Inköpslista till valpen
Nu har jag varit iväg och köpt lite saker till valpen så nu får han gärna komma hem om han vill hihi😃 Jag har köpt: En matskål Ett koppel Ett halsband Ett reflexhalsband En namntub En klotång En borste Lite leksaker (2 mjuka pipdjur, 3 bollar av olika slag😜) Lite tuggpinnar Sen ska jag köpa en bädd, bilbur, och en till tuggleksak Är det något ni kan komma på som jag bör köpa till lilla vovven??? Jag längtar nått otroligt till han kommer hem till mej, vill så gärna ha honom här nuuuu!😊
Hälsningar Lovisa & Chester❤
Vattenskål? :p

Mvh Stephanie 

Bajspåsar, hur är det med ett helt vanligt halsband?
Vad är det för ras? Ifall det är en hund som kräver en del pälsvård kan det ju vara bra med bra tillbehör :)
#1 vattenskål har jag sedan innan så det är lugnt med det😀 #2 ett halsband har jag ju köpt syns inte det på bilden? Men bajspåsar däremot hade jag totalt glömt bort hehe😳
#3 Ojj, jag menade vanligt halsband :)
#3 Men åh vad jag svårt med skrivandet idag, KOPPEL skall det stå!
Jaha koppel Vad är ett vanligt koppel för dig? Jag tänkte att det räcker med det jag redan har köpt :)
något som alltid är bra att ha hemma är tex. fästingspray, fästingplockare/en bra pincett, gasbindor, sårsalva och annat som kan tänkas vara bra att ha i hundens medicinskåp :)
#6 Är det inte ett retrieverkoppel du har på bidlen?
Ett helt vanligt koppel är alltid bra att ha också, annars är det ju heller ingen vits med ett halsband. Heh, här har vi åtminstone en 5-6 olika koppel :)
#7 ja det kan ju vara bra att ha får kolla efter det, köper man det på typ Apoteket eller var köper man sånt?😊
#8 Meningen med att ha halsband är väll att ha nått att hänga namntub/ID-brickan i eller? Men som du säger så kanske det kan vara bra att ha så jag får kolla efter ett "vanligt" koppel:) men jag tycker att det är så svårt att hitta ett bra koppel som jag inte får ont i händerna av😕
Ja jag tror du kan köpa det mesta på apoteket. Har köpt det mesta av mina saker hos veterinären, så där finns det också :)
#11 Okej då kollar jag på Apoteket 😊
#10 Men varför ska du ha strypkoppel på valpen? Tycker inte det känns riktigt schysst.. Alla valpar kan inte gå i koppel då dem kommer hem, ska den då gå och hosta harkla o.s.v för att den håller på å stryper sig själv?
Finns massvis med bekväma vanliga koppel, i samma material som det är på det du har nu också till och med.
#13 och vem har sagt att jag har ett stryp koppel om jag får fråga?
#14 ett retrieverkoppel är ju ett strypkoppel.
Men har du ett strypkoppel ska du ju inte ha något halsband överhuvudtaget, så halsbandet är ju isåfall onödigt ifall du inte skaffar dig ett vanligt koppel.
#15 det är inte ett strypkoppel eftersom att det går inte att dra åt så att öglan blir mindre för att det sitter ett stop i vägen däremot går det att dra ut det så att öglan bli större och då går det ju inte att strypa hunden! Och jag har halsbandet främst för att fästa ID-brickan i ifall hunden på nått sätt skulle komma bort.
#16 Aha, fast vill du använda halsband måste du ju skaffa dig ett vanligt koppel också, du skall ju inte ha både ett retrieverkoppel och halsband på samtidigt. Inte heller om hunden går lös, smidigt med ett retrieverkoppel om hunden skall vara lös senare, men då får man ju heller inte lämna halsbandet på.
#16 Sitter inte det där felvänt?
Googlar man på det så är ringen innanför stoppet. Det låter lite farligt med ett koppel som kan öppnas hur mycket som helst istället.

