Stryker sig som en katt
Hej!
Jag har stött på en hund med ett beteende jag inte kan placera, och det är att denne stryker sig mot benen som en katt ibland. Typ helt otippat ute på promenad och liknande.. Någon som vet vad det kan betyda?
// Lise
When nothing goes right, go left!
Min hund gjorde det när hon löpte. Har ingen aning om varför tyvärr. :/ Det kändes som hon ville att vi skulle lukta som henne, men hundar gör väl inte så? Konstigt. Hoppas du får svar från någon som vet. :)
Min ena gör det när vi ska gå ut, drar sig mot mig mig eller plagg som hänger ner t.ex. halsduk eller jacka.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
#2 Vet du varför?
// Lise
#3 Nej, ingen aning.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Min tös gör sådär med :P Stryker sig som en katt mot ens ben och sängen..
Sambon googlade lite och många skrev att dom gör så i samband med klåda. Det kan stämma här iallafall.
// Lise
Hos mig stämmer det nog inte.. det kliar inte ofta på hennes kropp utan mer i ansiktet.

min hund stryker sig också, dock bara när vi har gått långprommis och han inte har nå kiss kvar så stryker han sig mot buskar, träd osv. tror de är för att markera. men vet inte säkert.
Min hund stryker sig också när vi ska gå ut, leker eller gosar. Tror det beror på att han är glad och visar tillgivenhet.
I mitt fall kan det nog bero på klåda, ska bli spännande att se nu när vi bytt foder om det blir bättre. Dock tyckte jag att hon gjorde så mycket mer under löp, eller så började hon då bara. Tack för er research! :)
Min hund stryker sig mot mina ben när han hälsar, bland annat. I hans fall tror jag det är för att han vill mysa.
Katter stryker sig på saker för att doftmarkera att dem varit där, så jag tippar på att hundar gör det utav samma anledning.
#12 Lite så jag tänkte också. Men det kan också stämma att han kliar sig.
// Lise
Våran hund strök sig hela tiden mot allt möjligt, typ golvet och soffan osv. Hon gjorde det då hon hade en sjukdom och hennes hud kliade.
Så gör båda mina hanar, i tid och otid :) Har bara tänkt att de är för att de älskar och gosa och bli klappade.
#15 Hoppas att det är något sånt då! 
// Lise