Undrar bara vilken sele ni tycker är bra, för har tänkt att köpa en sele till min sköthund så undrar vilken ni tycker om (om ni har en) med ett inte så överdrivet pris. Den ska ju tåla ganska mycket med och sitta bra :)

joheck
0

Jag gillar också Hurttas selar. Har en till hanen och är mycket nöjd. Tiken är tyvärr för liten för deras selar.

[IdaSo]
0

#1 #2n  Tack för svar tror jag ska köpa en hurtta sele :)

Men kan man använda såna till spår tlx ?

joheck
0

#3 Ja det kan man. Både jag och min kompis använder deras sele vid viltspår.

Vizzla
0

Beror på storlek på hunden. För en liten hund tyker jag att puppias selar är bäst. Men större hundar funkar Hurttas.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[Teddies matte]
0

Gillar Hurtta, hade en Hurtta y-sele tidigare men nu har min hund blivit äldre och hamnat i en lite mittemellan storlek så ingen av deras storlekar och modeller passar honom längre, så nu har vi en Top Canis active-sele, ritkigt nöjd :)

[IdaSo]
0

Mätte idag runt midjan har hon 56 cm med lite mellanrum då förstås och vid halsen 37 med mellanrum :)

så passar en hurtta sele ska och handla saker till henne på lördag så tror ni en sån kommer passa ?

[Teddies matte]
0

#7 Enklast är det om du tar med hunden och provar.

Annars så finns det ju att googla fram Hurttas storleksguider.

[IdaSo]
0

#8  kan tyvär inte ta med hunden :(

Men hon som har butiken har en 4 hundar från kenneln. Så hon kan ju hjälpa oss :)

joheck
0

Här kan du se hur du ska mäta. Ta med måtten till affären så kan nog hon hjälpa dig hitta rätt storlek, annars så brukar det gå bra att byta om det blev fel storlek.

[IdaSo]
0

#10 tack :)

vallhund
0

Jag gilla Ruffwears WebMasters Harness

http://www.canis.se/nettbutikk/omtale.php?id=RW148_var&mid=89&ug=

Kostar en slant, men väl värd vartenda öre. Själv har jag olika selar till vardags, spår o drag. Då vet hunden vad som gäller.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[IdaSo]
0

Tack hörni :)