Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1461 ggr
LillPom
1

Resa med valp

Hej!

Förbereder mig för att inför hämtningen av valpen på lördag :) Men jag undrar hur jag ska göra i bilen?

De är ju en resa på kanske 30 minuter små vägar. Ska jag ha henne i en platsbur i mitt knä? Eller kan jag använda min ''hundväska'' i knät som är mjuk och går att öppna lite mer osv.

Hon är ju så liten så jag vet inte riktigt XD Jag är ju ovan :P Nappe var de ju bara att han satt med mig i baksätet… Men jag vill verkligen inte att hon kanske lyckas hoppa iväg och bryter ett ben :S Kanske lite fär nojjig… men jag antar att de är lite natuligt just nu :P

Frida B
1

visst det är en liten hund, men tror inte hon kommer skada sig hur du än gör ;) jag hade haft valpen i knät, bara för att det är mysigare :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

malinroth
1

Det bästa är väl alltid att ha en krocktestad bur men jag tvivlar på att det ens finns till en sån liten? Jag hade nog haft henne i famnen, det har jag haft med med mina hundar hittills.

mikkan01
0

Åkte i 2-3 timmar när jag hämtade min hund, hade honom i famnen hela tiden =)

~mikkan

Driva
0

När jag hämtade min valp så åkte vi först bil i 20 minuter, sedan buss i drygt 1 timme och sedan buss hem liten bit.

Jag bunkrade upp med handdukar, och sen hade jag henne i knät och hon sov som en stock hela vägen nästan :)

Besök min blogg: http://bumpi.se

Loveradio
2

Jag är en sån som tycker att valpen ska sitta i knät när man hämtar hem den. Just för att den ska känna sig trygg och känna närhet. Och för att det är himla mysigt ;)  Men du kan ju alltid ta med hundväskan om valpen lever rövare och du är rädd att du ska tappa valpen, men de flesta sover på väg hem. Ta med filtar/handdukar och lägg i knät.

När jag hämtade min valp så tyckte han dock att den bästa sovplatsen var på mina axlar ;)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

LillPom
2

Tack alla ! :) Då blir de som jag tänkte först XD Men tar med väskan ifall hon är riktigt busig som #5 sa :D

Misarn
2

När vi hämtade hem Alice fick gubben sitta i baksätet med Alice i knäet medans jag körde. Resan tog ca 1 1/2 timme och det gick väldigt bra :-)

mopsen12
0

Min tjej fick sitta i famnen och på sätet bredvid de ca 3.5 h det tog när ni hämtade henne, sov som en stock hela tiden! Flört

kodex
0

Haha, Flora var inte still en sekund när vi hämtade henne :P Som tur var var resan bara på 15 min. Hon "satt" i mitt knä.

russin
0

Jag har alltid haft mina säkert i bur, men då har jag oftast åkt långt. Enda undantagen var den jag hämtade med tåg - hon fick sova i knät.