Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 3560 ggr
[Jhillhzan]
0

Örebro/Kumla trakten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag finns en bit utanför Kumla (Kvarntorp) och har tillgång till kvarntorpshögen och en massa fina sjöar inte alls långt härifrån.

Jag är även inne i storstaden Örebro en hel del och har inga problem att ta mig in dit emellanåt :)

In till Kumla åker man ju ändå när man ska handla så varför inte passa på att ta en promenad tillsammans? :)

Dock har jag inget körkort utan får ta bussen dit jag ska.. Men någon hundkompis har vi väl?

MoaW
0

jag bor utanför Kumla, i sannahed Glad Har gjort ett inlägg en gång om att jag söker träningskompis, tränar allt möjligt. men hundarna behöver också träning i att bara gå promenader med andra hundar Flört

btw, var det din hund som var med i kumlas klokaste? tycker jag känner igen henne Glad

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

[Jhillhzan]
0

Vart ligger Sannahed? O.o Skäms HIhi

Jaa, bara vanliga promenader är egentligen viktigare :)

Yes, hon var och tävlade , var din också det? :)

MoaW
0

#2 det ligger mellan kumla och hallsberg Glad typ 5km från kumla.

ja att gå runt i Kumla vore jättebra för mina vovvar!

ja tyckte väl det Skrattande Ja min ena anmälde jag, dobby. Det var synd att det inte blev några tävlingar Obestämd hade vart kul och se vad dom hittat på!

[Jhillhzan]
0

Faktiskt !

Jag väntar på mitt diplom, och hederspris. 
"Angående diplom ber vi om att få återkomma om". Men har inte hört något :/

Jag tycker ju åtminstonde att dem kunde tagit dit alla så man kunde visa upp sig eller liknande :/ Eftersom han Billy ändå kunde rallylydnad :/

Nana88
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!
Jag är intresserad av att ses i Örebro, hör  av er om ni är här ;)

MoaW
0

#4 jaså! det hade jag ingen om, har dom publicerat en artikel om den? Måste jag ha missat. Om nåt diplom har jag inte hört nåt alls :/ Man fick ju komma och få hederspris på kumlamarken, men dit skulle jag aldrig ta med min hund…

#5 va roligt, vi kanske kunde ta en promenad alla tre Glad

Om någon är intresserad av att träna rallylydnad är ni välkomna hem till mig! Jag skulle vilja börja tävla så jag skulle verkligen behöva en träningskompis för att komma igång med tävlingen, och få råd Flört

[Jhillhzan]
0

#5 Jag hotjar till nästa gång jag har vägarna förbi :D

#6 Njae, det var något inslag på deras hemsida. En filmsnutt, intervju osv :)
Njae, jag frågade hur dem gör för dem som inte kan / hinner ta sig till marken. Men dem skulle höra av sig iaf.. Så vi får väl se. Diplom ska jag ha om dem så måste skicka via posten ;)

Har du någon bana hemma? :D

MoaW
0

#7 jaså, då kanske jag ska vara mer ihärdig på dom, vill också ha diplom Skrattande

haha njae, jag har gjort skyltar för hand och laminerat Tungan ute Har kört lägga på marken varianten, men skulle vilja fixa nån typ av hållare så att dom ligger still när det blåser, haha!
Agility bana har vi dock, men inte alla hinder

[Jhillhzan]
0

Finns det inte att köpa, såna där tavlor eller skyltar.. Vad det nu heter? :P

MoaW
0

#9 jo men dom är ganska dyra. och det stället jag visste som sålde verkar inte ha kvar, jag hittade iaf inte där längre Obestämd men jag ska investera i skyltar när jag blivit instruktör tänkte jag

[Jhillhzan]
0

Vart har du kollat? :D *nyfiken som en struts*

Zvintos
0

Jag är gärna med!
Grim behöver också lära sig gå promenader med andra hundar.

I Kumla vore toppen för mig i och med att jag bor ganska centralt där.

Var ju tänkt vi skulle ses tidigare, men har ju inte blivit av. Glad

[Jhillhzan]
0

Nee, det har ju inte det. Jag glömmer bort heeela tiden -.- Skäms på mig ;P

MoaW
0

men vi kanske kan ses alla i kumla nästa vecka! om det är okej med er att bara gå?

#11 är det mig du menar? Det var på swedish dog design, jag hade för mig att dom hade men nu hittade jag inte ens deras hemsida… men jag känner en som har skyltar så jag ska fråga vart hon köpt sina Flört är ju himla smidigt

Zvintos
0

#14: För mig funkar det fint, det är bra träning för min i alla fall. Glad

[Jhillhzan]
0

Moa & Ninni

Vart ses vi nästa vecka, vilken dag och tid? :D

Så det passar alla

[Jhillhzan]
0

På torsdag har jag en extra hund så det skulle passa ganska bra ;)

Zvintos
0

Jag har inga problem med torsdag, så länge det inte är efter kl 17, för då är jag hundvakt. Glad
Måndag mellan kl 17-18 funkar inte heller, eller söndagen (utställning, ska döma).
Resterande dagar funkar finfint för mig. ^^

MoaW
0

Jag kan nog i princip när som helst, men det är lättare efter 5 för då stänger vi butiken (innan dess får jag gå eller ta buss Flört)

MoaW
0

jag har en kompis som gärna följer med om hon får också, fast hon kan bara eftermiddagar Glad

[Jhillhzan]
0

Blir lite tight imorrn :/

Zvintos
0

Fredag eller lördag kanske?

MoaW
0

Fredag går nog, det beror på tid (om jag kan fixa skjuts). Fast jag skulle iofs kunna cykla in, om jag får ner vovven i korgen… Oskyldig lördag ska jag bort på hundträff klockan ett Glad

[Jhillhzan]
0

Fredag låter bra, Vilken tid och plats passar er? :D Ica Maxi? Så hittar man lätt ;)

Zvintos
0

Tid spelar mig ingen roll på fredag, då har jag "öppet schema".
Ica Maxi blir finnemang. Glad

MoaW
0

ica maxi blir bra! typ enda stället jag hittar till Oskyldig om jag tar cykeln in så kan jag i princip när som helst, hoppas bara jag hittar… Skäms

Be-Bopz
0

Synd att jag ska till Kumla så nära inpå, annars hade faktist även jag velat komma Glad

Zvintos
0

#26: Finns ju cykelväg in till Kumla centrum (har cyklat den ett par gånger förra sommaren). Glad

MoaW
0

#28 jo jag vet, har gått den en gång men det var så länge sen, men jag har för mig att den är skyltad? Skäms (har världens sämsta lokalsinne)

Då tar jag Dobby med mig, bara så att ni vet så får han inte hälsa. eller får och får, han vill inte. han är inte så bra med andra hundar, men behöver tränas på att acceptera dom. Skulle kunnat ta viggo med mig, han är tvärt emot och älskar allt och alla, men jag tror inte jag får ner honom i cykelkorgen x'D

MoaW
0

gggghh, nu äger min pappa att jag måste stå i butiken imorgon, mellan 12-15/16… varför öppnar dom butik om jag måste ta hand om den Rynkar på näsan så jag kan bara eftr klockan 16 Obestämd

Zvintos
0

#29: Japp, det är väldigt bra skyltat. Glad

MoaW
0

vilken tid passar er imorgon då? eftermiddag? Glad

Zvintos
0

När som helst för mig, så välj någon tid som passar er. Glad

MoaW
0

kan vi säga nån gång efter fyra då? så kanske jag hinner cykla dit också Skäms

MoaW
0

förresten, skulle ni kunna skicka era mobil nr. ifall att vi inte hittar varandra, eller ifall jag blir sen (vilket jag alltid är) Oskyldig

[Jhillhzan]
0

Jag har fått uppgift att packa paket imorrn -.- Så jag får avstå. *suck*

Skulle verkligen behöva komma inåt stan nånting !!

MoaW
0

åhh va synd!

MoaW
0

nån som har lust med en ny träff? Glad Dobby är fortfarande trött efter förre promenaden, men det går nog att övertala honom med lite korv Tungan ute

Zvintos
0

Jag är med! ^^

C-LINE
0

Hej,

nu är det några månader sedan tråden användes.. Men jag undrar om det finns någon/några hundkompisar som vill ses och leka med min vovve? Han är genomsnäll och leker bra med alla sorters hundar. Bor i Kumla.

