Rörelse
Hej
Jag har problem med min hunds framben vi har fått till oss att vi ska simma två gånger i veckan vilket vi gör. Men skulle vilja ha tips på andra övningar som vi kan göra hemma som inte behöver bli så dyra.
Hon har pålagringar och blir ibland halt efter hon har vilat men verkar komma igång snabbt. Hon är sex år och världens goaste.
Hoppas ni kan ge mig lite tips på vad vi kan göra för rörelser som stärker/hjälper oss.
Jag tycker att du ska prata med din veterinär eller sjukgymnast som kan din hund och be att du får övningar att göra hemma.
Massage är ett bra alternativ som de flesta hundar gillar. Leta på nätet eller låna en bok på biblioteket (eller be sjukgymnasten visa dig)
Lycka till!
Hej
Tack för ditt svar men…
Jag var nog lite otydlig.
Jag har varit hos vet men han anser att det inte är något att oroa sig för, hunden har inte ont.
Det jag skulle vilja ha är bara lite tips på rörelser som man kan göra och som inte skadar hunden utan bara hjälper henne.
Typ cavaletti (vilket jag gör), lite balans övningar vi grejar med stockar balnsgång på stubbar mm men vill ha mer tips. styrkeövningar osv.
Massage gör jag själv, är utbildad sedan 2 år det är bra, men jag skulle vilja ha hjälp med detta ben/led problem som jag ser det, men inte vet.
Problemet är inte så stort utan med tips och ideer skulle jag kunna fixa det.