Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 1018 ggr
Faxlin
0

OT. Roligt med barn (ibland)

Måste dela med mig till er. Vi var inne och handlade och hade Sanna med oss.
För er som inte vet så är Sanna min dotter och hon är snart 4 år.
Vi gick omkring inne på OBS i Valbo och tittade på kläder. Sanna ville ha såååå mycket nya kläder. ;-)
Rätt som det är kommer det en mamma med två barn. Det ena barnet hördes på långt håll. Det var liksom ingen riktig gråt utan merr hysteriskt gnällande i höga decibeller. efter ett tag säger Sanna med en teater viskning till mig:
-Men mamma, sälj ungen.

Hmm, vad svarar man på det då? Liiite svårt, det r inte min unge liksom. hihi Tror att hans mamma skulle bli lite ledsen då.

-Va? Fast han låter så där?

haha, jaja, inte lätt att vara mamma åt den här damen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ja en till typsik Sanna grej.

Vi satt på farstukvisten här hemma och hon hade lämnat en av sina dockor på bordet. jag förklarade för Sanna att hon måste rädda in dockan på rummet innan Busan lyckades få tag på den. För annars skulle dockan få bli begraven i soptunnan med de andra dockorna hon ätit upp.

Det gick ett tag så börjar Busan små bita i henne. Då säger hon med grav allvarlig röst:

-Nej, Busan sluta annars kanske jag blir gravad också.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ha,ha kul med en så pratsam liten dam hemma. Saknar den perioden när Elin var liten.

Nu är hon en trotsig tonårsdam som bara sitter i sitt rum känns det som.

Faxlin
0

Ohh, vad den här damen kan prata. Och det kommer så mycket roligt ur henne att jag ibland blir mörkrädd. Undrar starkt om jag inte totalt har misslyckats i det här med uppfostran på henne. ;-)
Hon är då väldigt väl utvecklad i talets gåva och använder ofta ord som tre åringar inte klarar av. Men så blir det vissa fel som att begraven blir gravad och sådant ;-)

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ja, det är kul med barn som kan prata som vuxna. Lite lillgammal med andra ord.

Faxlin
0

Japp det är hon. :-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

hahaha hon verkar störtskön din lilla Sannna =)

Lotta
0

Mums Sanna….man kan ju undra vart hon får allt ifrån Fundersam Gravade Sanna låter inte bra…ioch för sig så är gravad  bättre en begravd Flört

Faxlin
0

haha, ja hon är lite rolig min tös. I dag tog vi och körde in husvagnen på tomten. Så hon ska på semester nu. Inga förklaringar om att pappa inte har semester, ekipaget är inte besiktat och storebror ska vara på kollo i tio dagar. Inget sådant duger som skäl till att inte åka till hc NU.
Besikta behövde vi inte. De rullade. ;-)
Pappa kunde stanna hemma och jobba och Andreas klarade vi oss utan. Så ja, vad säger man. Det blir lååångt tills den 12 juli när vi far tror jag.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Haha du får väl flytta ut i husvagnen och bo där till semestern då…klart att Sanna ska vara i husvagnen =)

Faxlin
0

haha, fast det hjälper inte att bo i husvagnen Lotta, hon vill ju åka iväg den knasiga ungen. Tjatar varje dag. Snart får du komma och distrahera henne lite. hihi

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Om du är ut och kollar i kväll…*viskar* vi kanske dyker upp i morgon på en kaffe =)

Faxlin
0

#11: Låter bara bra det ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Ahaaaa du är ute…varför ser man inte det =) Jag ringer i morgon när vi vaknat, ska bli kul att träffa Busan och Bullberta förstås ;)

Beafer
0

MEN MAMMA! du kan ju inte åka till Åsa utan att säga till mej! Fy vad elakt! Nu är du skylldig mej att åka dit. Helst nu på direkten! :)

Lotta
0

Du får allt vänta min lilla plutta, vi måste först och främst ha bilen hemma =))

Faxlin
0

Så skojigt att få besök av er. Fast vi vill gärna träffa Emma med ;-)

