Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1049 ggr
[IdaSo]
1

Hände idag..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och min kompis var ute med våra sköthundar idag. Medans vi är ute och vandrar kommer en gubbe förbi med en stor schäfer. Och våra sköthundar är ju vana med schäfrar för ägaren har 2 såna. Så dom brydde ju sig inte, Men då börjar schäfern morra och skälla åt våra hundar. Och gubben bara står och tittar. Min kompis blev rädd för hon har blivit biten när hon var liten. Så jag frågade om han kunde akta lite så vi slapp förbi. Men han brydde sig inte utan bara stod kvar och kollade på hundarna, Tills han säger: Är det där en hund ?   Och jag svarar; Ja. Och då börjar han skratta och säger sen, Min hund skulle kunna äta upp såna till frukost. Och bara står kvar och skrattar. Så min kompis och jag vänder om och går tillbaka samma väg. Och då kunde gubben fortsätta gå och kommer samma väg som vi. Hur kan man ens tro att en sheltie inte är en hund ?.  Men vi gick tillbaka till ägaren och tog ut 2 andra hundar på en länk också. Vi tog ut två schäfrar. Ella och Rommi. Och då möter vi samma gubbe igen. Men nu gnäller hans schäfer och ella,rommi bryr sig inte utan fortsätter gå. Nu säger gubben istället, Vad är det där för en hund ?  Jag svarar såklart, Schäfer.  Och då säger han,Det där är inga renrasiga schäfrar dom ser ju ut som en långhårig råtta blandat med en schäfer. Jag hade lust att strypa honom men säger, Om du tycker våra hundar som vi är ute på länk med har så stora problem behöver du inte kommentera det vi bryr oss inte. Och så vände vi och gick iväg.

Blir så arg då han nödvändigtvis måste kommentera det !.

Kanske onödigt att skriva det men ville skriva det någonstans.

Den här sheltien liknar ju nog en hund …

Mitralis
0

Den gubben måste vara felande.

Frida B
2

en fråga.. vad är en sköthund?

det finns korkade människor överallt, men man får tänka att dom finns här på jorden för att vi ska få träna på vårat tålamod :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fridaaaa
2

Förmodligen en gubbe som försökte spela lustig.
Tror mycket väl han visste att det var en hund osv men han försökte spela rolig och kanske lite stöddig. Inte första gången det skulle hända :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[IdaSo]
3

#2 det är en ens hund fast vi kan inte ha dom där hemma tlx för min pappa och syster är allergiska så vi betalar en summa för att få ha dom där. elr så delar man den med hon. Alla andra som är där har att dom delar men Ida är min hund fast jag har henne där :)  Så vi får gå på tävlingar,kurser,och annat skojj :)

[Zlarviig]
2

Tur att ni skötte det så bra! Jag skulle nog inte skött det lika bra. Skulle nog skrikit åt gubbj*veln att drå åt h*lvete. Alltså jag HATAR verkligen såna människor som ska se ner på andra hundar bara för att dem inte är lika stora/korthåriga/långhåriga/muskulösa/små/rastypiska/modiga som deras egna hundar.

Och dessutom så säger man inte att ens hund skulle kunna käka upp en annan hund till frukost, särskilt inte ifall den har morrat åt dem!

Ganska tydligt att han köpte en stor och "tuff" hund för att ersätta något han saknar.

Och folk säger att alla ungdomar skaffar stora eller bullhundar för att spela tuffa. Jo visst, tydligen inte bara ungdomar..

[IdaSo]
0

#5 håller helt med !  Det är ingen skillnad hur de ser ut.

[Zlarviig]
1

Verkligen inte! Efter att ha praktiserat på hunddagis i ett halvår så märker man verkligen skillnaden på allas personligheter.

Den minsta hunden av alla var en pappillon/dvärgspets och hon var den absolut tuffaste hunden av alla. Den största hunden-en boxerhane var livrädd för henne då hon bitit honom i nosen en gång.

Och den absolut finaste av alla hundarna var världens tråkigaste och brydde sig inte om varken ägare, hundskötare eller andra hundar medans den "fulaste" (den vars utseende inte tilltalade mig) var världens underbaraste gosegris och en av mina absoluta favoriter!

[IdaSo]
2

#7 ja alla hundar har personlighet alla ser ut olika exakt som med människor. Ska alla börja säga likadant till varandra då när andra säger det om hundar. Hundar föds hur dom föds man kollar kanske först på utseende men peronligheten är nog det mesta som man faller för.

lsoderberg
0

åh va jag hatar när folk säger så! har hört de så mååånga gånger. blir lika arg varje gång! här där jag bor så gäller de tydligen att ha stört, starkast och "farligast" hund. speciellt bland ungdomar.

[IdaSo]
0

#9 ja dom kan ju hålla åsikten för sig själv.!

[Forest]
1

Jag skulle inte bry mig du vet vad du har o du vet vad du håller iFlört.

Sen har jag aldrig hört talas om sköthundar innan trode det var som sköthäst att någon äger dessa o man rider osv gratis genom ta hand om hästen/mockar mm Glad

brukshundar
0

Jag tycker som så här att man ska tamejf*n inte ha tålamod med sånt där. Varför skulle man ha tålamod med idioter när det borde vara allmänt folkvett att uppföra sig på ett normalt sätt mot andra människor. Vilken tur det inte var mig han träffade :P

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus