Alla bortsprungna hundar
Nu har jag "delat" massor av annonser på fb där alla hundar sprang bort vid 12 slaget. Jag är faktiskt väldigt arg.
Vad gjorde hundägarna vid 12 slaget? Jo dom stog garanterat och skålade och hade jätte roligt på bekostnad av en vettskrämd hund som passade på att fly från eländet.
Har man hund får man nog välja. Nyårsfirande utan hund eller nyårsfirande med hund och då får det vara lugnt omkring den.
Ja vi skuter inge raketer heller! Stakars hundar människor som bara tänker på sig själva!
Hälsningar önskar Wilma ( Jag) Luna och sally med marsvinen!
Hoppas ditt år2013 blir ett lyckat år!
Kolla in : Storahoppridskolan.n.nu
Jag tycker att man ska hålla hundarna inne från runt 10 tiden och framåt ett antal timmar för det är då de brukar börja skjuta.
#2 det var inte så hon skrev?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Klart man kan. Men man kanske inte ska ha fest i hemmet med hunden hemma. Bättre att skaffa hundvakt.
Fast det beror väl helt på hunden och vilka hunden är omkring? Min hund var med oss hela tiden, hon känner alla i familjen väldigt väl och är inte rädd för raketer eller något annat, skulle kännas värre att lämna bort henne till någon än att ha henne hemma med oss. Men jag förstår din tanke, självklart ska man inte utsätta hunden för onödig stress. #3 Så man ska hålla sig inne även om hunden inte alls bryr sig om raketer och är kissnödig?
/Lova
Ny blogg!
#5 Man får ju rasta runt 8-9 tiden så håller ju sig hunden över raketerna :)
Håller med dig har man hund så ser man till att den har det säkert. Våra var inne med matte, de övriga tvåbentingar gick ut o kolla fyrverkerier själva smällde vi mindre fontänsmällare som inte säger pang lr pip vid 21 tiden men åkte då ifrån en bit från alla hus. Dit går många vid 24-tiden för smälla av raketer.
#8 Olyckor händer lätt, skulle inte riska att mina hund skulle få raket på sig eller liknande. Plus att det är väldigt höga ljud för dem.
Hunden mår bättre inne, finns ingen anledning att ha dem ute vid 12 slaget
Nu har jag nog delat vidare runt 14-15 bortsprunga hundar annonser. Alla stack vid 12 slaget
Jag tycker inte man tar ut sin hund vid 12 slaget, speciellt inte om man inte vet hur hunden reagerar. Tycket ärligt talat inte man tar ansvar som hundägare då.
Jag förstår inte heller hur folk tänker. Har man en hund som är rädd för raketer och smällare tar an ju inte ut den, än mindre har den lös.
Så himla onödigt med dessa bortspungn hundarna.
Förstår inte riktigt heller varför folk inte har sina hundar kopplade runt nyår. Visst det kan hända olyckor, hunden kan slita sig eller ta sig ut från hundgården t.ex. men att det är så många..