Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundträffar
Läst 1626 ggr
Haley
0

Träning/promenader i stockholm?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flyttar upp till Stockholmsområdet om bara några dagar och känner inte så mycket folk där. Vore jättekul om det fanns någon som vill träffas och träna med hundarna, gå promenader och eventuellt låta hundarna leka.

En stor fördel om du har en stor busig hund som min schäferhane kan leka med, då han har svårt att hitta lekkamrater i sin egen storlek!

Även träning så som spår, uppletande, lydnad osv är ju alltid kul att träna ihop. Och varför inte lite mötesträning och att behålla fokus på föraren? Öppen för förslag! =)

Alla raser är givetvis välkomna och går din hund inte ihop med andra hundar så går det säkert att bara gå en promenad utan att de behöver hälsa, sådant kan ju också vara bra att träna på!

Jag har en blandishane lhasa apso/yorkshire terrier på 5,5 år och en schäferhane på 2,5 år.

Jag kommer bo i haninge-området.

Bild på mina två odågor

mopsen12
0

gemensamma hundpromenader i stockholm på fbFlört

[Forest]
0

Hoppas du hittar härliga kompisar o roliga träningspartners :) Mycket fin bild på dina hundar Kyss

[Herden Keira]
0

Jag har en vit herdehundstik på 5 år som jag tränat lite allt möjligt med. Vi letar träning och promenadkompisar!

Vi har fastnat för spår vilket är lite lättare när man är fler än en för att lägga spår. Hon är ganska svårmotiverad så vi behöver jobba mycket mer med störningar. Uppletande funkar fint när det bara är vi två men är det andra hundar med, då glömmer hon allt vad hon kan om apportering och vill bara leka. Sen skulle det vara kul med en hundkompis i hennes storlek att gå promenad på och kanske även leka med.

Randigatassar
0

Jag och min HH bor i Haninge i några månader till :)

Haley
0

Jättekul! Kanske kan vi ses och träna lite, gå promenad och sen låta de leka om allt går bra? Var bor du?

Okej! Vad kul! Träffas och träna? Kanske du, jag och #3 kan träffas alla tre och träna, promenera och sådär? :)

Randigatassar
0

Absolut aalltid bra att träna med andra så man får störningsträning :)
Och annan hjälp!

Haley
0

Ja precis :) Jag behöver verkligen störningsträning nu efter att ha tränat sålänge hemma utan någon! Så får se hur väl det går, men annars får man väl sätta sig och passivitetsträna eller något haha!