Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 1887 ggr
rahl
0

Ligger vgw bälte alltid så nära frambenen?

Alla bilder jag kan googla på ser det ut att det trycker mot frambenen. Man säger att sele inte ska ligga så nära och skava. Ligger då vgw bälte alltid så nära frambenen?

knutteknop
0

det ska det inte göra, vår skola beställde hem VGW bälten i olika storlekar som vi fick testa på våra hundar, ingen skavde mot frambenen eller något annat ställe. Jag tycker dem hade suverän passform, iaf på våra hundar :)

Myrtorpets Möss och Kaniner

kodex
0

I den bemärkelsen tycke jag faktiskt att vgw bältena är hemska! Tycker dem sitter otroligt obekvämt framförallt i armhålorna, men är bättre än halti och andra redskap om man frågar mig. Men sålänge de inte skaver är det ju ingen fara, men tycker ändå inte det ser så bekvämt ut.

Jetaime
0

Tycker att vgwbältet sitter lika bra som en "vanlig" sele.

teezan
0

min upplevelse av vgw har bara varit positiv. för att det inte ska skava är den extra fodrad just på de ställen risken finns. det har inte skavt något på min hund till skillnad från den selen vi hade innan vi skaffade vgw.

rahl
0

Vanlig sele ska inte sitta för nära frambenen och alla som jag ser på vgw så sitter de nästan i armhållan :(

teezan
0

#5 vgw selen ska inte sitta hårt, den sitter löst om man jämför med andra jag testat på vovven . sitter den hårt kan den dock säkert vara obehaglig för hunden.

som sagt skavde det på min hund med andra selar men med vgw bältet försvann det problemet :) kanske har att göra med att man fäster kopplet på framsidan så trycket hamnar där (eller ja, hur jag nu ska förklara ;) istället för att selen, om den fästs där bak, "dras bakåt" och kan skava om du förstår hur jag menar? bara en tanke som slog mig nu men vet inte om min teori stämmer :)

bara nyfiken, men funderar du på att skaffa en TS? eller undrar du bara lite allmänt? :)

rahl
0

Jag har inte bestämt mig än :) mest med tanken på det att den verkar sitta konstigt.

Jetaime
0

#7 Åk till en djuraffär och testa då, så ser du :)

rahl
0

Det finns ingen återförsäljare hos mig :(

Jetaime
0

#9 Var bor du nånstans?

Vattnadal
0

Här ser du hur den ska sitta, samt hittar återförsäljare.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

rahl
0

jag var redan på deras hemsida :)

Eslöv där har vi en ute på landet utan nån buss och en till längre bort