3 foder jag funderar på...
Jag har som sagt en labbe med dålig päls, tappar ENORMA mängder är gränslös mjällig. Pratat med min vet kollat och hon är frisk. Trodde det kunde bero på fodret ger nu halla fodret. Ringde en djuraffär i närheten och berättade om problemet och dom rek Mera dog lax å ris. För oljans skull. Så att det var flera nöjda kunder som körde detta foder ochgsade samma problem dom jag. Ringde en till djuraffär och blev där rek Bento Kronen lax å ris av samma skäl oljan. Och så även där att dom hade flera nöjda kunder som problemen upphört på för film började med detta foder så det kunde varmt rek. Pratade med en vän som ger Eukanuba large adult breed. Och så att hon haft samma problem ned sin labbe tills hon bytte till detta foder. Nu har hunden bättre päls bättre i magen och inte lika stora högar längre. Men just för pälsen var detta foder kanon. Nu vill jag gärna gå era åsikter om vilket fidvehr ni skulle ha valt av dessa tre och varför!! En tacksam men förvirrad matte!
Min hund äter Euakanua small adult breed. Han mår jättebra av deras foder och får ständigt beröm för hans glansiga päls!
Egentligen skulle jag vilja köra på ett svensktillverkat foder men har dock en kräsen hund som starkt berättat att det är eukanuba han vill ha :P
Nackdelen många anser med deras foder, eller dem som tillverkare är att de förr blev påkomna med ett grymt sätt att testa deras hundmat på.. Detta fick dem dock väldigt mycket skit för och har ändrat på helt vad jag vet. De har antaligen strikta kontroller på sig sen detta och som så stort företag riskerar man nog inte att få sitt rykte sänkt igen efter att äntligen ha fått tillbaka förtroendet hos kunderna,.
De andra fodersorterna vet jag inget om :) Har aldrig hört något dåligt om Eukanuba som foder :) Kan dock tycka att det är lite överpris på det menmen :)
#1 Tack för ditt svar :-) Har också hört det om testerna men då på kattmat. Men håller med dig om att dom har hårdare övervakning och det nu verkar det vara mkt populärt katt å hund foder. Tror faktiskt att det får bli Eukanuba nästa och hoppas hennes päls blir mkt bättre. Vad roligt att höra att du och din hund gillar det:-)
Mina har ätit orijen och Taste of wild tycker dessa är bra foder, orijen är ju framförallt kanon foder. Har du större frys och plats för färskfoder så kan jag varmt rek Vom og hundemat eller nordic.
Eucanubas innehåll är inget att hänga i julgranen direkt.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Håller helt med #3. Vet du att de är kunniga och verkligen insatta i hundfoder på djuraffärerna du ringt till? Själv har jag uppfattningen att djuraffärspersonalen har noll koll och ungefär samma sak med veterinärerna. Det känns som de rekommenderar märket som sponsrade deras foderutbildning, typ.
Jag ger ingen fisk eller tillskott av omega 3, men mina hundar har kanonpälsar ändå. Jag ger färskfoder
Kan också rekommendera färskfoder som Forest säger. Det är jätte bra.
Du kan också köpa royal canin/Hills sensetive skin, och hälla laxolja på. Mycket bra för deras päls och kropp !
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
TS - vad ger du för foder idag ?
Inget av dom 3 foder du räknade upp är några högkvalitativa foder enligt mig, även om jag vet många hundar som fungerar på Eukanuba t ex. Jag skulle dock vilja se bättre pälsar och magar på dom hundarna, så det finns mycket bättre foder än dessa.
Jag ger min whippet torrfoder + Vom & Hundemat med lax i vilket har gjort underverk för päls. Han mjällade lite i början när jag fick hem honom när han gått på royal men nu är det borta och pälsen är blank och fin :)
Eukanuba skulle jag inte ge!
De andra känner jag inte till så värst bra, själv ger jag min hund Brit Care med lamm & ris, av det blev han riktigt bra i pälsen. Du har inte funderat på färskfoder?
Brit Care ger jag som godis och det är ett riktigt vettigt torrfoder med bra innehåll - skule kunna tänka mig att ge om det inte fanns färskfoder
JAg ger både hjort och lamm som träningsgodis.
Jag har en liten liten frys och vi är 4 Pers så färsk foder kan jag inte ge ännu iaf. Även om jag vet sitt det är BÄST! MEN nu funderar jag på torr foder… Jo jag vet att djuraffär gärna vill sälja "sina märken" så därför bad jag om råd av er. Ska kolla upp Britt fodret mera…
Jag ger halla fodret nu med märker att hon inte mår bra av det… Kollade in brit Care Salomon och det verkar som ett foder för min tik :-) Nån som ger detta?
#12 Nej, du skall inte kolla på Brit, utan Brit CARE, Brit varianten är mest skräp, Brit Care är mycket bättre.
Innan hade jag en labrador, efter många olika foder så kom jag fram till ett foder som funkade perfekt på min.
Men kan dra upp vad dom andra foderna gjorde mot min hund:
1. tappade MASSOR av pälsen
2. Ingen lyster i pälsen, torr och gå i päls
3. Dålig i magen hela tiden
4. Gick ner massor i vikt (som värst vägde hon 17,5kg!)
Sen bytte jag foder och då blev hon fin i hull, fin päls, fällde inte alls lika mycket, var bra i magen osv.
Fodret jag bytte till var ProPlan Sensetive Lax och Ris!