Erat mål 2013?
Vad har ni för mål 2013?
Det jag har som mål är:
- Hon ska kunna sitt namn helt, och reagera snabbt när jag ropar.
- Inkallningen ska bara bli bättre och bättre
- Börja med lydnaden, bakdelskontroll
- Lära mig att sluta jämföra mig själv med andra, det är min hund, en egen individ.
Det kommer säkert komma mer saker med tiden, hon är ju bara 9 veckor nu. Det jag hoppas på är att vi kommer vara startklara i LK1 till vintern, men det är bara något jag hoppas på.
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
Vårat mål med vår Wilma är:
- Gå fint i koppel
- Kunna gå fint breve barnvagnen utan allt dragande vid hundmöten
- Gå en hundkurs med henne
Wilma är väldigt bra o duktig på allt föutom att gå "bra" fint i koppel, så våran prio 1 är Gå fint i koppel för 2013! :) Vår Wilma är 9 månader o bara en sällskaps hund så bara hon kan "basic" så e vi överlyckliga :)

Mitt mål med Velvet för 2013 är precis samma som det varit alla andra år = ha roligt tillsammans, träna sådant vi båda tycker är roligt och bara njuta av den tid vi har tillsammans.
Velvet fyller 7år i april 2013 och jag har haft henne sedan hon var valp så hon kan redan de grunder som jag anser hon behöver.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Torres:
- Få en trygg platsliggning (snarare att JAG blir trygg under platsliggningen då han inte bryr sig men efter incidenten där han blev biten är jag så sjukt osäker)
- Uppflyttade till högre klass spår
- Uppflytt lydnadsklass 3
- Starta tolling jaktprov
- Ha kul kul kul kul
- Njuta av livet
Xavi:
- Starta lk1 med första pris- Eventuellt starta lk2
- Uppflytt till lägreklass spår
- Bra vardagslydnad
- Ha kul
- Njuta av livet
Medarbetare på brukshundraser.
Sasha
-jobba bort rädslan mot nya människor, framförallt män
-sluta skälla på grannar
-gå en kurs i agility eller något liknande
**-träna drag lite smått, testa och se!
**
Mina mål för Tito -En inkallning på alla platser och situationer. (haft koppeltvång i 8 mån pga skada så den =0) -få en bättre lydnad och ett bättre koppelgående. -träna upp styrka och kondition långsamt men så vi kan börja vandra till våren. -komma igång ordentligt med spår och börja tävla. -ev börja drag om vi får. -Så klart ha kul
- Ha kul
- Ev börja träna lite spår igen
- Bygga upp hennes självförtroende
- Njuta av livet
- Bada mer till sommaren
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Lily
- Sluta skälla när det knackar på dörren
- Sluta skälla vid hundmöten
- Gå bättre i koppel
- Träna mer på inkallning, så att det blir NU och inte "om en stund"
- Mer sök utomhus
- Börja nosa lite på rallylydnad
Harry
Har inte hunnit tänka ut några större mål då han bara bott hos oss en dryg vecka, men…
- Gå fint i koppel
- Bli säker vid möten av människor och hundar på promenad
- Vardagssaker så som sitt, ligg, stanna, vänta.
- Jobba för bättre kondis, lite muskler och hull på kroppen
Vi får se, vi kanske sätter högre mål när vi lärt känna varandra bättre :)
Sen fortsätter vi jobba med kontakten med båda hundarna, framförallt utomhus med störningar. Fler och roligare lekar, mer tålamod och engagemang från husse och matte. En förhoppning är att kunna ha båda hundarna lösa till sommaren när vi hälsar på svärföräldrarna på landet, utan att de springer och hälsar på hos grannarna på eget initiativ :)
Mina mål: - Molles skällande här hemma ska minimeras - Molle ska skvallra på hundar - Vi ska ha gått agilitykurs - Börjar med klossträning och annat allmänt Och förstås ska vi ha jäkligt kul under Molles första år som icke-valp!
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Detta året hade jag en hel del planer men dom fick stoppas då det hände en hel del saker så vi hann inte med riktigt. Men några mål till nästa år är:
- Ställa ut Hugo
- Sätta igång med spårandet igen
- Få ännu bättre kontakt ute
- Ha roligt oavsett vad som händer
våra mål 2013:
- Få inkallningen att sitta
- Ställa ut på officiell utställning.
- Ev börja lite smått med WP (beroende på röntgenresultat)
- Besöka den stora hundhagen oftare.
- Självklart ha kul!
**Lexie:
**- Klassa upp oss till hopp och agility klass 3
- Ta LP1 ev. starta LK2
- Debutera officiellt rallylydnad
- Få en sjukt säker hund i agilityn (båda klasserna)
- 100% klockrena KF
- Nya trix!
- Bra muskler
- Vara frisk och kry!
- Ev. kastreras
- Ha ett sjukt kul år med mig och med Enya som hon kommer att bo hos from Twix fyllt 1 år och flyttat till Forshaga!