Audiatur et altera pars

Beafer
0

Åsa, ja du ska bara veta hur mycket jag vill komma och hälsa på! Så fort mamma har bilen så tänker jag kidnappa henne till den och tvinga henne att köra hem till dej. ^^

gejsa
0

#17# Hur långt bor ni ifrån Åsa? *nyfiken i en strut*

Faxlin
0

#17: Se till att det blir före den 12 juli då, sedan blir vi borta på semester ett par veckor :-)
Illrarna längtar efter lite Emma gos och jag längtar efter att få träffa dig igen också. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Gejsa vi bor ungefär 3,5 mil ifrån Åsa…så det är inte jättelångt =)

gejsa
0

Aha! Vad kul att ni också då träffas ibland. *ler*

Lotta
0

Japp det är en fördel att hon inte bor så långt ifrån, för nån lär ju hålla ordning på henne ;)

Faxlin
0

*fnys* Så du säger. Hålla ordning på mig. Haah

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ha,ha eller att Åsa  håller ordning på er. Så du inte skaffar hundar hej vilt.

Lotta
0

Hon lär nog inte kunna stoppa mig…skaffar jag en så skaffar hon en garanterat =))

gejsa
0

Tror du det? Nja, Åsa verkar vara en rätt så klok dam. Så jag tror nog inte det iaf. :)

Faxlin
0

Tackar gejsa, du har förstått det här helt rätt du. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Vad satt du och pratade om i helgen då….jag har vittne så håll dig nu till sanningen damen ;)

Malin-A
0

Lotta är mycket klok. ibland haha =D

gejsa
0

#28# Ha, ha vad satt hon och sa? Att hon skulle köpa en schäfer kanske?

Faxlin
0

Nehe, jag sa att jag skulle köpa en hund med stamtavla nästa gång om jag köper en och en valpis så man kan prägla den från början. Och att Kalle lovat mig en valpis. Men det är fortfarande inte samma sak som att jag ska köpa en valp. Jag ska ingen hund ha.

Audiatur et altera pars

TinaH
0

Nä, köp en iller till eller 2….

så har Lotta och jag mer päls till våra pälsmäössor i vinter! =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Faxlin
0

#32: Done that ;-)

Audiatur et altera pars

gejsa
0

#31# Men då är vi lika. Jag har sagt samma sak fast en schäfer iaf. Men jag har inte sagt när . *ler*

TinaH
0

LOOOOTTTTAAAAAAAA

Åsa tror inte på mig vad jag skriver om vad vi (inte) tänker göra med hennes illrar……..
BANNADE SNORIS-ÅSA!!Skrikandes

Mvh TinaH

kerstinjoh
0

Kan man inte göra om kinesiska ät-pinnar till stickor? *funderar*

TinaH
0

klart man kan….

smid en ritning! =) *HE HE*

Mvh TinaH

kerstinjoh
0

HemlisLotta har hela garaget fullt av söliga pinnar. Kan vi inte öppna en hemslöjdsaffär där?

Ni stickar o jag säljer!

TinaH
0

lotta och jag ska ju gör pälsmössor av åsas illrar jue…men vi kan nog behöva komplitera dem lite ! :-D

Mvh TinaH

Lotta
0

Finfint med illertofflor, mössor, vantar och sockor…jag provade faktiskt att hålla en i svansen och sparka den i röven men det gick lite trögt så vi får testa ett annat knep. Det löser sig så fort vi fått hem dom till mitt garage där alla kines-pinnar ligger =D

Och Åsa Faxlin det är sååå fult att ljuga…så det så =D

TinaH
0

Oj vad pengar vi tjänar på detta…mååååånga ölisar och grilliningar till sommar….=))

Mvh TinaH

Lotta
0

Hahaha vi blir jätterika…med tanke på hur hennes illrar gör #det där# så lär vi få tag på en hel massa illrisar =D

kerstinjoh
0

vilket då? Stickar de oxå?

Lotta
0

Hehehe ja jättesnabbt ;)