Royal Canin Mini Indoor....
Hej alla!
Jag vet inte vad andra kanske tycker därför undrar jag här :)
Royal Canin har kommit med en ny fodergrupp av hundmat, den har inte kommit till sverige ännu vad jag vet? Men jag vet inte vad jag ska känna? De känns lite som de ska vara en inne katt??( Gillar inte de heller )
Kan man alltså inte träna med sina små hundar?? Trodde man skulle uppmuntra folk att röra båda små hundar som de skulle vara lika som stora? De är ju inte storleken på hunden som ska berätta hur mycket den ska aktiveras…
Så för mig tycker jag att detta foder ger kanske fel bild… spciellt också att ''min ras'' är på framsidan.. som om de inte är nog med att de är många som har en skällig ostimulerad pom och tror att rasen är så… och accepterar de som rasen är så! Aktivera mer ! De ska inte behövas finnas nått indoor foder tycker jag, är de inte så mycket energi i hunden natuligt så finns de ju låg fett foder. De ger ju inte samma negativ betydelse som INDOOR enligt mig ger.
De finns också som junior foder. Sen kanske jag övereagerar men jag tycker att de är väldigt mycket skit på royals sida… bara för att sälja mer får jag känslan av…
Valp fodret bild
Vuxen fodret bild
Gillar att på påsarna står de lite som om de skulle vara för en innekatt..
Men fy :(
Usch!
Sajtvärd för Valp & unghund
Mvh Mika
Lär nog aldrig dyka upp i svenska affärer, förhoppningsvis…
De är påväg vad jag har sätt :( Just nu finns de i många av våra närländer
Men det var nog något av det värsta jag sett! Snacka om att mjölka pengar om man ens som fodertillverkare kan komma på tanken att framställa ett sånt där foder.
Sjukt att den främsta egenskapen med fodret (enligt påsens design) är att den har Stool & odour reduction, som om hunden ska göra ifrån sig inne. Men i vissa länder verkar man ju tycka att det är helt okej med en hundlåda inne på toaletten! :/

Vet att i bla USA går aldrig utställningshundarna ut, de lever i gallerburar o gör även där sina behov, detta samlas i en behållare under buren. Detta gör de enbart för att utställningshundarna inte ska slita på pälsen. Ja jag tycker det är grymt, men fått reda på detta av en väninna som jobbat på stor utställningskennel i USA
Skrämmande.
Just "indoor"-fodren är ju gjorda för att dels ge mindre kalorier (innekatter t ex gör av med mycket mindre än utekatter) och dels minska lukten från lådan…..
Att göra denna typ av foder för hundar klingar galet fel för mig.
"Mainly indoors" är ju en tolkningsfråga - min hund är inte ute mer än 12 timmar om dagen, så ja, han är mest inomhus. Men jag tvivlar på att det är vad tillverkarna menar, för hur många hundar i västvärlden idag lever ute 12+ timmar om dygnet?
Royal Canin är för övrigt inte alls något att hänga i granen, och det spelar ingen roll om veterinärer säljer fodret eller ej, det är ändå skräp.
Men saken är ju att de pratar i fodret med om att hundar med låg aktivering som behöver mindre fett i fodret.
Men jag tycker att fodret namn ger ju upphov till en tolkning som kan tolkas fel? De kan ju vara bättre att skriva att de är ett foder med mindre fett eller osv?
#9 håller med o att jag tycker det är skräpfoder - som de flesta hundar ändå gillar.
Har aldrig haft en hund som fungerat på RC - dom få gånger jag provat under tidigare år har något alltid strulat. Oftast rinniga ögon ?! Fodret luktar även sååå illa.
Katten däremot fungerar endast på RC utekattsfoder, så hon får fortsätta med det och hundarna blir galna när jag fyller på i kattens torrfoderskål, så nog gillar dom den äckliga lukten. Dom skulle dock aldrig få mer än några smakbitar ibland.
Men fy, helt otroligt 
7 Det där stämmer inte helt, det finns ufd oxå som låter hundar vara ute även dom raser med längre päls. Men det är inte ovanligt tror jag att det är många tyvärr som gör som du beskriver. Tragist det är rena pengarmaskiner som får leva det livet 
9 håller med tycker inte alls om RC fodret. Har haft två hundar på fodret o dessa två har vart jätte känsliga för annan mat/ätbart/mindre ätbart mm. Efter foderbyte så har båda hundarna blivit bra i magen, tål annat även mindre ätbart tål dom.