Prova på agility
Skulle så gärna vilja prova på agility med min kille då jag tror att det skulle vara något han både skulle vara bra på och gilla. Problemet är att ekonomin i dagsläget säger stopp för medlemsskap och anmälan till en kurs.
Tänkte om det fanns nån aktiv här som visste om det kommer något tillfälle när man kan prova på gratis eller om det rent av finns någon agilitybana där man är välkommen utan medlemskap? :)
Jag kör mycket agilityövningar i skogen och även på andra sätt. Jag tror inte klubbar tillåter att man kommer o brukar deras saker om man inte är medlem, men därimot kanske privatpersoner som gärna delar med sig av både hinder och massor med tips :) Jag kör mycket hos ufd som har hinderbana men oxå hos en bekant som har alla hinder o håller kurser. har gått flera kurser hos henne o kände henne innan därmed kör vi lite på sidan om 
TS Vart bor du?
#2 Det hade ju helt klart varit jättebra att skriva! Jag bor i Botkyrka, Stockholm :)
#3 Nämen se där
Nu blev det så här jätte lägligt: Jag sitter i Agilitysektorn på Botkyrka Brukshundklubb (är även själv botkyrka bo) och håller en del kurser på klubben. Är även utbildad A1 instruktör samt håller i de flesta öppna träningar på klubben.
Hindrena vi har förvaras inne i en barack (som jag förövrigt ska åka och måla om nu) som är låst men jag har nyckel till denna.
De flesta klubbar vill att man är medlem i SBK för att få träna på deras planer men jag tycker självklart att du ska få prova på agility även om du inte är medlem någonstans.
Så om du vill så kan du höra av dig till mig om du vill träna någon dag. Jag kommer vara hemma hela nästa vecka. (Förutom imorgon och den 22:a då jag tävlar).
Vi är oftast ett gäng som tränar tillsammans när det passar alla. Blir mycket roligare så och enklare om man vill ta ut mycket hinder då alla hjälps åt.
Skicka iväg ett PM, men lättast är om du lägger till mig på facebook eller skickar ett meddelande där. Är oftast snabbare på att svara då!
(Isabelle Almqvist heter jag där, kort och gott).
#4 Men åh så bra! Nu gjorde du helt klart min dag! :) Jag lägger till dig på Facebook direkt :)
Nu har vi äntligen provat på agility och det var till och med roligare än vad jag hade förväntat mig. Jag är helt lyrisk haha!
Super bra att allt gick bra!
Då ridning kostar 2000kr per vecka ungefär så måste jag vänta med agility men tränar i hoppning mer än slalom.
om du e under 25 kan du gå med i sveriges hund ungdom kostar bara 250 eller nått om året och då välljer man en "hemma klubb" som man får använda deras bana och saker, oftast kan man få kurser till ett reducerat pris med ^^