Mvh Stephanie 

#17 jag skrev ju förut att jag ska försöka hitta ett vanligt koppel så självklart kommer jag ju använda det också:) Förresten vad är det som hindrar mej från att ha halsbandet på när jag har retrieverkopplet på undrar bara:)
#18 Jo, det verkar sitta felvänt, har faktiskt själv ett sådant någonstans i huset som lämnats hit av någon anledning, öglan skall vara på andra sidan om stoppet och funka som ett retriever/strypkoppel. Visst kan man ju använda det på detdär viset också ifall man vill, men det kan ju vara lite riskfyllt ifall det öppnas för mycket.
#19 Jag ser ingen anledning till att ha dubbla, dessutom hamnar ju halsbandet ivägen. Om hunden skall vara lös får man inte ha halsband på, det kan bli riktigt farligt, speciellt ifall hunden skulle smita iväg och sedan fastnar någonstans.
#18 nej det sitter rätt det kanske är en annan variant av retrieverkoppel eller nått. Och jag har testat kopplet på familjens hund och det går inte upp alls så jag tror att det är lugnt:)
#21 jag upplever inte att halsbandet hamnar omvägen på nått sätt men det kanske är olika för alla:) Och jag kommer inte att ha hunden lös (var du nu har fått det ifrån) Eftersom det finns en stor väg här utanför huset och det bor en del andra hundar häromkring som man inte alltid kan lita på.
#23 Visst kan man väl göra som man vill men vad skulle halsbandet fylla för funktion?
#24 jag har ju skrivit att jag vill fästa ID-brickan i det om hunden skulle komma bort eller nått:)
Förlåt för att jag lägger mig i, men varför vill du ha ett halsband för att fästa Id-bricka i det om hunden springer bort?
Hunden är väl chipmärkt och kan komma till rätta genom det?
#25 Men det är ju just det som är det farliga, om hunden kommer bort och har halsband på sig kan det gå illa. Sen behöver det ju heller inte hända att det skulle hjälpa eftersom om hunden t.ex. skulle rymma inifrån så har den ju heller inte halsband på sig. Bäst är det nog att du inte har halsbandet på när du går med retrieverkoppel utan enbart när du går i vanligt koppel :)
#26 ja han är chippad men det känns som en extra säkerhet att ha ID-bricka på honom.
#27 jag tänker iallafall ha halsband och ID-bricka och jag får helt enkelt se hur jag väljer att göra med alla dessa koppel.
Okej, men tänk på det som "Teddies matte" skriver. Om du har halsbandet på honom, och han rymmer, så kan det gå illa. Han kan tex fastna med halsbandet i en gren och strypas.. tänkvärt.
#30 jadå självklart ska jag tänka å det vill ju inte att han ska strypa ihjäl sig
Kanske lite gott godis du kan skära i minimini bitar och alltid ha på dig för att belöna valpens beteenden du uppskattar.
O så lite godis till dig själv som du kan lugna nerverna med när valpen är "billig" ;)
#32 ja jag har kollat lite på det men det är så svårt att veta vad som är lämpligt att ge till valpen, du råkar inte ha nått förslag på bra godis?
Kokt kyckling tycker ja funkar fint. Milt för magen, luktar gott och lätt att bryta i små minibitar
OT men jag undrar var man köper en sådan Dogman klotång?
Och sedan undrar jag vad det är för ras du väntar på och när du ska få hem den :)?
#35 klotången köpte jag på granngården men den finns nog att köpa på lite olika djuraffärer:) Det är en Welsh springer spaniel och jag ska hämta honom om ca en månad😃
#36 En av mina favvoraser, blev dock en lagotto istället
Grattis!
Har en likadan klotång som dig, tycker den är jätte bra!
// Nadja
#37 tack så mycket från början ville jag ha en eurasier men jag kände att en welsh passar mig mycket bättre och nu kan jag knappt bärga mig till han kommer hem😄 Vad bra då vet jag att klotången fungerar bra XD
Ett täcke kan vara bra att ha, en del valpar gillar inte regn/snö och då kan det hjälpa med ett täcke :) Köp ett billigt på typ Rusta eftersom valpen kommer växa ut det ganska snabbt, eller sy ett eget av en gammal tröja!
Kompostgaller kan vara bra att ha hemma om man behöver gränsa av till något ställe där valpen inte får vara utan uppsikt. Hoppas allt går bra och glöm inte att njuta av valptiden, ta massa bilder och videos för de växer upp så himla fort 
#39 om jag ska ha ett täcke så syr jag nog ett själv det blir nog enklast känner jag och så kan man designa det hur man vill:) Vi har nog en liten dörrgrind på vinden ska gå och kolla för i så fall kan jag sätta den i trappen för valpen kommer inte få gå upp på övervåningen. Bilder tänker jag ta i massvis! Jag kommer säker få köpa massa nya minneskort till mobilen för den kommer bli överfull med bilder!😄😄😄😄😄😄😋
måste bara fråga vad det är för ras?^^
#10 köp ett koppel som hurtta har!! Det är jätte bra form på ja precis som det du har! Det är reflex på't också och finns i fina färger, om du ska köpa sele så kan jag även tipsa hurtta för det är ett väldigt bra märke! Täcken, värme täcken mycket mer :)
#41 det är en welsh springer spaniel😊 #42 tack för tipset men var kan man köpa det kopplet?:)
Jag har köpt ett koppel som är runt, trivs inte med platta läderkoppel. Kanske kan vara något för dig?
#44 Ja jag har ett runt retrieverkoppel nu och jag ska kolla efter ett till runt koppel fast ett vanligt:)
Gott godis gärna mjukt :)
En sele.
Filt som är mjuk o lätt att ta med sig om man åker bort.
Hurtta har runda koppel :) och det finns även billigare koppel att köpa även finns det grimmsksaft man kan andvända som koppel med hantag.
Sen förlåt ts men den bilden du visar i inlägg 16 är fel som andra nämnde så ska det vara som i första inlägg där har du ringen på rätt sida av stoppet. Det finns oxå dessa koppel med två stopp
Jag har bara sätt såna o vet inte vart man köper dessa, de har vart i mer neonfärger som rosa,gröna
Säger Stort grattis till bli med valp snart vad kul för dig/er :)
#47 okej det kanske sitter fel men det gör ju inte så mycket tycker jag En filt kan jag nog hitta här hemma vi har så himla mångaXD har hurtta någon hemsida som man beställer från eller kan man köpa deras grejer i någon butik eller?:)
48 de finns hemsida men många internetbutiker samt hundbutiker har deras saker oxå :) Här är en sida jag gillar o här är ett bra koppel med reflex inflätad http://www.haromi.se/reflexkoppelhurttaoutdoorsrunt8mm-p-1762.html?cPath=81_117
#49 tack de verkar bra och de ser sköna ut att hålla i, jag ska nog beställa dem om jag inte hittar dem i någon butik häromkring😊
50 riktigt mjuk o skön kanske inte lika lätt som ditt koppel men jag tycker inte det känns så dumt iaf :)
#51 ja det blir nog jättebra:) vill så gärna ha lilla valpen här nuuu!!!😊
#48 - Ringen är på fel sida av stoppet - och du tycker inte det gör så mycket? :/
#53 nej jag tycker inte att det gör så mycket eftersom jag har testat kopplet och det fungerar jättebra utan några som helst problem. Och dessutom så går det säkert att fixa på nått sätt om man nu vill det:)