Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 374 ggr
teezan
0

friskvårdssim och annan träning :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min soffpotatis behöver mer motion nu 2013! han är frisk och 16 månader gammal så nu kan vi starta upp det, äntligen :) ska bli jättekul och han kommer verkligen uppskatta det, mitt lille energiknippe <3

har fått en idé om att ta hunden till en simbassäng, ta en kurs och stärka hans kropp och kondition samt ha roligt tillsammans :) känns som en väldigt bra och skonsam träningsform och det vore ju bra att kunna framåt sommaren så man kan bada ihop utan att bli nervös ;)

är det någon här som håller på med simning med hunden? är det effektivt och kul, som jag hoppas på?

jag tänkte kanske simma med honom en gång i veckan eller en gång varannan vecka, är ju trots allt ganska dyrt… och varva det med den träningen han får idag. hur mycket bör man simma med hunden så det ger effekt? jag vet faktiskt inte så jättemycket om det men jag förstår att man borde hålla igång och inte bara köra två gånger om året ;)

jag har även planer på att springa med honom, har testat lite och det har gått bra och så är jag intresserad av att börja med agility, men inte tävla. tycker dock det är svårt att veta hur många gånger i veckan som ska innefatta de olika motionsformerna :)

förutom promenader får vovven springa lös med sin bordercolliebästis någon eller några gånger i veckan och det lär vi fortsätta med även då jag börjar med simningen och agilityn.

borde kanske göra ett schema på hur jag ska ha det (eller kanske föst anmäla mig till kurserna) ;) men man kanske hittar en balans och märker på sin hund hur mycket den orkar och mår bra av :)