Twix:
- Bli utställd officiellt minst en gång
- Debutera i agility
- Debutera i viltspår
- Debutera i lydnad
- Debutera i rallylydnad
- MH (april, redan bokat!)
- HD/ED röntgen
- Nya trix!
- Bygga muskler!
- Vara frisk och kry!
- Flytta till Forshaga!
Engla: Njuta! Få en titel till… Kanske få en valpkull till ;) Engla är redan SE UCH, NO UCH, DK UCH, NORD UCH, KBHV-09 och INT UCH Kiara: Kunna gå bredvid mamma (Engla) utan att tjafsa med henne :) Byta utskoppel från stilla till rörande.. Kanske få sin första valpkull Och plocka sin andra titel! Kiara är redan Svensk juniorvinnare-12 :P
Hålla oss friska är mitt mål, han är pensionerad från tävlingar så…
**MVH Cerrolyn
- ha kul
- träna på hundmöten med snuttan
- skvallerträna busan så att hon kan gå lös för det mesta
- börja träna med vagnen i wp klubben
- träna bort snuttans rädsla för agility tunneln
- inte vara så blyg
Mitt mål 2013 är att börja på en agility kurs med puff tiken. Är även galet sugen på att testa drag, vet dock inte om någon av familjens hundar klarar det. Så ska kolla upp det närmare! Sen så har jag ett stort mål med att hitta en kennel jag och pojkvännen trivs med och ta kontakt med dem. Så man kanske kan få ha sig en egen liten valp 2013/2014 sedan!
http://isabellarun.weebly.com/
- Skvallerträningskurs 27/1
- specialsökkurs någon gång under året
- spårprov enl de nya reglerna (gick inga förra året)
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Vi har inte satt upp några större mål, vill bara fortsätta jobba på som vanligt och förbättra allt ytterligare och ha kul tillsammans 
Oj vi har mycket. Är det så att hans sista boll åker ner så blir det nog någon off utställning i sommar annars blir det inoff.
Till sommaren ska vi börja träna lite agility så smått och även spåra och bada såklart. Tror även att min fästman vill gå en kurs till våren.
Vi forsätter även träna på inkallningen och stanna komando såklart så att det verkligen sitter. Även ligg och lite annat trix ska tränas.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Mitt mål är framförallt att skaffa en hund, förhoppningsvis blir det till hösten, vintern 2013 ;)
Kul tråd! :) Mina mål är:
- Jobba på osäkerhet mot främmande människor
- Träna bort utfallen helt
- Ensamträna
- Testa på drag
- Eventuellt tävla i LK1
- Kanske gå kurs, antingen lydnad eller någon skojkurs
Sen skulle jag även tycka att uthållighetsprov skulle vara en kul grej eftersom jag gillar att cykla med min hund, så om chansen dyker upp och han har rätt kondition så tänker jag prova på det också!
Mina mål:
- Ensamträna, det faller oss inte i naturligt då jag alltid är hemma - är en äkta hemmatjej :). Så det ska tränas, vilket jag vet kommer gå bra!
- Träna mer inkallning - målet med det är väl att hon ska komma till mig så fort hon hör sitt namn när t.ex någon kommer hem. Har en sådan människokär hund så hon älskar besökare och när familjen kommer hem.. dom uppskattar dock inte alltid hennes framåtanda så hon ska lära sig att dom hälsar på henne och inte tvärtom :). Det vart två flugor i en smäll; hon ska komma när namnet ropas samt kunna behärska sig när folk kommer.
Annars är jag rätt nöjd med oss :). Att vara passiv och inte göra nåt är vi experter på.. att gå fint i koppel föll naturligt, att vara bland andra hundar funkar bra det med, att gå förbi människor utan att springa emot dom funkar bra..
- öka passivitetträningen
- gå unghundskurs, fortsättningskurs från i höstas, vill även gärna lära honom spåra och ta en agilitykurs, börja jogga och eventuellt simma i friskvårdssyfte
- köra igång med ensamhetsträningen på allvar, har legat på is ett bra tag på grund av hans separationsångest och vår flytt
- öva mer och mer och mer på hundmöten, kanske skvallerträna
- fortsätta ha kul och öka kontakten och vårda vår fina relation samt slipa på inkallningen så vi kan släppa honom lös utan andra hundar (leker han i skogen med en annan hund som har bra inkallning kommer han också som ett skott men är han själv med oss är det inte lika självklart)
- till slut har jag samma löfte som du TS, jag ska inte bry mig om hur andra hundar uppför sig och jämföra det med min. alla har olika förutsättningar! jag ska heller inte bry mig om vad andra har för åsikter och ger för kommentarer om/till mig och mitt hundägande. jag gör mitt bästa och även min vovve :)
ska bli superspännande att se vart vi har kommit om ett år :) tvivlar inte på positiva resultat i alla fall :)
- Lära Annie slalom
- Träna två klasser i min skolan agility
- Annordna en agilitytävling för skolan
- DRÖM!! Tävla med Annie!!