Zvintos
0

#40: Mina två knasbollar skulle inte klaga på ytterligare en kompis att leka med. Glad

MoaW
0

ja min cavvis skulle säkert gärna ha lekkompisar. Dock så är dobby som jag hade med förra gången en riktig surgubbe :P Han behöver mer få vara med i närheten av andra hundar fast utan att hälsa

C-LINE
0

Hej,

den här sidan strular massor för mig.. Har inte ens fått meddelande om att jag fått svar. Därav mitt (väldigt) sena svar ;)

Är ni fortfarande intresserade?

Min snälla kille vill gärna hitta fler nya kompisar! Det verkar väldigt ont om hundkompisar i Kumla.

Hör av er :)

Zvintos
0

#43: Jag är fortfarande på. GladSom du säger så är det väldigt ont om hundkompisar häromkring.

[Jhillhzan]
0

Jag har mer tillgång att ta mig in till Kumla nu för tiden, gärna helger. Hör av er :) 0722940392

MoaW
0

nästa helg är jag i kumla! har numer också en korthårig collie tik på prov.

Zvintos
0

För min del funkar det nu i helgen, dock tar jag bara med mig hanen då tiken precis börjat löpa. Ska vi försöka köra på nu i helgen? Vilken av dagarna, tid och plats? Glad

[Jhillhzan]
0

Det är påsk i helgen,va? :/ Då kan det bli lite kört för min del.

Zvintos
0

#48: Just ja, det är det ja. Tungan ute

GuUuLd
0

Jag är på om ni får ihop nån träff nån gång, bor visserligen i Laxå men är ofta i Kumla då min syster bor där mina små killar har inte så många hundkompisar här hemma i laxå så det kan vara roligt :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Alexandra-S
0

Jag är gärna med nästa helg! :) bor i Hallsberg men kan få skjuts till Kumla, ska vi hämta upp dig Moa? :) Jag kan vilken dag som helst.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Zvintos
0

Jag kan egentligen vilken dag som helst jag med, i nuläget.

MoaW
0

#51 ja det blir jättebra! :D ja måste bara kolla så jag inte måste jobba hela dan, men kan säkert få lite ledigt. Vet dock inte om Daisy ska börja löpa nu, men då tar jag med viggo Flört

iml73
0

Haha, har ni lyckats träffats med hundarna eller hur har det gått?

Zvintos
0

#54: Det blev väl en "träff" (jag och MoaW med varsin hund), men inte mer än så.

Vore skoj att få till en ny träff där lite fler kommer. Tungan ute

MoaW
0

Jag planerar att börja ha träffar i sannahed om någon är intresserad. Det är för företaget, men jag har tänkt ha de flesta träffar gratis, promenader, rallyträning, agilityträning, aktiveringspromenader osv. Skriv gärna om nån är intresserad så skriver jag upp det på intresse :)

Pudelbus
0

#56 Jag är intresserad, bor i pålsboda så inte så långt ifrån :)

Vad för företag är det?

MoaW
0

#57 va roligt! kan du skicka din mejl adress till mig så skriver jag upp dig på intresse lista :)
HundGlädje heter företaget, jag startade det efter att ha gått utbildningen till instruktör :) finns i sannahed

Pudelbus
0

Absolut, slänger iväg ett PM nu :)

Erika89
0

#56 Du vet att jag och Dolly alltid kommer ;) 

Jag söker förresten någon med en lugn och stabil schäfer som vill ta promenader med mig.
Dolly har blivit attackerad flera gånger av just schäfer så nu gör hon utfall av rädsla. Så behöver någon som vi bara kan gå med, de ska absolut inte hälsa i början utan bara promenader :) 
Jag bor i Sköllersta, men kan åka till kumla utan problem :)

[Jhillhzan]
0

Jag bor i Kvarntorp, min tik serut som en Schäfer. Lugn vet jag väl inte riktigt om hon är. Hon beter sig olika, ibland utfall. Ibland inte.
Jag använder retriever koppel och har därför koll på henne, så hon inte lyckas hoppa fram ett steg eller två. Hon gör endast utfall med att skälla och hoppar fram, reser ragg men när hon väl kommer fram så är hon inte aggressiv. Hon vill mest leka.

Hon är heller aldrig den som startar bråk. Hon svarar endast emot, vad jag märkt av henne iaf.

Jag gillar din taktik, med att bara gå promenad - inte hälsa. :)
Det är den taktiken jag kör också, möts upp och bara går.

PM om du är intresserad :)

MoaW
0

puttar upp denna igen då jag numera bor inne i Kumla och har därför lättare att träffas Flört