Magnussons hundfoder
Jag är sur på Magnussons hundfoder.
Poo är allergisk mot kyckling och vi har kört med Orijen och det har gått bra. Av flera olika skäl kände vi att vi skulle byta foder. Jag ahr hört mycket gott om Magnussons och dessutom kan vi hämta själva i fabriken.
För säkerhets skull ringer jag dem och frågar om proteinet i fodret och berättar att ena hunden är allergisk. Jag får till svar att de inte använder kyckling. OK då beställde jag en säck.
När hundarna har provat några veckor är det så att Poo kliar sig halvt fördärvad och Th tycker inte om det. Han vill inte äta det.
Då ringde jag Magnusson igen för att fråga om smakgarantin. Det var samma person som jag tidigare talat med. Då säger hon att de inte har smakgaranti men att jag hade ju kunnat beställa ett gratis smakprov av dem.
Säger man inte det första gången en ny kund med en allergisk hund ringer???
Kan tillägga att grannens matglada hund som äter allt inte heller ville ha det.
>>>Malum domesticum<<<
Alltså, vad är det du är sur över? Tror du att de ljugit och har kyckling i fodret? Eller för att de inte har smakgaranti (om det är så viktigt för dig borde väl du ha frågar?) Eller för att din ena hund inte gillar fodret?
Men visst, det vore väl trevligt att de upplyst dig om att de kunde skickat ut ett gratis smakprov, men det är väl ändå lite samma sak som med smakgarantin att du faktiskt också kunnat fråga?
De skulle sagt att det var kyckling i om man säger att ens hund är allergisk! Sånt kan ju sluta illa om den skulle varit tokallergisk eller så :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Men det finns ingen kyckling i deras foder, så då är det fler saker som din hund reagerar på tyvärr.
Synd bara du köpte en säck, då det även i affärerna finns mindre förpackningar att köpa.
Säger som de andra. Jag har dessutom bara trevliga erfarenheter av Magnussons, förutom att jag inte gillar deras foder då haha. Men fått bra bemötande och på det du berättar tycker jag inte att du har blivit lurad.

Oj oj oj oj oj så mycket missförstånd det blev.
1/ jag tror inte att de ljugit om innehållet
2/ jag tror inte att jag blivit lurad
a/ en kund ringer en tillverkare och är intresserad av tillverkarens foder. kunden talar om att ena hunden är allergisk. DÅ är det ganska naturligt att upplysa kunden om att man kan beställa provpåsar av deras foder.
"-Men om du är osäker kan jag väl få skicka dig en provpåse så länge"
Om inte det är vid såna här tillfällen som provpåsar är bra så vet jag inte när de ska användas?
b/ samma kund hör av sig igen och berättar att ena hunden inte tål fodret och att den andra hunden inte äter det. DÅ är det klart olämpligt av tillverkaren att säga "vi har gratis provpåsar"
Hon hade kunnat säga "-åh vad tråkigt att höra att det inte passade dina hundar", så hade saken varit ur världen. Men att häva ur sig då om gratispåsar var väl inte så genomtänkt. Först då blev jag sur. Riktigt dåligt tycker jag fortfarande.
Nej, magnusson. Skicka kundtjänsten på kurs i kundbemötande och service. Det behöver hon.
>>>Malum domesticum<<<
Klart man kan säga att det finns provpåsar och testa just för att se om hunden gillar fodret och funkar med det.
Varför ska Magnussons erbjuda din hund en provpåse, vilken är anledningen? Eftersom fodret inte innehåller kyckling så fanns det ju ingen anledning att oroa sig för att hunden inte skulle gilla fodret. Du hade ju inte sagt något annat!

Det kan du läsa i #5 punkt a.
>>>Malum domesticum<<<
#8 Redan gjort. Läs #7.
7 bara för att fodret inte innehåller kyckling så är det väl inte säkert att hunden gillar fodret.
#10. Nej, men då är det väl köparens ansvar att fråga efter provsmak/smakgaranti? Jag förväntar mig inte att företag ska bjuda mig på något "bara för att de kan". Däremot hade jag blivit förbannad om jag blivit lurad av ett företag.
Mina katter äter ingen blötmat eller barf jag gett dem. Det är hundratals kronor av blötmat jag ställt fram och sedan fått slänga. Det är sådant man får ta när man testar, och om jag skulle köpt en massa förpackningar får jag ju skylla mig själv faktiskt.
Om den TS pratade med var direkt otrevlig är det en annan sak. Då kan man vara sur på att de hade ett dåligt bemötande.
11 jag är någ mer för service eftersom jag arbetar i butik så erbjuder jag mer sånt som inte alla kunder tänker på, så företag är väl olika vissa är mer för service vissa inte
Jag har en känslig hund hemma som inte alls var matglad tills vi bytte foder till Magnussons - Meat and Buscuit. Nu äter han som en hund ska äta och han som också är allergiker har blivit lite bättre. Men allt är ju relativt.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_