Upp i vikt?
Nu gäller detta inte min amstaff utan min Pulihane på 4år..
Han har magrat av något fruktansvärt dom senaste veckorna,jag känner mig hemsk.. för jag inte har märkt något.. (han är ju krullig,så de syns inte)
Vad kan jag göra för att göra så han går upp i vikt?? Detta är inte roligt.. Tycker synd om han…
han är avmaskad i somras,å ska avmaskas i morgon igen… Med axilur
Äter han som han ska?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Han har fri tillgång på de fodret jag har.. Funderar på att ev kanske köpa ett fetare foder… Just nu äter dom ica kycklinghundmat.. den älskar´dom.. Bara kastar i sej den…
Om han äter den mängd han bör få i sig per dag och avmaskningen du ska göra snart inte hjälper, så skulle jag först och främst kontakta veterinär för att se så han inte är sjuk.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vad menar du med fri tillgång? Du säger att de kastar i sig maten, häller du då upp mer igen?

Om en hund får ett foder som den äter bra av (foderangivelsen kan ökas eller minskas med ca 50% för anpassning till individ) och ä'ndå går ner i vikt, byt till ett köttbaserat foder.
En koll hos veterinären kan oxå vara bra, för att vara på säkra sidan.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Skorpan går ner på sommarn när det blir varmt…hon tappar aptiten alldeles. Men om hunden äter det den ska så ska han ju rimligtvis gå upp i vikt annars är det ju nått fel antingen på fodret eller att han har nå andra problem. Det är inte så att det är en hund som stressar upp sig och har svårt att vara still? Det kan ju också vara en bidragande orsak, eller om hunden bajsar många gånger per dag, då tillgodogör sig dom inte fodret riktigt. Prova köpa ett annat foder och går han inte upp av det så kan du ju kontakta vetten.
Det finns alltid mat i skålarna hemma hoss oss.. Så dom får äta så mycket dom vill

Jag låter aldrig det stå mat framme till hundarna.
De får på morgon och kväll. Äter de inte upp så tar jag bort det.
På så sätt lär de sig att äta när maten står framme.