Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 535 ggr
Ascot
0

Genomvåt av allt regn

Har en långhårig hund som skall fönas torr efter bad, men hur är det med regn? Efter vi har varit ute nu när det ösregnar är han ju genomvåt. Dock inte ända in i skinnet som efter bad, men ialla fall. Det kan väl ändå inte vara nyttigt att föna torrt efter varje gång man varit ute, 4-5 gånger per dag.

Eriiccaa
0

Jag har också långhåriga hundar. Vi torkara bara enkelt av dom. Sen torkar dom sej själv.

[lottaeriksson]
0

Förmodligen torkar de sig själva :P

Karmatarerskanise
0

Ascot varför ska den fönas torr efter bad?`

Vi har långhårig och vi bara handukstorkar.

AnneN
0

Endel fönar hunden för att förebygga mot fuktexem och liknande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ascot
0

Enligt uppfödaren skall man det. Det är för att förebygga fuktexem.

Eriiccaa
0

3# Jag håller med dej, Det räcker igentligen bara med att handdukstorka dom

Vattnadal
0

Vissa raser har så tät päls att det torkar utifrån, men fukten stannar mot huden och de får exem. Har hört flera samojeder med såna problem tex.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

minja
0

Jag använder regntäcke på min. Han är inte långhårig (schäfer päls) men det är rätt skönt när man går ut sista prominixen att bara torka tassarna.

Har det inte på hela tiden utan som sagt på kvällen om det regnar eller på morgonen så kan man vara ute lite extra länge Räcka ut tungan.

SaraC
0

Min är också långhårig men har vattenavvisande päls. Men till tassarna som blir våta och måste torkas använder jag alltid microfiberduk, väldigt bra universial pryl =)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Cilla89
0

min schäfer (halv lång päls) har täcke på sig när vi är ute och går och det spöregnar..