Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 728 ggr
marabo_
0

vilken hund?

min kompis frågade om jag kunnde fråga här ine på undar iFokus vilken ras som skulle passa henne och hennes familj?

dom vill gärna ha en hund som är Barn "vänlig" och ganska aktiv. gärna lite halv stor alltså inte liten som en t.ex bichon men inte lika stor som en grandanio helst sen vet hon ju så klart att det är individ oxå men så att hon har något att gå på.

mikkan01
0

Inget mer att gå på? =)
Storpudel kanske..

~mikkan

Lilllens
4

Om barnen är hundvänliga blir hunden barnvänlig, då spelar ras ingen roll.

Behöver lite mer info om vad de tänkt ha hunden till.

[Teddies matte]
1

Man behöver veta mer än så, hur aktiva är de?

Vad vill de och tänker de göra med hunden, vilken typ av aktiviteter? Skall de tävla eller bara träna? Någon särskild sport de tänker satsa på? Påälsvård? Temperament? Särskilda egenskaper de vill ha/inte vill ha hos hunden?

[Murvel]
0

Golden retriever eller labrador retriever är det första jag tänker på när det gäller typiska halvaktiva familjehundar (och nannydog aka staffordshire bullterrier). Men ingen hund är barnvänlig automatiskt och man får se till att de inte blir för trängda :)

Pudel var ett bra förslag också. Man kan hålla dem nedklippta och så finns de i olika storlekar. Bra allroundhund och sällskapshund.

marabo_
0

okej ja lite lagom mycket pälsvård inte så mtcket kanske dom är en sportig familj och bara träning inte tävling! gärna en hund med mycket personighet och lite egen vilja en hund som både kan ligga i knät och vara ute leka gå långa promenade. det kommer mer imorgon

[Teddies matte]
0

Vet du om det är några särskilda aktiviteter eller sporter som hunden måste passa till?

Tänker lite på en Springer spaniel, dock kan de vara rätt flamsiga/livliga och ivriga vilket kan vara lite jobbigt om barnen är små, vet familjer där det gått riktigt bra med springer bland barnen men även där hunden varit lite väl ivrig och lätt knuffat/sprungit omkull barnen.

Jeanette o Musse
0

Shetland sheepdog!!! <3

CHARMEN
0

Welsh springer spaniel eller eurasier

Hälsningar Lovisa & Chester❤