Fyrverkerier..
Blir så arg var ute med min sköthund imorse, Vi gick vid en liten väg där inte så många kör men så kommer några med mopeder och stannar vid en hamn dit vi skulle gå. Men vi går ju dit endå, men då vi kommer fram så skjuter dom upp raketer då vi står där. Och Ida är ju jätte rädd för nästan allt så det blev ju fart på henne. Och hon drog sig ur kopplet. Gissa om jag blev arg… Jag ringde till hon som har hunden och berättade och så sa hon att hennes man kommer dit. Jag stog och väntade och dom fortsatte bara att skjuta upp raket efter raket. Men då kommer hennes man dit och ropar som vad håller ni på med det är ju 2 januari och att man bara får skjuta på nyårsafton. Det märktes att han var arg och han stod där och skrek att dom inte får skjuta raketer och att om dom skjuter nån till ringer han polisen. Jag började sen springa och leta efter Ida, jag sprang och letade i hela 2 timmar och sen hittade jag henne i ett dike. Där kopplet hade fastnat i en kvist rejält. Så jag var ju glad över att ha hittat henne men var så arg över pojkarna som skjutit dom var bara cirka 13 år. Men hennes man kom sen och tog upp oss med bilen. Och jag tänker ennu på tänk så skulle jag inte hittat henne tänk så skulle hon blivit påkörd. För vägen vi gick på var nära en motorväg.
Ägaren har en kennel som har haft namnet camicats kennel. Bor i Finland.
Stod du kvar fastän hunden stack? Jag hade börjat leta direkt, inte stått kvar. Kunde ju hänt en olycka eller liknande med hunden :S
Här i Sverige får man skjuta på t.ex födelsedagar osv utan tillstånd,om det sker där det inte kan vara fara för allmänheten bland annat.
Vet inte hur det är i Finland.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Stod kvar för att han skulle veta var jag var och ägaren hade också gett sig ut att leta direkt
#2 Ok jag hade dock gått efter hunden ändå :)
De grabbarna tror inte jag kommer lyssna på det ändå, utan kommer fortsätta på något annat ställe :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.