Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1850 ggr
[PysselMatten]
0

Problemhund?

Okej…så här ligger det till. För drygt ett år sedan bestämde jag mig för att skaffa en hund till, jag valde att inte ta en valp eftersom mina förutsättningar inte var rätt för det. En kompis, kompis hade en Schäfer (stavas det så?!) hanne som hon ville omplacera av anledningar som jag inte riktigt förstod då… Vi träffades och hon presenterade Ghandi för mig…han var mager, raggig i pälsen och luktade illa…men det var ömsesidig kärlek vid första ögonkastet och han fick följa med mig hem… Det visade sig tyvärr att han var strykrädd och det har även visat sig att han är en MYCKET osäker individ…jag har jobbat mycket för att stärka hans självförtroende och att skapa en trygg miljö för honom. Han är vääärldens snällaste som tur är och han vill verkligen bara vara en till lags. Lyckligtvis är han inte aggressiv…förutom mot andra hundar, min labbetjej undantaget som han avgudar. Jag skulle behöva lite råd om hur jag kan träna bort aggressiviteten gentemot andra hundar… Kanske ska tillägga att han är 9 år och okastrerad…

[PysselMatten]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina hjärtan

[Teddies matte]
2

Testat skvallerträning? Brukar vara mycket effektivt hos osäkra hundar.

http://evabodfaldt.com/artikelsida.asp?intArticleID=9

[PysselMatten]
0

#2 Toppen tips :-) Ska testa det! Tack