Hundar
Ja alla lägger ju upp bilder på hundar nästan så får också lust. Har ingen egen hund men har en sköthund inte samma sak vet men älskar henne och dom 3 andra hundarna där :)
Vallu (det är Vallu för vi bor ju i finland så u istället för o men uttalas o)
Det är min kompis sköthund gav det till julklapp till henne hundgårdstanten sa att hon gärna fick ha den och hon älskar den,hon kan inte heller ha egen hund.
Hade inte tagit många bilder men kommer säkert mer imorn :)
Från vinter från sommarn har jag massor och då får ni väll också se mig o.o
Hoppas nån tittar in och lämnar en kommentar :)
Fina vovvar och bilder :)
Hur går det till med att vara "skötare" egentligen? Vems hundar är det ni håller på med egentligen?
Söta vovvar ni tar hand om 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#11 jag förstår inte heller?
#13 - Jättekrångligt hela grejen, aldrig hört talas om något liknande i Sverige. Frågan är om det bara är hundar någon kvinna köpt in så barn kan vara "skötare" eller om det är något liknande som med dagishundar men att barn tar hand om hundarna istället.
Eller någon familjekompis hundar som barnen får vara "skötare" på… Jag får det verkligen inte att gå ihop.
Nä, låter skumt!
#11 Det är som man får gå dit och gå ut med hundar träna med dom leka med allt som man kan med en egen hund. Ägaren heter Sinikka och har haft kennel den hette Cami Cats Kennel så ni kan söka på google. Om ägaren tycker man tar hand om en hund bra eller om man har frågat så kan man få en sköthund. Innebär också att vi betalar så det är vår hund fast den är där. Vi betalar 50 euro 500 kr på ett halvår så inte dyrt :)
#11 jag läste om din text. Och hon föder inte upp valpar för att vi ska vara där utan hon har haft kennel som jag skrev där uppe. Och alla får gå dit finskar/svenskar/engelska. Ni kanske inte förstår grejen men det är bara så roligt för såna som inte har hund att få gå dit.
Lägger mig inte i hur ni har hundarna.. Men det låter konstigt. Det finns nog inte i sverige, kan inte tänka mig någon "stor" uppfödare som gör så.. Men men.. // kennel Fashion Star
Tycker det låter ganska bra faktiskt :) Ifall jag hade kennel skulle jag själv välkomna bra barn/ungdomar om de ville och hjälpa mig ta hand om hundarna och lära sig. :) Fina bilder!
#20 tack :)